י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הנופש המיוחד של הבנות המיוחדות

נופשון מיוחד נערך בעיר רחובות לבנות מיוחדות הסובלות מתסמונת דאון שנהנו מחמישה ימי פעילות מגוונים

הנופש המיוחד של הבנות המיוחדות



שבוע גדוש חוויות עבר על חניכות ארגון 'שלובות' ששהו בנופשון בעיר רחובות ובכך הקלו מעל ההורים את ימי בין הזמנים. מדובר ביוזמה אדירה של הוצאת בנות מיוחדות הסובלות מתסמונת דאון לחמישה ימי פעילות ואטרקציות מדהימות וסוחפות.

רוב הבנות המיוחדות שמשתתפות בארגון מגיל 21 ומעלה, שכבת גיל בה המדינה, אינה מסייעת בתקצוב כלל. ובסייעתא דשמיא גדולה לאחר מאמצים רבים של אנשים טובי לב, הושגו תרומות גדולות ונכבדות בכדי לממן את הנופשון לבנות המיוחדות.

מי שעמד מאחורי המיזם הגדול הוא העסקן הנודע, הרב חונה דייטש, שטרח ועמל רבות לפנות אל כל הנוגעים בדבר ואכן חפץ ה' עלתה בידו להשיג את כל צרכי הנופשון המיוחד.

הנופשון התחיל במוצאי שבת פרשת עקב בישיבת 'בני עקיבא' ברחובות שזו פעם השניה שתורמים את המקום בסיועה של המנהלת הגב' א. פרידמן ובעזרתו הגדולה של העסקן הרב אמיתי כהן שעומד לימין 'שלובות', הבנות הסבו לסעודת מלווה מלכה מפוארת הודות לתרומה נדיבה של קייטרינג למשך כל השבוע.

למחרת נערך אירוע 'הכנסת ספר תורה' מוחשי שכלל רכב מואר באורות צבעוניים, כוחות משטרה וכיבוי, לפידים, דמוי ספר תורה והרקדה סוחפת שנמשכה זמן רב.

האוטובוסים שליוו את הבנות לאורך כל הנופשון תרם בנדיבות לב איש החסד ורב הפעלים, ראש עיריית רחובות – ר' רחמים מלול בסיוע חבר המועצה הרב פנחס הומינר, כמו כן זכה הארגון לדאגתו הצמודה של הרב עמיתי כהן שסייע בכל הנדרש, ועמד אף מאחורי דברים נוספים ונחוצים הקשורים לעיר רחובות, בנוסף סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסף דייטש יחד עם הרב עזרא ברגר תמכו ונתנו כתף בכל הנדרש, במאמצים ונכונות לעזור כדי להביא להצלחת הנופשון המתארגן, כמו כן עמותת יחד נתנה חסות מכובדת לארגון ועמדה מאחורי פעילויות חשובות ונצרכות.

ביום האחרון של הנופשון זכו הבנות לתפילה נרגשת בכותל ולאחר מכן עלו לגג ישיבת 'אש התורה' לאירוע סיום מרגש ועוצמתי, אליו הוזמנו האימהות של הבנות. התוכנית נפתחה בהרצאה מרגשת, מחזקת ואקטואלית מפי מגיד המישרים הרב הגאון רבי מנחם שטיין שתרם מזמנו וכוחו.
את ערב הסיום הנעימו הזמרים שלומי גרטנר וזאנויל וינברגר, מקהלת 'קולות' ותזמורתו של שאול כהן.

הבנות קיבלו בלוני גז ועליהם ביטאו את תפילותיהן ומשאלותיהן מליבן החם והטהור שמלא וגדוש לאחר השבוע המיוחד שחוו כשברקע נשמעים שירי תפילה, רגש ונשמה. ההתרגשות הייתה עצומה, זמן התפילה התארך והיה ניתן למשש את אווירת הקדושה באוויר, הדמעות זלגו ללא הפסקה מעיני כולן, החל מהמתנדבות שמאחוריהן חמישה ימים של אתגר והשקעה, כמעט ללא שינה עם אהבה אין סופית ומושגים חדשים בנתינת אמת.

הרב יהודה וינברג מנכ"ל ישיבה 'אש התורה' נטל שותפות מלאה בכל התוכנית, ועלה לגג הבניין יחד עם הבנות ואף עיניו לא נותרו יבשות לנוכח המחזה המרטיט, ההרגשה הייתה עילאית ומטלטלת, ונצרבה עמוק בליבות כל הנוכחים כשהם זוכים לפעלולים מיוחדים עם האמן מאיר לבל.

בסיום המעמד הודו ההורים המתנדבות והילדות לעסקן הרב חונה דייטש שבסיעתא דשמיא הצליח מעל ומעבר למשוער לארגן את הנופשון והכח שזה נותן לבנות המיוחדות ולמשפחותיהן להמשיך בשליחות החשובה ובהתמודדות היומיומית בעוצמות חדשות, בהתרעננות ובשמחה.







שלובות העסקן חונה דייטש נופשון חופשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד