י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוף ה'בראקל' המסעיר: הגרמ"ש קליין מתנצל בפני הגרמי"ל לנדא

לאחר שפרסם מכתב בו חלק מכל וכל על רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא האוסר את העוף בכל תוקף, מתנצל היום הגאון רבי משה שאול קליין - מחשובי הדיינים בבני ברק - בפני הרב לנדא

הגרמ"ש קליין. צילום: שוקי לרר
הגרמ"ש קליין. צילום: שוקי לרר



התפתחות נוספת בסערת עוף ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' והפולמוס סביב כשרות העוף המוזר. לאחר שפרסם מכתב בו חלק מכל וכל על רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא האוסר את העוף בכל תוקף, מתנצל היום הגאון רבי משה שאול קליין - מחשובי הדיינים בבני ברק - בפני הרב לנדא.

במכתבו כותב הגרמ"ש קליין "לכבוד הגאון החסיד מורנו רבי משה יהודה לייב לנדא שליט"א, רב אב"ד עיר התורה והחסידות בני ברק. באתי בדברים דלהלן להתנצל בפני כבוד תורתו מאחר שבאתי עתה מחו"ל ושמעתי מאנשים שהיה משתמע כאילו יש איזה פירוד לבבות ח"ו ביני לבין מעלת כבודו. אמנם האמת אינו כן".

"ראשית, דבר ידוע לכל שזכיתי לשמש את מורי ורבי הגאון פוסק הדור בעל שבט הלוי זצ"ל והנני נאמן לפסקיו, וכבוד מורי ורבי זצ"ל הורה במעמד אלפי ישראל שמעלת כבוד תורתו הוא רבה של בני ברק וזכיתי להיות במעמד קידוש השם זה".

"ובנוסף לזה כשהיה כמה פעמים מי שרצה לתת הכשר בעיר בני ברק באו אלי בשליחותכם שאשתדל על ידי מורי ורבי זצ"ל לבטל את זה וכמה פעמים הצלחתי בזה".

בנוסף כותב הרב קליין: "וגם פעם דרשתי ברבים נגד מי מהרבנים שרצה ליתן הכשר בעירנו ב"ב שלא על דעת האב"ד דב"ב, והדברים נתפרסמו בקובץ 'פעמי יעקב' ועוד היה כמה הזדמנויות כמו ביארצייט של אביכם שזכיתי לדבר שם, וגם כל משפחתי יודעים כמה אני מחשיב ומעריך מאוד את הכשרות של הרב אב"ד דב"ב".

"ולעצם העניין המדובר, אם ירצה מעלת כבוד תורתו הרמה לשמוע מה שיש לי לומר בזה אשמח לבוא אליו וגם אני לשמוע מה שיש למעלת כבודו לומר בזה, ונא יודיעני הזמן המוכשר לכך".

כזכור, במכתב שפרסם הגרמ"ש קליין בעיתון 'יתד נאמן' ביום שישי האחרון יחד עם דייני הגר"נ קרליץ נכתב: "ראינו מה שכתב הגרמי"ל לנדא במכתבו, והיות והדברים אינם נכונים במציאות דעתנו כבתחילה שהעוף הנקרא "בראקל" שהובא בפיקוח ובהשגחה מלאה הינו עוף טהור ומהודר אף משאר העופות למהדרין מן המהדרין ויאכלו ענווים וישבעו".

גורמים בענף השחיטה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "כעת, לאחר התנצלות הרב קליין לרב לנדא אין ספק כי גם אלו שחשבו לעשות מחלוקת בין הרבנים, רואים שהדברים לא נכונים ואלו שרוצים להכשיר את ה'בראקל' נחלו אכזבה קשה עם פרסום ההתנצלות".





הרב משה שאול קליין עוף הבראקל מכתב הרב לנדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד