י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

25 שנות מאסר לבכיר בלוטו האמריקאי שזייף כרטיסי זכייה

אדי טיפטון, עובד בכיר בלוטו האמריקאי לשעבר נידון ל-25 שנות מאסר ביום שלישי, בגין זיוף של זכיות בכמה מדינות • "אני בהחלט מתחרט על המעשים שלי" אמר טיפטון בבית המשפט

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



אדי טיפטון, עובד בכיר בלוטו האמריקאי לשעבר נידון ל-25 שנות מאסר ביום שלישי, בגין זיוף של זכיות בכמה מדינות, מה שהפך את העובד למיליונר.

ה-CNN מדווח כי טיפטון, לשעבר מנהל האבטחה של ארגון הלוטו האמריקאי, קיבל את העונש המרבי בחוק משופט במדינת איווה.

"אני בהחלט מתחרט על המעשים שלי" אמר טיפטון בבית המשפט, "קשה עבורי לומר את זה" הוסיף.

טיפטון הודה בחודש יוני באשמת התנהלות פלילית חמורה, שבה זייף כרטיסי זכיה של שבע כרטיסי לוטו בחמש מדינות שונות, טיפטון הודה כי הוא מייצר קודים במחשב כדי לייצר מספרים מנצחים, מה שהוביל אותו לזכות במיליוני דולרים.

כשהשופט בראד מק'קל שאל אותו ביום שלישי כיצד הוא מתכוון להחזיר את הכסף, אמר טיפטון, "אני באמת לא יודע".

טיפטון שהיה בעבר מתכנת בהגרלת הלוטו, נאשם בכך שתכנן ושמר תוכנה עבור מספרים מסוימים שהוא בחר, וכך הפך אותם למספרים מנצחים במדינות רבות ברחבי ארה"ב, כך פרסם מנהל משרד התובע הכללי של איווה, טום מילר.

טיפטון, המתגורר בטקסס, הואשם ברכישת כרטיסי לוטו במדינות שונות, כולל מדינת איווה ששם התבצעה משפטו, הוא בחר מספרים שידע כי יעלו בגורל, מאחר והוא תכנן את התוכנית שיצרה את המספרים הזוכים, טיפטון נתן את הכרטיסים האלה לצד שלישי, שהסכים לפדות אותם ולהתחלק עם הכסף איתו.

אחד השותפים האלה היה אחיו, טומי טיפטון. החקירה נגד האחים טיפטון החלה בשנת 2010, לאחר שטיפטון זכה בסכום של 14.3 מיליון דולר בחנות שמכרה כרטיסי לוטו במדינת אייווה. החשד התעורר אצל עובדי החברה, והם סרבו לשלם את הסכום לטיפטון. מחלקת החקירה הפלילית של אייווה החלה לעקוב אחר מעשיו של טיפטון, והם גילו כיגם במדינות נוספות, ושם הצליח לגרוף מיליונים, על ידי חבירו שגרף בשבילו את הפרס, ואז הם התחלקו בכסף.

כאמור טיפטון שעמד מאחורי הגניבה קיבל את העונש המירבי של -25 שנות מאסר, יחד עימו נשפט חברו, רוברט רודוס, המתגורר בטקסס, היה זה שניסה לדרוש את סכום הזכיה הגדולה של 14.3 מיליון דולר. הוא הודה באשמה ועונשו יקבע בקרוב.
לוטו ארצות הברית זיוף בכיר מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד