ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

'המוסד'? רצח מסתורי של פלסטיני בשבדיה

מוחמד תחסין אל-באזאם, תושב עזה לשעבר בשנות ה-20 לחייו, נרצח בדירתו בדרום שוודיה בידי אלמונים שירו בו מטווח קצר

'המוסד'? רצח מסתורי של פלסטיני בשבדיה
pixabay



מוחמד תחסין אל-באזאם, תושב עזה לשעבר בשנות ה-20 לחייו, נרצח בדירתו בדרום שוודיה בידי אלמונים שירו בו מטווח קצר, ונמלטו.

מקורות פלסטינים בעזה האשימו את המוסד בהתנקשות בחייו, כך מפרסם היום 'הארץ' במהדורה באנגלית. אביו של הנרצח טוען שזה היה תוצאה של סכסוך פנימי עם שכן יהודי.

המשטרה השבדית פרסמה אתמול (יום ב') הודעה על האירוע בעיירה הקטנה ליממריד: "דיווחים על כמה אנשים שחבשו מסכות, נכנסו לדירה דרך המרפסת וירו באיש שבתוכו, הם נעלמו מיד אחרי הירי".

על פי הדיווח, האיש זוהה כמוחמד תחסין אל-באזאם, פלסטיני ששהה בעבר ברצועת עזה, והוא התגורר בשוודיה, יחד עם משפחתו, בשנים האחרונות.

תנועת הפת"ח ברצועת עזה פרסמה הודעה בתקשורת הפלסטינית בה האשימה את המוסד הישראלי, בהוצאה להורג של מוחמד אל- באזאם. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית, אביו של האיש, תחסין אל-באזאם, אמר כי בנו עבד בשיווק ולא היה מעורב בפעילות פוליטית.

לאחר הירי, באזאם נלקח בתחילה לבית החולים המקומי, אך הוטס לאחר מכן למרכז רפואי גדול יותר בגטבורג שבו מת מפצעיו.

הרצח של באזאם לא עורר מהומה גדולה ברצועת עזה או בגדה המערבית, אך מספר כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על האירוע כעל רצח מסתורי.

בהודעה שפורסמה במספר אתרים פלסטיניים, המיוחסות לתנועת הפת"ח בעזה, נאמר כי גורמי הריגול הישראלים אחראים למותו של באזאם.

אתרים אחרים דיווחו כי באזאם היה אסיר משוחרר, בינתיים בעמוד הפייסבוק ובו דיווחים מרצועת עזה, פורסמה תמונתו לצד כיתוב המגדיר אותו כ"שהיד שנרצח על ידי שכנו היהודי".

על אף הדיווחים, ארגון "האסירים הפלסטינים" אמר ל"הארץ", כי הם אינם מכירים את שמו של באזאם, וכי יש לבדוק את הטענה שהוא אסיר משוחרר.

מקורות במשרד החוץ הפלסטיני מסרו כי שגרירות פלסטין בשוודיה עוקבת אחר חקירת המשטרה המקומית וממתינה להודעות נוספות בכל הנוגע לחקירה.

אביו של האיש, תחסין אל-באזאם, עובד כאימאם בשוודיה, לדבריו, בנו נרצח על ידי שני אנשים שירו בו מטווח קצר, הוא טען שלבן שלו היה שכן יהודי, שערך מסיבות של אלכוהול וסמים, וציין שבנו נהג להתלונן בפני השכן בכל פעם שהיה רעש מוגזם, ולכן השכן רצח אותו.

"זה יכול להיות שהתפתח ויכוח שהסתיים ברצח, או שזה היה רצח בהקשר גזעני כי הם זיהו אותו כערבי פלסטיני ומוסלמי", טען האב.

רצח באזאם מצטרף לרשימת ההתנקשויות המיוחסת לישראל בידי הפלסטינים. מוחמד אלזוארי, מהנדס של חמאס, נהרג על ידי אלמונים בעיר ספקס שבדרום תוניסיה בדצמבר אשתקד.

הממשלה התוניסאית הודיעה אז כי גורמים זרים אחראים למותו, בעוד עיתונאי תוניסאי ייחס את מותו של אלזוארי למוסד.

חיסולים קודמים המיוחסים למוסד כוללים גם את פעיל החיזבאללה הבכיר עימאד מורנייה, שחוסל בדמשק ב -2008; חסן אל-לקיס, ראש המנגנון הטכנולוגי של חיזבאללה, חוסל בביירות ב -2013; מחמוד אל-מבחוח, חבר בכיר ברשת ההברחות של חמאס, שחוסל במלון דובאי ב -2010.

בדצמבר אשתקד נהרג סמיר קונטאר, הטרוריסט המופרסם שישב בכלא הישראלי 30 שנה על רצח משפחה ישראלית שלמה, ושהיה פעיל חיזבאללה לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, בסוריה.
שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד