י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'הפלס' תוקף את ביקור ליברמן ומביא את הדברים שפורסמו ב'בחדרי חרדים'

"ארועי החנופה המקוממים, מבטאים שלב נוסף של הידרדרות המערכת הפוליטית החרדית, ובמתן גושפנקא למובילי המגמות של שינוי פני הציבור החרדי" • כך הבוקר ב'הפלס' נגד הביקור של השר ליברמן שלווה בח"כים החרדים

הפלס. צילום: פלאש 90
הפלס. צילום: פלאש 90



לאחר שאתמול (חמישי) הגיע שר הביטחון אביגדור ליברמן לביקור בהיכל ישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד והתקבל בכבוד רב על ידי הפוליטיקאים החרדים - הבוקר תוקף עיתון 'הפלס' את הביקור ומביא את הדברים שפורסמו ב'בחדרי חרדים' שאמר ליברמן לאחד מבני הישיבה.

להלן המאמר המלא ב'הפלס':

זעזוע בעולם התורה והישיבות

גורמים חילוניים הרסניים התקבלו במוסדות תורה בטקסי חנופה מעוררי סלידה

זעזוע עמוק בקרב ציבור היראים מארועים מקוממים שבהם התקבלו גורמים חילוניים הרסניים בתוככי מוסדות תורה בטקסי חנופה מעוררי סלידה, שנערכו עם תחילת הזמן של חודש אלול.

אתמול בשעות אחה"צ נודע על ביקורו של שר הביטחון וראש סיעת 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, בישיבת 'תורה בתפארתה' בעיר אלעד, כשהוא מלווה בח"כים חרדיים, מאבטחים ואנשי תקשורת וצלמים, שנכנסו להיכל הישיבה וליוו את השר בביקורו ובשיחותיו עם תלמידי הישיבה.

לצורך הביקור שהתקיים בהיכל הישיבה הוצבו בתוככי בית המדרש גדרות לאורך כל מסלול הביקור, כשהשר ופמלייתו סובבים יחד בין התלמידים, ושר הביטחון אף משוחח בעליצות עם תלמידי הישיבה.

יצויין שגם במהלך הביקור הפגין השר ליברמן גישה ספוגה בורות וניכור, לעג ובוז. בכלי התקשורת פורסם כי בעת כניסתו לבית המדרש פנה לאחד מתלמידי הישיבה ושאל אותו, "איזו מסכת אתם לומדים?", כאשר התלמיד השיב כי המסכת הנלמדת היא מסכת מכות, הגיב ליברמן: "אנחנו בתקופה מתוחה, אז טוב שנלמד את המסכת הזו"...

כאמור, הביקור עורר תגובות קשות בציבור החרדי. "מזעזע לחשוב", אמרו אמש רבנים ואישי ציבור, "כי דווקא מי שבמשך שנים רבות קורא בגלוי לגיוס בני הישיבות ועומד בראש המלחמה נגד קדשי ישראל והרס טהרת היחוס, הוזמן ע"י ראשי העיר והח"כים החרדיים לבקר בישיבה ולהתקבל בה בכבוד מלכים".

"למרבה הכאב, נראה גם כי יוזמי הביקור המבחיל ביקשו ליצור תחושה כאילו נפרצו כל הגבולות ואין כל מניעה כלל בקיום ארוע מחפיר כזה, ועל כן העזו ליזום את הביקור דווקא בתחילת חודש אלול ובעיצומם של סדרי הלימוד, ובכך להפוך את הזמן הנעלה של חודש הרחמים והסליחות לימים של הזמנת שונאי תורה להחלפת חיוכים והלצות מבישות בתוככי בית המדרש".

בציבור החרדי ציינו גם כי רק לפני כשלש שנים התבטא יו"ר דגל התורה בראיון לתקשורת כי "אביגדור ליברמן הוא האשם בכל מה שקורה היום", כשהוא מטיל עליו את האחריות לדינמיקה שהביאה לחקיקת חוק גיוס בני הישיבות בקדנציה הקודמת. בענין זה הוסיף כי "אם אפשר לדרג את האויבים שלנו, הוא האויב מספר אחת של היהדות החרדית".

יצויין שהמגמה של הזמנת אישים חילוניים המובילים מגמות הרסניות לתוככי מוסדות תורה באה לידי ביטוי גם בביקור שקיים נשיא המדינה ראובן ריבלין ב"תלמוד תורה בוסטון" בבני ברק, לרגל פתיחת שנת הלימודים. ריבלין הגיע מלווה בפוליטיקאים חרדיים ובמפקחים של המחוז החרדי במשרד החינוך, התיישב לצד ילדי תשב"ר ושוחח עמהם, כשהוא מנצל גם ביקור זה להחדרת דעותיו הנפסדות אודות השאיפות המגוונות שיש לטפח בחינוך החרדי.

בין היתר אמר בפני הילדים הרכים: "אני שמח כל כך לפגוש בכם, ילדים מתוקים. אני רוצה שתדעו שאת היום הזה תזכרו גם כשתהיו כבר ממש גדולים, גם כאשר תהיו ראשי ממשלות, נשיאים, ראשי ערים או ראשי ישיבות".

כידוע, נשיא המדינה ריבלין מוביל בשנה האחרונה מהלך בשם "תקוה ישראלית" ומטיף ליצור "חינוך לשותפות" של כל חלקי האוכלוסיה, ברוח החזון שהציג ריבלין עם כניסתו לתפקיד.

עיקר פעילותו בענין זה חותרת לשיתוף פעולה בין כל ארבעת ה'שבטים' הישראלים, כהגדרתו – חילונים, ציונים-דתיים, חרדים וערבים – כשהוא מדגיש כי למעשה, מדובר בעיקר על "שילוב שתי הקבוצות האחרונות בחברה הכללית", וכי יש ליצור "תהליך מוסדר ושפה משותפת, כאחד היסודות של החינוך במדינת ישראל". בשנים האחרונות גם השמיע נשיא המדינה שורה של אמירות חמורות בענינים הנוגעים לציבור החרדי.

עתה, כאמור, החליטו גורמים חרדיים להעניק לריבלין לגיטימציה מלאה ולהציגו בפני ילדי ת"ת כ"סמל ודוגמא" וכאורח רם מעלה שנושא בפניהם את אמירותיו ודעותיו המרעילות.

כאמור, בקרב ציבור היראים מציינים שהתופעה החמורה שמתבטאת בביקורים הללו ובארועי החנופה המקוממים, מבטאת שלב נוסף של הידרדרות המערכת הפוליטית החרדית, ובמתן גושפנקא למובילי המגמות של שינוי פני הציבור החרדי.

"כך נוצרת לה דינמיקה של קרירות מתמשכת המביאה להרס כל החומות שבין עולם התורה לבין התרבות החילונית הכפרנית, ובפרט כאשר מדובר בגורמים חילוניים בעלי דעות הרסניות ידועות ומפורסמות", אמרו, "במצב זה כל יהודי חרדי צריך לטכס עצה כיצד יוכל לשמור עליו ועל ביתו ולמנוע את ההשפעה המחלחלת של האווירה הצוננת והמכרסמת הזו, שהולכת ותופסת תאוצה מיום ליום״.⁠⁠⁠⁠
הפלס שר הביטחון אביגדור ליברמן תורה בתפארתה אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד