כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשד: השופטת שלחה את האסירים כדי להעשיר את הון בעלה

מתחקיר שפרסם האתר MotherJones, עולה כי בעלה של השופטת ששלחה את החסיד שלום מרדכי רובשקין ל-27 שנות מאסר, רכש מניות באותו כלא בו כלאה את עשרות העצורים באותה פשיטה ב-2008, מה שבוודאי העשיר את הונו

חשד: השופטת שלחה את האסירים כדי להעשיר את הון בעלה
רובשקין על רקע בית הכלא



בעלה של השופטת לינדה רייד, מי ששפטה את החסיד שלום מרדכי רובשקין ל-27 שנות מאסר, השקיע בבתי כלא פרטיים בדיוק לפני שרעייתו השופטת עצרה את מאות המקסיקנים עובדי מפעלו של רובשקין.

כך עולה מתחקיר שמפרסם האתר MotherJones.com, על פי התחקיר, השופטת לינדה רייד שמה מאחורי סורג ובריח מאות שבחי"ם שעבדו במפעל השחיטה של רובשקין בפוסטוויל-איווה, בעוד בעלה השקיע בבתי הכלא הפרטיים בהם נכלאו.

כמעט 400 עובדים נעצרו ב-12 במאי 2008 במפעל השחיטה הגדול בעולם, שהיה אז בבעלותו של חסיד חב"ד שלום מרדכי רובשקין - פשיטה שכללה מסוקים, עשרות ניידות, צוות גדול של שוטרי הגירה וחוקרי FBI, ועלותה הסתכמה בכ-5 מיליון דולר, אירוע שדווח אז בתקשורת כפשיטת ההגירה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.

המעצר הוביל לקריסת מפעל הבשר 'אגריפרוסס' ולמאסרו של שלום מרדכי רובשקין בכלא אוסטרוויל למשך 27 שנים.

לאחר הפשיטה "הם הובלו למתקן כליאה ענק, שבו טיפלו שופטים פדרליים בתיקים שלהם במשך תשעה ימי עסקים". מציין ה-MotherJones.com.

באותם ימים, מהגרים לא רשומים שנתפסו בפשיטות כאלה היו בדרך כלל מואשמים בהפרות אזרחיות ולאחר מכן גורשו, אבל רוב הנאשמים האלה, הואשמו דווקא בהונאה פלילית, בגין שימוש במסמכי עבודה מזויפים או במספרי ביטוח לאומי.

כ-270 בני אדם נידונו לאחר מכן לחמישה חודשי מאסר בכלא פדראלי ומי שפיקחה על התהליך היתה השופטת רייד, המשמשת כשופטת הראשית של מחוז הצפון במדינת איווה.

באותו זמן, בעלה - איש עסקים, המחזיק במניות במספר חברות גדולות, קנה מניות בכמה בתי כלא פרטיים, בסכום הנע בין 30,000 ל-100,000 דולר, חמישה ימים לפני הפשיטה על המשחטה.

ונסביר, בארה"ב ישנם בתי כלא רבים בבעלות פרטית. המשקיעים מקבלים כספים רבים מהממשלה על כל אסיר שנכלא אצלם ועל כן עולה החשד כעת, כי השופטת רייד מילאה תוך חמישה ימים דווקא את אותם בתי הכלא בעשרות האסירים הללו במטרה להעשיר את הונו של בעלה.

מומחים לאתיקה אומרים, כי ההשקעות הללו היו בלתי הולמות, וייתכן שהפרו את כללי ההתנהגות של שופטי ארצות הברית.

רייד, הידועה לשמצה על תיפקודה במשפטו של שלום מרדכי רובשקין לאחר שהשיתה עליו עונש מופרז שאפילו רוצחים לא מקבלים, שפטה לאחרונה גבר לבנוני בארצות הברית, לפחות מחמש שנות מאסר בגין נסיונותיו לשגר נשק לארגון טרור בלבנון.
שלום מרדכי רובשקין השופטת לינדה רייד כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד