כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בית המשפט בניו יורק פסק לטובת רבינו תם

חברת תיירות הגישה תביעה לבית המשפט העליון בניו יורק נגד משפחה מחסידי חב"ד בטענה שיצאו מהמלון מאוחר מכפי שסוכם ולא שילמו על תוספת הזמן • השופט פסק לטובתם • הסיפור המלא שהופך לפסק דין תקדימי

בית משפט. צילום: פלאש 90
בית משפט. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



בית המשפט העליון בניו יורק, קבע בתביעה שהגישו חברת תיירות נגד משפחה מחסידי חב"ד, כי על אף שהשבת יוצאת כשיש שלושה כוכבים בשמים, לחסידי חב"ד מותר להוציא שבת לפי המסורת שלהם.

פסיקת בית המשפט העליון בניו יורק בחודש שעבר, הפתיעה רבים בצמרת המשפטית בניו יורק, כך דווח באתר Yeshiva world news.

בית המשפט דן בתביעה של חברת תיירות, שטענה כי חסידי חב"ד נשארו במלון מעבר לזמן שסוכם, לאחר שהחסידים נשארו זמן נוסף עד שיצאה שבת לפי שיטת רבינו תם, שזה 72 דקות לאחר הזמן ועקב כך התעכבה יציאתם מהמלון, החברה טענה שהיהודים מוציאים שבת בצאת הכוכבים, החסידים טענו שלפי מנהגם השבת יוצאת מאוחר יותר, כאמור בית המשפט העליון קיבל את טענת החסידים ודחה את התביעה.

בהודעה שפרסם בית המשפט נכתב "בית המשפט מבין שיש מחלוקת לגבי המועד שבו השבת מסתיימת בין קבוצות שונות של יהודים שומרי מצוות", ציין השופט ביינס. "בית-משפט זה אינו סבור שיהיה ראוי לקבוע את האופן שבו נהוג לקיים מנהג דתי על-ידי כל קבוצה אינדיווידואלית, או לחייב את כל הקבוצות להוציא שבת באופן אחיד, הזמן שתבעה החברה נגד הנאשמים, אינו בלתי סביר בהתחשב בדעות השונות שיש במקורות דתיים שונים, ולכן בית המשפט דוחה את התביעה".

מה שבעצם אומר שיהודים חרדים יכולים להוציא שבת על פי המסורת שלהם, ואין לחייבם בתשלום נוסף על השעות בהן שהו במלון.
בית משפט העליון זמן רבינו תם חברת תיירות מלון תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד