י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הילדות שמאיימות עם צפצפות ומשרוקיות

מחר יקיימו 'נשות הכותל' תפילה בכותל המערבי, אולם יחד עימן יגיעו עשרות חרדיות שיעשו הכל כדי להפריע להן

צילום: הילה שילוני
צילום: הילה שילוני



על רקע הדיון הצפוי בבג"ץ בעוד שמונה ימים, 'נשות הכותל' שיגרו מכתב לשר הפנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה ורב הכותל, שבו הן מתריעות כי מחר זו ההזדמנות האחרונה לפני הדיון הדרמטי, להוכיח שהגורמים הרלוונטיים מונעים את "ההפרעות של הנשים החרדיות" - לתפילתן בכותל המערבי.

לטענת 'נשות הכותל', קבוצה של נשים חרדיות מגיעה למקום מצוידת בצפצפות ובמשרוקיות ומפריעות לתפילתן, "אם במכתבנו מיום 23.2.17 ציינו שמדובר ההפרעה של שלוש נשים המגיעות לתפילה, צועקות בקול רם ושורקות במשרוקיות, הרי שהיום מדובר בתופעה של עשרות נשים ובנות, ביניהן ילדות בגילאי 7-12 מכוסות בצעיפים אשר צעקו ושרקו באין מפריע ולא אפשרו את התפילה", כתבו במכתבן.

לטענתן, "בראש חודש אב האחרון במהלך התפילה נעשה שימוש במערכת ההגברה ברחבת הכותל, אשר אישור לשימוש בה ניתן על ידי רב הכותל, לצורך תפילה שהתקיימה ברחבת הגברים. השימוש במערכת ההגברה אף קרא לציבור להשתתף בשיעור של הרב אליהו. השימוש במערכת ההגברה נעשה באופן חריג ואך מובן שהוא נועד לסכל את יכולתן של נשות הכותל לקיים תפילה כסדרה".

עוד נכתב כי "בעוד שמונה ימים צפוי בג"ץ לדון בעתירת נשות הכותל בה אנו מבקשות לאפשר לנו להתפלל בכותל כדרכנו או לחייב את המדינה לאשר את מתווה הכותל במתכונתו המקורית. ראש חודש אלול הוא ההזדמנות האחרונה של המשטרה להוכיח שהיא אכן ממלאת את תפקידה ומבטיחה את זכותן של נשים להתפלל ולשמוע קול שופר בכותל המערבי".

כזכור, אתמול פורסם ב"בחדרי חרדים" כי הרבנות הראשית שיגרה לבג"ץ עמדה מנומקת שסותרת אחת לאחת את טענות 'נשות הכותל' בעתירתן. נייר העמדה כולל כ-170 עמודים ובמרכזו הטענה כי בית המשפט כלל לא רשאי לדון בסוגיית הכותל המערבי וחוק המקומות הקדושים מכיוון שהוא מנוע מלדון בסוגיות שיש בהן פולחן דתי.

נשות הכותל הכותל המערבי מתווה הכותל בג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד