י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

משרד הפנים לא אוהב יהודים // דעה

עשרות אלפי אריתראים ונשותיהן כן, עשרות אלפי גיאורגים, מונגולים, ומסתננים מרחבי העולם בוודאי שכן, אבל הגר בת ה-10 שרוצה להספיק לבקר את אביה בישראל לפני חזרתה ללימודים – היא לא

השר דרעי במשרד הפנים
השר דרעי במשרד הפנים



שמעתם על הגר? בטוח שלא. הגר זו הילדה המתוקה שאתם רואים בתמונה. ילדה יפה, עדינה, ששוקדת קשה על לימודיה כל השנה, וכל מה שהיא מחכה לו זה החופש הגדול בו תזכה לראות את אבא שלה כשתבוא לבקר אותו כאן, בארץ ישראל.

אבל מה לעשות, השנה משרד הפנים החליט שהגר כנראה לא מספיק טובה בכדי לבוא לארץ. עשרות אלפי אריתראים ונשותיהן כן, עשרות אלפי גיאורגים, מונגולים, ומסתננים מרחבי העולם בוודאי שכן, אבל הגר בת ה-10 שרוצה להספיק לבקר את אביה בישראל לפני חזרתה ללימודים – היא לא.

הרבה נאמר על הבירוקרטיה הישראלית המתישה והמייאשת, על הסחבת והאדישות של נציגי משרד הפנים, אבל אני רוצה לדבר בעיקר על האטימות. האטימות הרשעית של משרד הפנים שבמדיניות כוללת פשוט לא סופרים אותך. לא כבן אדם ובטח לא כאזרח, במיוחד אם אתה אזרח ישראלי ועוד יהודי רחמנא ליצלן.

יש הבנה במשרד הפנים, יש אפילו אמפתיה – כל עוד אתה לא אזרח יהודי שומר חוק ומשלם מיסים. אם תהיה גנב גבול זה כבר סיפור אחר. לא יטרטרו אותך הלוך ושוב, לא ידרשו ממך להמציא מסמכים הזויים, לא יגידו לך לעמוד בתור עם עוד 400 איש, לא ולא, שהרי, אם אתה עובר על החוק אזי, במשרד הפנים יקבלו אותך בידיים פתוחות, אבל אם אתה אזרח שומר חוק מן השורה אתה יכול ללכת ולבקש עזרה אך ורק מבורא עולם.

מקום הרשע

הגרצילום: הגר
הגר


למרות שהגר כבר ביקרה בעבר בארץ וחזרה לארץ בה היא מתגוררת עם אמא בימים אלו, הפקידים הנאורים לא השתכנעו שהגר לא תגיע שוב ולא תכבוש על הדרך את מדינת ישראל, הם רוצים ערבות של עשרות אלפי שקלים, ומאיימים אף לכלוא אותה במתקן כליאה מיד עם נחיתתה מהמטוס.

תקראו לזה תאוריית קונספירציה או בכל מושג אחר שאתם רוצים, אבל מרגיש לי כאילו יד מכוונת במשרד הפנים פשוט לא רוצה כאן יהודים. אחרת איך תסבירו שכל מסתנן ו\או מסתננת שמגיעים לכאן בטיסה ישירה עם ויזת תיירות פיקטיבית לא מגורשים, אבל ילדה יהודייה לא יכולה להגיע - שמא תהרוס את כל האיזון הנפלא שנוצר כאן במדינת ישראל.

מספר לא קטן של הורים ישראלים שילדיהם חיים עם הצד השני של ההורים בחו"ל, מספרים שישנו בכיר במשרד הפנים שנתן הוראה מפורשת וחד משמעית להתיש ישראלים שרוצים להביא לביקור בארץ את ילדיהם.

נכון או לא, להגר הקטנה ולאביה המאוכזב זה כבר לא משנה. היא כבר לא רוצה לבוא לישראל היא אומרת. מדינה שלא רוצה אותי היא לא מדינה טובה, וביקשה מאביה לבוא ולבקר אותה במקום, כי אחרי כל המלחמה להגיע ולבקר את אביה בזמן החופש הגדול, נותר רק שבוע לפני תחילת שנת הלימודים, והגר לא תרשה לעצמה לפספס אפילו יום לימודים אחד, אבל את משרד הפנים הנאור זה ממש אבל ממש לא מעניין.

"ועוד ראיתי תחת השמש - מקום המשפט, שמה הרשע, ומקום הצדק שמה הרשע" - כך אמר אז קהלת, ולכך אנו עדים גם היום.
משרד הפנים הגר בירוקרטיה אריתראים מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד