י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בטיול משפחתי: דרעי בחר לבלות באתר מחלל שבת

"לפני שבוע אריה דרעי היה בטיול משפחתי בצפון, ואמרנו לו שיבוא אלינו. בסוף הוא הלך לצוק מנרה, שדווקא פתוח בשבת" כך מספר הבוקר בעלי הרפטינג בנהר הירדן ל'ידיעות אחרונות' • לאחר הפרסום הבהיר גיגי: "דבריי הוצאו מהקשרם"

רפטינג. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 / בעיגול: דרעי עם נכדיו על הרכבל בצוק מנרה. צילום: אלעד מנטל
רפטינג. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 / בעיגול: דרעי עם נכדיו על הרכבל בצוק מנרה. צילום: אלעד מנטל



לפני מספר חודשים, הודיעו האחים למשפחת גיגי כי אחרי 20 שנה שרפטינג נהר הירדן שבבעלותם –חילל את השבת, הרי שמעתה המקום יהיה סגור בשבתות ובחגי ישראל. המעשה האמיץ גרר תגובות רבות ואלפי חרדים פקדו את המקום בחודשים האחרונים ובפרט בימי בין הזמנים.

אולם מתברר כי דווקא מי שהיה אמור לתת דוגמא אישית – עשה לכאורה בדיוק את ההיפך. הבוקר פורסם ב'ידיעות אחרונות' ראיון עם ערן גיגי – מבעלי המקום, שהביע אכזבה אישית דווקא מיו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, לדבריו, "לפני שבוע אריה דרעי היה בטיול משפחתי בצפון, ואמרנו לו שיבוא אלינו. בסוף הוא הלך לצוק מנרה, שדווקא פתוח בשבת".

גיגי הוסיף כי "עיקר ההכנסה מגיע מישיבות, ששולחות קבוצות" לדבריו, "אחרי 20 שנה של עשייה רצופה בעולם התיירות, בהחלטה כנה ואמיצה החלטנו להפסיק להפעיל את האתר בשבת. ההחלטה לסגור את העסק בשבתות ובחגים הייתה בשביל הנפש. זה לא בקטע דתי אלא בקטע של מנוחה".

לדבריו של גיגי ל'ידיעות אחרונות', לאחר סגירת המקום בשבת, מחזור הפעילות של העסק לא נפגע, למרות שעיקר ההכנסות בעבר היו בשבתות ובחגים.

לטענתו, "סגרנו בשבת לפני שידענו מה הולך להיות. במשך שנים הגיעו אלינו סוכני שיווק ואמרו לנו שיש דבר כזה 'ועדת הרבנים לענייני שבת', ושאם נסגור הם יעזרו לנו. אבל אף אחד לא הבטיח לנו שתהיה יותר עבודה. אנחנו פנינו לוועדה רק אחרי שהחלטנו לסגור, והם עזרו לנו".

כזכור, דרעי בעצמו פרסם בטוויטר תמונה שלו עם משפחתו, ברכבל בצוק מנרה המחלל את השבת. וכתב: "עם הילדים והנכדים היום בצוק מנרה. אושר גדול והנאה צרופה. ממליץ לכולם לטייל בגליל, בנגב ובכל מקום בארצנו הטובה והיפה".

מלשכתו של דרעי לא נמסרה תגובה עד למועד זה.





אריה דרעי שבת רפטינג הירדן נהר הירדן חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד