כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ח"כ אייכלר חושף: "בעלת תשובה השאירה לי מכתב וברחה" • צפו

אל תפספסו את הסיפור שחשף ח"כ אייכלר לראשונה בפני בחורי ישיבה פעורי פה וכרויי אוזן ומתפרסם בתיעוד וידאו ב'בחדרי חרדים' • "אישה עם מטפחת השאירה לי פתק על השולחן וברחה" • סגירת מעגל מדהימה: "אני האישה הזאת, אתה זוכר"

ח"כ אייכלר חושף: "בעלת תשובה השאירה לי מכתב וברחה" • צפו
pixabay



על רקע פרשת אפליית התלמידות הספרדיות בסמינרים, ולאחר שח"כים מש"ס ובראשם ח"כ יעקב מרגי - תקפו את חבריהם מ'יהדות התורה' והאשימו אותם באפלייה, ח"כ ישראל אייכלר חושף סיפור אישי ומרגש על אישה אנונימית, חוזרת בתשובה - שלפני זמן רב השאירה לו פתק באחד מדיוני הועדות בכנסת.

את הדברים חשף אייכלר בפאנל 'בין הזמנים' של ישיבת 'אור ישראל', שהתקיים בשבוע שעבר בנתניה. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו בלעדי מדבריו של אייכלר.



"בשבוע שעבר קיבלתי מכתב, שבעין אחת בכיתי מהתרגשות ובעין השנייה הצטערתי", אמר אייכלר בראשית דבריו, "קיבלתי מכתב מאישה, העוזר שלי יעיד על זה, יש לי את זה בכתובים", המשיך אייכלר לספר, "היא פגשה אותי אי פעם, באחת מוועדות הכנסת. אישה עם מטפחת. השאירה לי פתק על השולחן וברחה. הסתכלתי בפתק והיא כתבה שם שהיא בעלת תשובה שבע עשרה שנה, היא הקימה בית עם ילדים מבורכים, מסרה נפש ולקחה את ילדותיה בכל יום לבתי ספר של בית יעקב, הילדה שלה היא הילדה הכי טובה בבית יעקב, וכעת לא רוצים לקבל אותה בשום סמינר".

תלמידי הישיבה המרותקים מאזינים - ואייכלר ממשיך: "הרמתי טלפון לאחד ממנהלי הסמינרים הגדולים, ואמרתי לו: 'תשמע, אני לא אבוא במקום של חברי הכנסת שבאים לבקש שתכניס מישהו – כי אני יודע שאתם לא מכניסים, אתם רק יודעים לבקש מאיתנו את התמיכה מכספי הקואליציה – אבל כשמדובר בבנות אתם לא שומעים לנו. אני מבקש לשאול אותך: תגיד לי איפה כן? שאצלך אין מקום – אני יודע, תגיד לי איפה כן'. הוא נתן לי עצה טובה, לגשת ליהודי שלא הכרתי אותו, ניגשתי ליהודי הזה ואמרתי לו: 'ניכרים דברים אמת, אני מבקש ממך תרים טלפון לאותו מנהל בית ספר שהיא אמרה לי שהבת שלה לומדת אצלו ותשאל האם באמת הילדה הזאת היא טובה, ואם כן אני מבקש ברחמים מרובים שתכניס אותה'. הוא הלך ובירר והמנהל אמר לו: 'אין תלמידה טובה כזאת בכל הבית ספר'. הוא הלך והכניס אותה".

"לפני שבועיים - שלושה", מספר הח"כ הבלזאי, "אני מקבל מכתב, 'אני האישה הזאת, אתה זוכר בוודאי שבאתי אלייך, אתה זוכר שהכנסת את הבית שלי לסמינר, אני רק רוצה שתראה את התעודה שהיא קיבלה וזה התודה הגדולה ביותר שאני יכולה לתת לך: 10, 10, 10, 10, 9, 10, 10".
אפליית בנות ספרדיות ישראל אייכלר בעלת תשובה מכתב מרגש פאנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד