כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רב הכותל תוקף בחריפות: "מסתירות משרוקיות באבריהם המוצנעים"

"היום, ראש חודש אלול, נחצו כל הקווים האדומים - אלה מבריחות ספרי תורה קדושים כשהם כרוכים על גופן ממש, אלה מסתירים משרוקיות באבריהם המוצנעים, והכל לשם מה?!" כך רב הכותל הגר"ש רבינוביץ הבוקר

הרב רבינוביץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב רבינוביץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אנדרלמוסיה וחילול הכותל המערבי בראש חודש אלול: לאחר ש'נשות הכותל' הצליחו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי, החלה הבוקר (רביעי), מהומה במקום שנעשתה על ידי קבוצת הנשים החרדיות שהגיעה למחות נגד חילול הכותל המערבי. החרדיות שרקו במשרוקיות ובצפצפות ושיבשו את הסדר כולו.

בעקבות כך, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ תוקף את שני הצדדים ואומר כי הוא "מזועזע למראה המאבקים הפיזיים שהתחוללו ברחבת הכותל הבוקר", לדבריו של הרב רבינוביץ, "היום, ראש חודש אלול, נחצו כל הקווים האדומים - אלה מבריחות ספרי תורה קדושים כשהם כרוכים על גופן ממש, אלה מסתירים משרוקיות באבריהם המוצנעים, והכל לשם מה?! לשם "קדושת" מלחמת האחים בכותל המערבי".

הרב רבינוביץ הוסיף כי "סדרני הכותל מיומנים במתן שירות למתפללי הכותל, ולא בפיזור הפגנות. אין ביכולתנו להשתלט על המיעוט הקנאי שמבקש לזרוע הרס וחורבן בכותל. אני משבח את המתפללים שלא נגררו אחר הפרובוקציות וקיימו את תפילת ראש החודש כסדרה. אירועים אלה הם חילול השם נורא. זהו זמן תשובה".

לדבריו, "תקיעת השופר של היום לא היתה קריאה לתשובה ולהתעוררות אלא קריאה למלחמה בין היהודים. הקרן למורשת הכותל המערבי תמשיך לפעול כמיטב יכולתה כדי לקרב אל הכותל המערבי כל איש ואישה מתוך נאמנות למסורת ישראל ומתוך כבוד לכל מבקר ומתפלל".
רב הכותל נשות הכותל החרדיות נשות הכותל משרוקית הרב שמואל רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד