כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עבודות שרות בלבד לנהג שהרג הולכת רגל בעת נסיעה לאחור

על עיסאם ח'ורי, בעל 23 הרשעות קודמות, נגזר עונש של מאסר בפועל של 5 חודשים אשר ירוצו בעבודות שירות, פיצוי בסך 10,000 ש"ח למנוחה וקנס בסך של 4,000 ש"ח • אור ירוק בתגובה: מדובר ברף ענישה נמוך

עבודות שרות בלבד לנהג שהרג הולכת רגל בעת נסיעה לאחור
יוסי ימפל - דוברות זקא

האם חיי אדם שנהרג בתאונת דרכים אינם שוים עונש מאסר תחת סורג ובריח למי שהואשם בגרימת מותו ברשלנות? שופט בית משפט השלום לתעבורה בנצרת, חנא סבאג, גזרה על עיסאם ח'ורי, בעל 23 הרשעות קודמות, שהואשם בגרימת מוות ברשלנות עונש של עבודות שירות בלבד, ללא מאסר בפועל, ועוד שורה של עונשים כספיים כגון: קנס בסך של 4,000 ש"ח ופיצוי עיזבון המנוחה בסך של 10,000 ש"ח.

על פי כתב האישום, הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של גרם מוות ברשלנות ונהיגה בקלות ראש ובחוסר זהירות. בתאריך 14.05.2009 נהג הנאשם ברכב טיוטה קורולה והחנה את הרכב במגרש חניה הצמוד למרכז דדו בנצרת עילית. סמוך לשעה 12:15, החל הנאשם להסיע את רכבו לאחור כשהוא נוהג בקלות ראש וברשלנות, לא הבחין במנוחה ראיסה מכניק ופגע בה בעת הנסיעה לאחור, כתוצאה מהתאונה נהרגה המנוחה. המדינה ביקשה להטיל על הנאשם ענישה שתכלול בין היתר מאסר בפועל שלא בעבודות שירות ופסילה בפועל ארוכה.

בגזר הדין כתב השופט: "אין כל חולק כי תאונות הדרכים התפשטו בחברתנו בצורה מדאיגה ואין כל ספק שבתי המשפט חייבים לתרום את תרומתם לביעור נגע זה על ידי הטלת ענישה מרתיעה. הלכה פסוקה היא שבעבירות של תאונות דרכים קטלניות יש להטיל ענישה של מאסר בפועל ורק במקרים חריגים יש לסטות מכלל זה. בבוא בית המשפט לגזור את הדין עליו לראות את נסיבותיו של המקרה שבפניו, לרבות נסיבות הנאשם, מידת הרשלנות, עברו של הנאשם וכו'. לאחר ששקלתי את נסיבות העניין, הגעתי למסקנה שיש לדרג את רשלנותו של הנאשם ברף הנמוך של הרשלנות. אין המדובר בנהיגה פרועה שבה הנאשם איבד שליטה ברכבו, אלא ברשלנות רגעית שנגרמה בהיסח הדעת כשהנאשם לא נתן דעתו למנוחה שהייתה מאחורי רכבו".

על הנאשם הוטלו העונשים הבאים: קנס בסך של 4,000 ש"ח או 40 ימי מאסר תמורתו, מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים שלא יעבור על העבירה של גרם מוות ברשלנות או נהיגה בזמן פסילה, מאסר בפועל של 5 חודשים אשר ירוצו בעבודות שירות בעיריית נצרת עילית, לפצות את עיזבון המנוחה בסך של 10,000 ש"ח, פסילה על תנאי של 6 חודשים למשך שנתיים, פסילה בפועל של 6 שנים מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה.

בעמותת אור ירוק הגיבו לגזר הדין: "פסק הדין כולל אמנם רשימה ארוכה של עונשים שונים, אולם עדיין מדובר ברף ענישה נמוך לנהג שגרם למותה של הולכת רגל – חמישה חודשי מאסר בפועל בלבד, שגם הם ירוצו בעבודות שירות. בעשור האחרון מהווים הולכי הרגל, באופן עקבי ומתמשך, שליש מההרוגים בתאונות דרכים, וישראל נמצאת במקום השני מבין מדינות אירופה המפותחות בשיעור הולכי הרגל ההרוגים. מן הראוי, כי גם בתי המשפט יראו לנגד עיניהם נתונים עגומים אלה, כאשר הם פוסקים את דינם של נהגים שהרגו הולכי רגל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד