י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המאבק נגד הגיוס מגיע לרחובות לייקווד - פשקווילים 'חרד"ק'

בישראל, קמפיין החרד"קים מוכר ואולי אפילו שגרתי, אבל בעיירה החרדית לייקווד שבניו ג'רזי שמעו על כך אולי דרך התקשורת, אמש הופצו לראשונה פשקווילים נגד אחד האברכים בעיירה, בטענה כי הוא פועל בשיתוף פעולה עם הצבא הישראלי

המאבק נגד הגיוס מגיע לרחובות לייקווד - פשקווילים 'חרד"ק'



מלחמת הקנאים והסיקריקים נגד חוק הגיוס, הגיעה לרחובות לייקווד, שם נזרקו אמש (שלישי), פשקווילים מודפסים וכאלה שנכתבו בעט פשוט, מחוץ לביתו של אחד האברכים בעיירה.

על הפשקווילים המאולתרים נכתבו טקסטים בכתב יד: 'הזהר לך', 'חרד"ק' ו'די לשיתוף פעולה עם צבא השמד'. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר באברך ההולך לאורו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ופועל נגד קבוצה קיצונית הפועלת בשלט רחוק מלייקווד נגד הגיוס, באמצעות כנסים, דינרים ומודעות בסגנון 'הפלג הירושלמי', וזו ככל הנראה תגובת הנגד המקורית שלהם נגדו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר האברך: "יצאתי אתמול מביתי וגיליתי דפים מחוץ לדלת עם כתובות נגדי, חרד"ק, הזהר לך, די לשיתוף פעולה עם חוק הגיוס, לא ממש התרגשתי. יש פה בלייקווד כמה אנשים שרק מחפשים מריבות".

"הם כמה משועממים שיושבים בחו"ל ואין להם מה לעשות, מה זה יעזור לזרוק נגדי פשקווילים?" שואל האברך ומסביר: "אני לא קשור לסוגיא. אני לא מכיר אף אחד בצה"ל. אני בסך הכל אומר לכולם שחייבים לכבד את מרנן ורבנן שליט"א, ושלא להתערב בנושאים שהם מבקשים שלא נתערב, גם דעתו של רבי אהרן קוטלר זצ"ל היתה שצריכים הנהגה חרדית חזקה וזה רק מחליש את הכוח של ההנהגה אם יש ביקורת, כל שכן שזה סתם שקר והוצאת דיבה". טוען האברך.

"מעבר לכל זה אין לי קשר ישיר לנושא" הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "אלו שזורקים פשקווילים חושבים שככה הם יוצאים ידי חובתם, אפילו לדעתם שיש מה לעשות בחו"ל הרי ברור שלזרוק פשקוילים נגד אברכים בכולל לא נכלל בתחום העסקנות המוצלחת וזו רק עוד הוכחה שכל מה שהם רוצים זה להתנגח, להפחיד ולהשתיק את כל מי שמכבד את רבותינו שליט"א. הם פשוט אנרכיסטים, ללא קשר לצורכי ציבור ולעסקנות נאמנה וישרה ונקייה". מסכם האברך בכאב.

הפשקווילים המודפסים והכתובים בכתב יד מחוץ לביתו של האברך













לייקווד קמפיין החרדקים המאבק בגיוס לצהל פשקווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד