י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביל גייטס עדיין ההיי-טקיסט העשיר בעולם; ומי הם שלושת הישראלים שנכנסו לרשימת 100 המיליארדרים?

ג'ף בזוס מתקרב לגייטס עם הון של 81.7 מיליארד דולר

ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט. צילום: רויטרס
ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט. צילום: רויטרס



מגזין פורבס פירסם את דירוג 100 המיליארדים בתחום ההיי טק בעולם. ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, עדיין נמצא במקום הראשון. האיש העשיר בעולם מחזיק בהון של 84.5 מיליארד דולר, כבמקום השני נמצא מנכ"ל ומייסד אמזון ג'ף בזוס עם הון בשווי 81.7 מיליארד דולר. בזוס אף עקף את גייטס לפני כמה שבועות, כאשר מניית אמזון טיפסה ב-1.8% ושווי מניותיו עלה ל-90 מיליארד דולר, אולם בזוס שהה במקום הראשון כמה שעות בלבד.

ברשימה מככבים שלושה שמות ישראלים: טדי שגיא, גיל שוויד ואדם נוימן. טדי שגיא נמצא במקום ה-69 עם הון בשווי 3.6 מיליארד דולר. שגיא ייסד את חברת פלייטק, שמפתחת תוכנות בתחום ההימורים, ב-1999 וכיום מחזיק בכ-6.6% ממניות החברה לאחר שמכר כ-20% מאחזקותיו השנים האחרונות – זאת כחלק מהתמקדותו בתחום הנדל"ן.

גיל שויד, מנכ"ל חברת צ'ק פוינט, אחת החברות המובילות בעולם בתחום אבטחת המידע, נמצא במקום ה-85 עם הון בשווי של 2.9 מיליארד דולר. שוויד מחזיק בכ-15% ממניות צ'ק פוינט.

במקום 93 נמצא אדם נוימן, מייסד שותף ומנכ"ל WeWork, שפועלת בתחום חללי העבודה המשותפים, עם הון בשווי 2.6 מיליארד דולר. WeWork דיווחה לפני כחודשיים שהשלימה גיוס של 760 מיליון דולר ושווי החברה מוערך, על ידי גורמים מסוימים, ב-20 מיליארד דולר. סופטבנק - קרן ההשקעות בטכנולוגיה יפנית שמייסדה מסיושי סאן נמצא במקום ה-10 ברשימת המיליארדרים עם הון של 22.4 מיליארד דולר – הודיעה השנה כי היא מעוניינת להגדיל את השקעתה ב-WeWork ל-3 מיליארד דולר.
ביל גייטס היי-טק העשיר בעולם 100 המיליארדרים פורבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד