י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חקירת דרעי: רשות המסים פשטה על משרדי וועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים

התפתחות בחקירת השר דרעי ורעייתו: חוקרי רשות המסים פשטו על משרדים בעיריית ירושלים ולקחו איתם ארגזים עמוסי מסמכים הקשורים לעסקאות נדל"ן שנקשרו בשם השר ברחבי הבירה • דרעי סירב להגיב

אריה דרעי. פלאש 90
אריה דרעי. פלאש 90



חקירת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסתעפת. על פי הפרסום ב'ישראל היום', חוקרי רשות המיסים פשטו על משרדי ועדת התכנון והבנייה ומספר משרדים נוספים בעיריית ירושלים. הסיבה: מספר עסקאות נדל"ן שנקשרו בשמו של השר דרעי.

על פי הדיווח, חוקרי הרשות, נטלו עמם ארגזים בהם מסמכים הקשורים לעסקאות מקרקעין ונדל"ן שביצע דרעי בירושלים, בנושא הבניין בגבעת שאול ואולי עסקאות נוספות שביצע בעיר.

בסביבתו של דרעי סירבו להגיב לידיעה ב'ישראל היום'.

בחודשים האחרונים, נחקרו אריה ויפה דרעי ארבעה פעמים ביחידת להב 433, בחשד להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

במוקד החקירה נמצא החשד שכספים שנתרמו לעמותה בראשות רעייתו יפה דרעי הועברו לשימוש פרטי של בני המשפחה — בין היתר לטובת נדל"ן שרכשו בשנים האחרונות.

במשטרה מנסים להבין עד כמה היה מעורב דרעי בעמותה ובהחלטות שהתקבלו בה, והאם עזר לאנשי עסקים שתרמו לעמותה לקבל טובות הנאה. כמו כן נחקר השר דרעי על דרכי מימון הבית שנרכש ביישוב ספסופה.

מדובר בחקירה שהחלה באפריל 2016, בחשד לעבירות מיסוי בעיקר בתחום הנכסים והורחבה גם לחשדות נוספים, המיוחסים לחשודים רבים לרבות אריה דרעי ואשתו.

במרץ אשתקד החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד דרעי בחשד לעבירות שחיתות בתום בדיקה שנמשכה חודשים והחלה עוד בתקופת כהונתו של היועץ הקודם, יהודה וינשטיין. כחלק מהחקירה בוצע לפני כמה חודשים חיקור דין בגרמניה.

דרעי התייחס בזמנו להחלטה ואמר כי מרגע פרסום הבדיקה, כי הוא מוכן מיידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי אמר כי הוא "ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי".
חקירת דרעי אריה ויפה דרעי פשיטה ועדת התכנון והבנייה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד