ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סיור מקיף: רבני בד"ץ העדה החרדית במחלבת טרה

בשבוע האחרון נערך כנס השקה חגיגי במחלבת טרה, בהשתתפות ראשי המחלבה ורבני ועד הכשרות של בד"צ העדה החרדית. במהלך הכנס סיפרו המשתתפים על המהלך רחב ההיקף ועל ההיערכות הארוכה שקדמה לו. השקת מוצרי טרה בכשרות העדה החרדית היא בשורה משמעותית שהכתה גלים בכל רחבי הארץ. המוצרים הראשונים התקבלו בהתלהבות ובהמשך צפויים עוד מוצרים להצטרף לסדרה.

חברי הבד"ץ וראשי ועד הכשרות של העדה החרדית בסיור
חברי הבד"ץ וראשי ועד הכשרות של העדה החרדית בסיור



בשורת הכשרות

בכנס ההשקה השתתפה משלחת גדולה מטעם בד"צ העדה החרדית, שכללה ייצוג מכובד של רבני 'וועד הכשרות': הגאון רבי אברהם יצחק אולמן חבר הבד"צ והרב הפוסק של 'ועד הכשרות', הגאון הגדול רבי יוסף יהודה וייס יו"ר רבני 'ועד הכשרות', הגאון רבי חיים יהודה כהן, הגאון רבי גבריאל נויפלד, הגאון רבי אברהם ישעיה סטאריק שליט"א, הגאון הרב יעקב ראט שליט"א, הרב שמואל חיים הלוי סולובייצ'יק, הרב פנחס בינדר, הרב יעקב וייס, הרב גבריאל פפנהיים, הרב יהושע גרוס והמפקחים והמשגיחים מטעם הבד"צ.

בימים אלה מוצרי החלב הראשונים של טרה בהשגחת בד"צ העדה החרדית עושים את דרכם לשווקים. "העבודה על התאמות הכשרות מתבצעת בימים אלו במלוא המרץ, ואנו מקווים להשלים את המהלך תוך תקופה קצרה, אי"ה", אומרים רבני הבד"צ.

כבר למעלה משנה עומדת מחלבת טרה במגעים עם בד"צ העדה החרדית, תוך התמודדות עם אתגרים רבים, עד לרגע המהותי ביותר: התחלת הייצור במחלבה בהשגחת בד"צ העדה החרדית.

"מדובר בקרוב ל-110 רפתות ברחבי הארץ שעברו להשגחה המהודרת של הבד"צ", מספרים במחלבת טרה ומעניקים לנו הצצה למחלבה המתפרשת על עשרות דונמים וכוללת מעל 630 עובדים המועסקים בה.

המהלך מול בד"צ העדה החרדית כלל דרישות כשרות מחמירות ביותר ומשאבים נוספים. מחלבת טרה הוכיחה רצינות עקבית לאורך כל הדרך במטרה לעמוד בדרישות הבלתי מתפשרות של בד"צ העדה החרדית.

המחקר המעמיק שהם ערכו בנושא הביא למסקנה כי נדרשים משאבים והיערכות ברמה הגבוהה ביותר כדי להעמיק את פעילותם בקרב הציבור החרדי.

המחלבה מתקדמת

מר תומר סגיס, דובר החברה המרכזית, הנחה את המעמד ופתח את כנס ההשקה בדברים מתוך פרשת השבוע, פרשת ראה: "בפרשה זו אנו מצווים לשמירה על כשרות המאכלים, ולפיכך זהו העיתוי המתאים ביותר לאירוח רבני הבד"צ במחלבה. החברה המרכזית, שמחלבת טרה היא חלק ממנה, מקפידה תמיד על קלה כבחמורה, על איכות וכשרות מהודרת ללא פשרות. ככלל בפעילויות שלנו, אנו תמיד קשובים לציבור הצרכנים ונרגשים מהכרת הטוב שאנו זוכים לקבל מהם".

מר טל רבן, מנכ"ל מחלבת טרה, פתח וסיפר מזווית מבטו על המגעים מול בד"צ העדה החרדית לקראת קבלת הכשרות, שהחלו כבר לפני כשנה.

המנכ"ל הביא את סיפורה של מחלבת טרה, שהחל לפני כ-60 שנה בתל אביב. ב-13 השנים האחרונות משתייכת מחלבת טרה לחברה המרכזית, ולפני כ-5 שנים עברה לנתיבות והחלה להגביר את פעילותה בצורה ניכרת.

נקודת הציון של השקת כשרות בד"צ העדה החרדית היא יעד משמעותי של המחלבה. כיום מחלבת טרה מתהדרת במעבדות מחקר מתקדמות, בשותפות ידע עם מפעלי 'מולר' באירופה, ובמסר שהיא הולכת לאורו: יותר בריא, יותר טעים!

"טרה היא מחלבה שאינה משלבת חומרים משמרים במוצריה. מהלך השקת כשרות בד"צ העדה החרדית מעמיד בפני המחלבה אתגרים מורכבים, אך אנו נחושים להצליח ואומרים: בשם השם נעשה ונצליח!"

שיתוף פעולה הדוק

בהמשך הכינוס נשאו דברים נציגי בד"צ העדה החרדית וציינו לשבח את שיתוף הפעולה המלא מצד הנהלת המחלבה: רב פנחס בינדר הדגיש בדבריו את המאמץ המסועף שעמו מתמודדים מנהלי מחלבת טרה בכבוד ובשיתוף פעולה מלא. הרב בינדר ביטא את הערכתו למחויבותם באמרו: "מחלבת טרה לא נרתעה ועשתה כברת דרך ארוכה. אנו נמשיך יחד כפי שעשינו עד עתה בסייעתא דשמיא, בדיוק כפי היעדים שהצבנו לעצמנו בהידורי הכשרות הגבוהים ביותר לרווחת הציבור".

הרב יעקב וייס, מבכירי כשרות בד"צ העדה החרדית, התייחס בדברי ברכתו לרגשי הכרת הטוב שבהם נתקלים בבד"צ, כתוצאה מהעמידה הבלתי מתפשרת על עקרונות הכשרות:

"ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה, את הברכה אשר תשמעו לעשות", פתח בציטוט מפרשת ראה והסביר: "המוטו שלנו הוא הקשבה ועשייה: הקשבתכם לדברי הרבנים המנצחים על מלאכת הכשרות, ועשייתכם המדויקת בהתאם להוראות. אם נמשיך כולנו בדרך הזו, מובטח לנו שברכת שמיים תשרה במקום זה לאורך ימים ושנים".

"נעשה ונשמע", הגיב מיד דובר החברה בשם מנהלי המחלבה וסיפר על ההקשבה הכפולה של מחלבת טרה: הן לצרכנים ולמוצרים שיוצאים לבקשתם לשוק וכמובן בהקשבה מלאה לרבנים העומדים על המשמר ומילוי כל הדרישות המחמירות.

ההיערכות

לאחר ההתכנסות, הוזמנו הרבנים לסיור נרחב בשטח המפעל מלווים במנהל המפעל ובצוות המפקחים והמשגיחים של בד"צ העדה החרדית במפעל.

אחרי הסברים תמציתיים של העובדים במקום, ניגשים הרבנים ומתחילים לפרט על הצנרת במקום וחיבורה לדפנות. כל חלק של הצינורות, התעלות והמכלים, עובר הכשרה ופגימה כהוראות רבני בד"צ העדה החרדית וכמסורת עקרונות הכשרות המחמירים.

לאחר שהות של תקופה ארוכה במחלבה, צוות הכשרות של הבד"צ הפגין שליטה מלאה ברזי המפעל החדשני, שהמכשור הטכנולוגי שבו הוא מהמתקדמים בארץ. הייצור כולל חדרי בקרה ממוחשבים, שאחריהם עוקבים הרבנים מקרוב.

מול שערי המפעל, המקום שבו חונות מכליות החלב, מתייצב המשגיח האחראי ומסביר לנוכחים על תנאי ההשגחה המוקפדים בתהליך קבלת החלב שאף הוטמעו במערכת המחשוב, כדי שהחלב בכשרות בד"צ העדה החרדית, המגיע אך ורק מרפתות שומרות שבת המושגחות בתחילה, אמצע וסוף החליבה, ייכנס רק למערכת שעברה הכשרה מוחלטת.

ביציאה מהמחלבה, מקדמת את פני רבני הבד"צ משאית החוזרת זה עתה מחלוקת החלב שבכשרות בד"צ העדה החרדית. "הייתם צריכים לראות את קבלת הפנים שזכיתי לה", אומר הנהג, והחיוך הגדול שעל פניו אומר הכול...

גלריה מהסיור במחלבה. צילום: יעקב נחומי



































מחלבת טרה בדצ העדה החרדית סיור רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד