כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גפני לליברמן: "איווט, בשם הציבור החרדי אני אומר לך תודה גדולה"

לאחר תקופה של מערכת יחסים שידעה בעיקר מורדות, זכה היום שר הביטחון אביגדור ליברמן לחיבוק חרדי חם • "אנחנו אצל איווט תמיד הרגשנו בבית" אמר גפני, "הייתי איתו אצל רבי חיים קנייבסקי לקבל ברכה, והברכה הועילה" • וידאו וגלריה

גפני לליברמן: "איווט, בשם הציבור החרדי אני אומר לך תודה גדולה"



יחסי המגזר החרדי עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ידעו עליות ומורדות. רק באחרונה ליברמן עמד בראש המתנגדים לקידום חוק הגיור הממלכתי, התנגדות שכמעט גררה את הקואליציה כולה לסחרור.

אולם היום הוא זכה לחיבוק יוצא דופן מההנהגה הפוליטית החרדית, זאת לאחר שבתפקידו כשר הביטחון הוא חתם על הפשרת שטח האש באלעד, מהלך שעשוי להביא לבניית כ-12,000 יחידות דיור למגזר החרדי. סיבה נוספת לחיבוק החרדי: אישור תקנות הגיוס וקבלת דרישות הח"כים החרדים.

בנאום שנשא היום יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בטקס הפשרת שטח האש באלעד, הוא פנה לליברמן ואמר בקול רם: "איווט, בשם הציבור החרדי, אני אומר לך תודה גדולה". "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו.



בתחילת דבריו אמר גפני: "היחסים ביננו עם שר הביטחון ידעו עליות ומורדות. היו תקופות שהיה לנו ויכוחים גדולים. היו תקופות שפעלנו במשותף בדברים רבים שנוגעים לכלל הציבור החרדי ושנוגעים לכלל הציבור.

גפני הוסיף כי "אנחנו אצל איווט ליברמן תמיד הרגשנו בבית. גם עם האנשים שלו, גם איתו, היו ויכוחים", הוא סיפר כי "אני זוכר שהייתי איתו עם היועץ המשפטי שלו אצל רבי חיים קנייבסקי לקבל ברכה. והברכה הועילה, אתם רואים איפה החברים שלו ואיפה הוא - במשרד הביטחון".

יו"ר ועדת הכספים המשיך לפרגן לשר הביטחון: "ליברמן מתמודד עם מה שיש, צריך ללמוד את זה ממנו. הוא יודע שמצוקת הדיור במגזר החרדי היא קריטית. עם כל הדברים האחרים שאנחנו מדברים – מתמודדים, אפשר להסתדר איתם, אבל עם הדיור יש בעיה שהבעיה הזאת לא נפתרת, היא בכל הציבורים במדינת ישראל, אבל אצל הציבור החרדי - המצוקה היא הרבה יותר גדולה מכיוון שיש ברוך ה' יותר ילדים, ההורים יותר מעורבים בעניין הזה. לא בכל מקום משפחה חרדית יכולה לגור".

גפני הוסיף כי "שר הביטחון נתן את החותם, ונתן את הנחיית המפקד לשחרר את שטח האש. המשמעות של הענין הזה זה לגדול באלעד מאפס אפשרויות בנייה לשטח רחב שזה ייתן פתרון לבעיות הקשות שיש בציבור החרדי מבחינת הדיור".

"אנחנו חייבים לשר הביטחון אביגדור ליברמן הכרת הטוב, 'אנחנו' זה לא רק אלעד, אלא הציבור החרדי בכלל. אנחנו מכירים לו טובה על העניין הזה", אמר גפני לליברמן.

גפני פרגן לראש העיר ישראל פרוש: "הוא לא נח לרגע, הוא לא משאיר אבן על אבן - בניסיונות וביכולות להתמודד עם הבעיות הללו. הוא הביא אותנו ליום הזה שאנחנו יכולים לדבר כבר על תקופה מאוד קרובה, שיתחילו תכנונים לבנייה בתקופה הקרובה כאן במקום הזה".

בנאום שנשא ליברמן עצמו הוא אמר: ההיסטוריה שלי עם העיר אלעד התחילה ב96, אז הייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מאיר פרוש היה סגן שר השיכון ועבדנו הרבה מאוד ביחד עם גיבוי של גפני בכנסת, ועשינו לא מעט על מנת לקדם את בעיות הדיור".

ליברמן הוסיף: "העיר אלעד הייתה בתכנון ב-94, אני הייתי יו"ר ועדת המנכ"לים להאצת הדיור, כמדומני, ובדקתי איך ומה, אז היו רק תוכניות, אבל בסופו של דבר היום אנחנו סוגרים פה מעגל. אני רץ באמת למרחקים ארוכים ומבחינתי הריצה הזאת מ96 ועד היום זה עוד פרוייקט שאנחנו רואים שמשלימים אותו ומקדמים אותו".

לדבריו, "מי שלא יודע, בזמנו הרעיון להקים את אלעד – היה קצת להקל על מצוקת הדיור בבני ברק, אז אנחנו רואים היום עוד שלב. משרד הביטחון הוא מנוע הצמיחה אולי מספר אחד במדינת ישראל. גם בתחום הדיור והתעסוקה. אנחנו בעיצומה של שורה של פרויקטים שבאים להקל על מצוקת הדיור במרכז הארץ".

קודם לכן, ליברמן הגיע לביקור בהיכל ישיבת 'תורה בתפארתה' כשאליו התלוו ראש העיר פרוש, בכירי העיריה, סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר באירוע כי "אני מודה לשר הביטחון שנתן את החותם לשחרור השטח. לאבותיי היו זכויות בניה, גם אני בניתי, וכעת בני שרוליק הרים דבר שאף אחד לא האמין בו, וסחב את כל חה"כ של יהדוה"ת והביא בשורה לציבור החרדי".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש, אמר כי: "ראיתי את ההתרגשות של השר ליברמן בביקור בתורה בתפארתה, איכפת לו - בנוסף לעשרות אלפי הדירות שייבנו, יוקם 2 מיליון מטר של מסחר ותעסוקה באלעד. אלעד נהיית עיר ואם בישראל".

ח"כ יעקב אשר שהשתתף אף הוא באירוע זכה לשבחים רבים מראש העיר פרוש שהגדיר אותו כ"מנטור האישי שלי". אשר היה שותף פעיל במאמצים להפשרת שטח האש ופעל רבות בנושא הזה.

צילום: יוסף רוזנבוים

























































אביגדור ליברמן שטח האש משה גפני אלעד שר הבטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד