ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מאחורי הקלעים של מאבק השבת: החיבוק של גפני לנתניהו והאוטובוסים של ליצמן לגור

מי אשם בחילולי השבת? הח"כים החרדים חלוקים בדעותיהם • גפני: "נתניהו מפחד מכץ שחותר תחתיו" • ליצמן דווקא מנסה לרכך אבל מבהיר: "לא נתן לי כלום - אפילו תגבור אוטובוסים לחתונת גור, לא הסכים" • דרעי: "כץ מבין רק כוח, רק ככה יבין"

כץ וליצמן. צילום: שלומי כהן, פלאש 90
כץ וליצמן. צילום: שלומי כהן, פלאש 90 צילום: שלומי כהן, פלאש 90



המאבק על חילולי השבת: לאחר שאתמול (חמישי) התכנסו ראשי הסיעות החרדיות לדון על האפשרויות למנוע את חילולי השבת המבוצעים בעיקר על ידי רכבת ישראל, ולאחר שהוחלט להציע לרבנים לכנס את שלושת מועצות גדולי ישראל, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מנמק הבוקר מדוע מי שאשם בחילולי השבת הוא שר התחבורה ישראל כץ, לדבריו ראש הממשלה בנימין נתניהו מפחד ממנו.

גפני מגן על נתניהו בהפתעה: "אנחנו לא רוצים להיפגש עם רה"מ, אלו סתם דיבורי סרק. רה"מ נקלע לתוך מבוך פוליטי שאיננו יכולים להסביר אותו, הוא פוחד משר התחבורה ישראל כץ שחותר תחתיו ופוחד לגעת בעניין הזה, שלא יצטייר כחותר נגדו".

הוא תקף חזיתית את השר כץ ואמר ל'יתד נאמן' כי "המציאות לפיה שר התחבורה ישראל כץ, חפץ לגזור סרטים כמה שיותר מהר היא ברורה, ושלא יאמר שהאחריות אינה שלו. האחריות היא שלו ושל שר העבודה, אחרי מה שסיכמנו לפני שנה, ואחריות כוללת של רה"מ. הם מתחמקים מאיתנו, לא מתייחסים לפניות שלנו ומביטים עלינו בעיניים לעגניות כביכול אנו לא מבינים דבר. פרק השתדלנות בנושא הזה מיצה עצמו, כל אחד מאיתנו יעשה כמובן מה שיכול מול השרים הללו".

לדבריו, "אנחנו סבורים שמהתלים בנו ועושים את השבת ליום חול, רח"ל, באופן מכוון ובלא כל צורך. למשל, העבודות האחרונות בקו בית יהושוע – תל אביב, החלו ביום שישי שעבר והסתיימו במוצאי השבת הנוכחי, כאשר שבוע שלם של יום חול מופיע בתוכו. לפתע אין טענות של המשטרה ומשרד התחבורה, ובכל זאת מבצעים את העבודות בשבת".

"העבודות נעשות בעיצומן של השבתות, כביכול לא פנינו ולא דיברנו. משמעות הדבר, שכל הסיפור שכביכול לחיילים אין לאן לנסוע ומוכרחים לבצע את העבודות רק בשבת, אינו נכון".

לסיום אמר כי "הגענו למציאות לפיה אין לנו יכולת לשכנע מישהו בהפסקת חילולי השבת הללו וצריך להחליט החלטות דרמטיות, לכאן או לכאן. אנו לא יכולים לקבל ההחלטה לבד. לכן אנו מבקשים את כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה, ובאם אכן מרנן גדולי ישראל שליט"א יחליטו להתכנס במשותף בנושא, נציג בפניהם את הדברים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי גם אתמול באסיפת הח"כים – גפני הוביל קו תוקפני נגד השר כץ, "כל הפיצוץ שלי עם השר כץ – זה רק בגלל השבת", הבהיר גפני לחבריו, בעוד שר הבריאות יעקב ליצמן ניסה לרכך את התוקפנות על כץ.

משנשאל ליצמן מדוע הוא מגן על כץ הוא אמר: "אני לא מקבל ממנו כלום, הנה אפילו תגבור לאוטובוסים לחתונת גור בשבוע הבא – הוא לא הסכים לתת לי, למרות שביקשתי ממנו".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי דרעי היה שותף לקו התוקפני נגד כץ, "כץ מבין רק שפה של כוח, חשוב לכנס את המועצות, רק ככה הוא יבין", אמר לחבריו הח"כים.

כמו"כ, נודע, ל"בחדרי חרדים" כי יום קודם לכן, עלתה האפשרות לקיים את האסיפה בעיר ראשון לציון, קודם חתונת בתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. אחד מעוזרי הח"כים סידר משרד פרטי שבו הח"כים ייפגשו, אולם דרעי שלל את האופציה וכאמור, למחרת האסיפה התקיימה בלשכתו ברחבו כנפי נשרים בירושלים.

אתמול פורסם ב"בחדרי חרדים" כי אסיפת הח"כים באה לאחר שהם הבינו שוועדת הארבעה שהוקמה, שבה חברים הח"כים ישראל אייכלר, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור - הפכה ללא רלוונטית וכי למרות איומיה - חילולי השבת נמשכים באין מפריע.

יודגש, כי הוועדה שהוקמה לא התכנסה אפילו פעם אחת לגבש מתווה או קוו, ופעם אחת חלק מחבריה נפגשו עם השר חיים כץ.
חילולי השבת שבת ישראל כץ משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד