ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הגר"מ מאזוז: אל תדאגו על השידוך אם לא התקבלתם לישיבה עם שם מפוצץ

ראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מאזוז: "אל תדאגו על השידוך אם לא התקבלתם לישיבה עם שם מפוצץ. הכל משמים"

הגאון הרב מאיר מאזוז
הגאון הרב מאיר מאזוז



במהלך שיעורו השבועי, התייחס הגאון רבי מאיר מאזוז לתחילת זמן אלול ואמר: "השבוע יש לנו ראש חודש "אלול", והתלמידים חוזרים לישיבות.

"לפעמים קורה שמשום מה לא מקבלים תלמיד לישיבה, והוא חושב שישיבה טובה תביא לו שידוכים, אבל באמת זה לא קשור אלא הכל תלוי בידי שמים, אם נכנסת לישיבה טובה - הנה מה טוב, ואם לא אז איפה שתכנס תלמד שם, ותמיד תלמד תורה. ואתה יכול להיות בישיבה "פשוטה" ותעלה מעלה מעלה יותר מהישיבות הטובות ביותר, כי זה לא קשור איפה תלמד ומי המלמד, אלא אם תלמד טוב תוכל להיות גאון, וזה תלוי בך ולא תלוי באף אחד אחר".



הרב סיפר כי "היה פעם גאון גדול רבי רפאל חי שלום הכהן (שהיה בתוניס ואח"כ עבר לצפאקס), שבצעירותו בא לבקש מהרב "משמרות כהונה" שיכניס אותו לכיתה, אמר לו: אין לי מקום, אני "מפוצץ" בתלמידים. הלך ולמד לבד או אצל רב אחר (איני יודע מי), וכתב ספר "תפארת בחורים". וכל פעם שהוא חולק שם על משמרות כהונה הוא כותב ברמז ולא מזכיר אותו, לרמוז לו: אתה לא רצית לקבל אותי אז אני מקשה עליך כל הזמן... ככה שמעתי מאבא.

"הרב עובדיה ע"ה למד בישיבת "פורת יוסף", אבל כל רבותיו וכל אלה שקרובים אליו אין אף אחד שיודע לכתוב בסגנון שלו, ואין אחד בדורנו שיכול לכתוב בסגנון שלו, וגם לפני מאתים שנה לא היו כותבים בסגנון הזה אלא בלשון מליצית יותר מדי, אבל הוא כותב בסגנון פשוט וברור עם מקורות ועם עבודה, משהו מדהים. ואיפה הוא למד את כל זה? מעצמו.. יש מדרש שאומר: "ועלה האיש ההוא מעירו מימים ימימה" (שמואל א', א' ג') - כל עלייתו לא היתה אלא מעצמו (וזה מובא בספר עליות אליהו על הגאון מוילנא, כי אדם שילמד טוב איפה שיהיה יוכל להיות גאון עולם. לכן צריך ללמוד תורה".
הרב מאיר מאזוז חודש אלול שידוכים ישיבה טובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד