י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחפשים מניין לתפילה? הסמארט פון ימצא עבורכם

אפליקציה חדשה בשם 'השלמה למניין' שפיתחו בחברת מנפאוור בראשית, תאפשר לכם לאתר מתפללים פוטנציאליים נוספים באזורכם המעוניינים להתפלל בדקות הקרובות • את האפליקציה פיתחו קבוצת מתכנתות חרדיות

מחפשים מניין לתפילה? הסמארט פון ימצא עבורכם

קבוצת מתכנתות חרדיות סיימו הכשרה מקצועית בג'אווה אנדרואיד לקראת תחילת העבודה בחברות היי טק מובילות, במסגרת פעילות ייעודית של חברות Manpower בראשית ו-MIT להשמת עובדים חרדיים בתחום היי טק. בפרויקט הסיום הציגו המפתחות הטריות אפליקציות חדשניות ושימושיות, בהם אפליקציה לטובת המקפידים על תפילה במניין שלוש פעמים ביום: איסוף עשרה מתפללים ל'מניין' באמצעות הסמארטפון. האפליקציה החדשה ששמה בישראל 'השלמה למניין', פותחה ע"י מספר צעירות מהקבוצה החרדית, וניתן להוריד אותה על המכשיר ועל השרת.

האפליקציה מאפשרת למשתמש לסמן שהוא מעוניין להתפלל ב-X הדקות הקרובות. המערכת מזהה אוטומטית את מיקום המשתמש וסורקת אחר מתפללים פוטנציאליים נוספים באזור. במידה ואותר מצטרף פוטנציאלי למניין, המערכת מעבירה הודעה לכל המשתתפים ומיידעת אותם עליו, בכדי שיוכלו לסכם איתו על מועד ומיקום התפילה המשותפת. בכך מחברת האפליקציה בין קבוצות מתפללים המרוכזים באזור אחד, ומקלה את מלאכת חיפוש ה'צנטער' (העשירי למניין) המיתולוגי.

אפליקציה דומה פותחה ע"י אחת המתכנתות בקבוצה, והיא תסייע בהצלת חיים. פרמדיקים / חובשים במיל' נרשמים למערכת, וכאשר אדם באזור שלהם נמצא במצוקה, הוא לוחץ על מקש ה-SOS במכשיר, ואפליקציה מזהה במקום מי הפראמדיק או החובש שנמצא בסמוך, והוא יקבל התראה על המצוקה כולל מיקום מדויק של האדם הזקוק לעזרה דחופה. הרעיון מאפשר לאנשי רפואה שאינם בתפקיד להעניק טיפול רפואי בהתרעה קצרה מאוד, ובחיבור למערכות של מד"א ורפואה דחופה ניתן לשפר משמעותית את זמני התגובה למצבי חירום רפואיים בכל מקום.

Manpower בראשית היא חברת ההשמה והתעסוקה המובילה במגזר החרדי, באמצעותה השתלבו אלפי עובדים חרדיים בעולם העסקי במקומות עבודה המותאמים לצרכיהם ולאורח חייהם. החברה משלבת עובדים חרדיים גם בתחומי המחשוב, תוכנה ומערכות מידע, בשיתוף עם - MIT חברת ההשמה המובילה בתחומי ההיי טק. בתחום זה הוקמו מגוון מסלולים והכשרות לעובדים ולמועמדים לעבודה בעולם הטכנולוגיה עילית, כולל גיבוש קבוצות הכשרה מקצועיות לבנות חרדיות במסגרת מוסדות הלימוד, בשיתוף חברות היי טק מובילות שקולטות את הבוגרות עם סיום הכשרתם. הקבוצה שסיימה בימים אלו את לימודיה בג'אווה אנדרואיד מתחילה כעת לעבוד בפרויקטים מתקדמים אצל לקוחות MIT.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד