כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תיעוד • לאחר שנעצר הבוקר: הוארך מעצרו של שמעון שר עד יום שישי

לאחר שנעצר הבוקר בפעם השנייה תוך שנה, ביהמ"ש האריך את מעצרו של סגן ראש עיריית נתניה שמעון שר, בחשד לקידום אינטרסים ופרוייקטים של קבלנים ואנשי עסקים בעיר, בתמורה לקבלת שוחד • תיעוד מבית המשפט

שמעון שר בבית המשפט היום. צילום: אלי שלזינגר
שמעון שר בבית המשפט היום. צילום: אלי שלזינגר



בית משפט השלום בראשון לציון האריך בארבעה ימים את מעצרו של שמעון שר סגן ראש עיריית נתניה בחשד לקבלת שוחד והפרת אמונים.

החשוד, המשמש כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיריית נתניה, נעצר הבוקר (שלישי) על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) להב 433, וחיפוש נערך בביתו ובמשרדו. בתום חקירתו, הוא נעצר והובא לבית משפט השלום בראשון לציון, שם המשטרה ופרקליטיו עורכי הדין עמית חדד ואשר רובינגר, הגיעו להסכמה כי מעצרו יוארך בארבעה ימים.


שמעון שר היום בבית המשט. צילום: אלי שלזינגר

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, שמעון שר, חשוד בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, במסגרת תפקידו. על פי החשד, במסגרת תפקידו כסגן ראש עיריית נתניה וממלא מקומה של אשת העיר מרים פיירברג וכן כיו"ר וועדה לתכנון ובנייה ועירייה, פעל במשך שנים רבות תוך ניצול סמכויותיו ומעמדו, "לקידום אינטרסים ופרוייקטים של קבלנים ואנשי עסקים בעיר, בתמורה לקבלת שוחד".

עוד קודם לדיון הגיעו שני הצדדים להסכמה כי מעצרו של שר יוארך בארבעה ימים. השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון קיבל את בקשת הצדדים, וציין כי מקריאת חומרי החקירה "מצאתי שקיים חשד סביר המצדיק את המשך מעצרו של החשוד".

כזכור, שר נעצר בעבר בעבר בפרשת השחיתות בעיריית נתניה, אולם בשלב זה נראה כי לא מדובר בהשלמות חקירה אלא בחקירה חדשה ועצמאית.

בספטמבר 2016 נעצרה ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג עם מעבר פרשה 255 לחקירה גלוייה, בחשד שקיבלה שוחד תמורת קידום פרויקטי נדל"ן. יחד איתה נעצר בנה צפריר, אברהם תשובה, אחיו של איש העסקים יצחק תשובה, הרב עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו. 

במסגרת פרשה זו, שמעון שר שהה במעצר שבוע ימים ובסיומה שוחרר למעצר בית תוך אישור לצאת לסליחות אצל האדמו"ר מצאנז בעיר, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. בתום תקופת ההרחקה מהעירייה, חזר לפני כחודשיים לפעילות שגרתית בעיריית נתניה.

לפני חמישה חודשים, המליצה המשטרה להעמיד לדין את פיירברג על עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בהקשר לשבעה פרויקטים נדל"ניים בעיר, את בעלה לשעבר אליהו פיירברג על ניסיון קבלת שוחד ואת בנה צפריר פיירברג על עבירות שוחד ביחס לחמישה פרויקטים. באשר לשמעון שר שנעצר אף הוא בפרשה, טרם התגבשו המלצות.
שמעון שר עיריית נתניה פרשת שחיתות מרים פיירברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד