כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ה'שבעה' אצל זייברט: "רכבת יחצ"נים"

יוסי אליטוב עורך משפחה, מבקר בחריפות את שרשרת אנשי הציבור שביקרו אצל זייברט לניחום אבלים: "במקום שהם ישבו עם המשפחה, ויעלו זכרונות עם המשפחה - מתחילה רכבת של יחצ"נים לטרטר את כל הלשכות"

חנוך זייברט, צילום: פלאש90
חנוך זייברט, צילום: פלאש90

 


עורך משפחה יוסי אליטוב, מבקר את שרשרת המנחמים ב'שבעה' של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

בתוכניתו המשותפת עם אריה ארליך ב'קול חי', התייחס למצעד האח"מים אצל זייברט ואמר: "נפטרה אם מנוחה או אב צדיק, של איזה רב או אישיות פוליטית, באמת מאחלים להם מכל הלב את הניחומים והכל, אלא שבמקום שהם ישבו עם המשפחה, ויעלו זכרונות עם המשפחה - מתחילים רכבת של יחצנים לטרטר את כל הלשכות של המדינה, מלשכת הנשיא ועד לשכת מבקר המדינה, ומספרים להם שהאדם ההוא שיושב שבעה, הוא הדבר הבא במגזר החרדי, ואם לא תגיע לשם אז אתה לא קיים, אח"כ אומרים לו, ראש הממשלה כבר היה, הנשיא מתחנן כבר שלוש שעות לבוא, ועוד לא מצאו לו חמש דקות בלו"ז, אז אתה לא יכול להיות שם. ואז כבר שהם מגיעים, הם מבינים את העוקץ, יש איזה יחצ"ן שהביא אותם לשם".

ארליך הגיב: "תראה זה עובד ככה, בחדר סמוך לחדר שבו יושבים שבעה, נמצא חפ"ק שבו יושבים עדר יחצ"נים, שנשכרו במיוחד למטרה זו, כמה שעות לאחר שנפטר/ה האישיות. וזה לא קורה רק בניחומי אבלים, זה קורה גם באירועים משמחים, הייתי בבר מצווה, שבשולחן הכבוד חתן הבר מצווה לא היה - כלומר ישבו נכבדים, מנהיגים, פוליטיקאים, ורק חתן הבר מצווה לא נמצא בשולחן, חיפשתי את החתן להגיד לו מזל טוב, ואז התברר לי, שמרוב שהיה לחץ, היחצ"ן של האירוע הזיז לשולחן צדדי את החתן - הכל פוליטיקה", סיכם.

אליטוב קרא להחזיר לניחומי האבלים והאירועים, את הנופך המשפחתי: "תפסיקו לטרטר את הפוליטיקאים", אמר, "תיפנו אליהם כשאתם צריכים באמת דברים אמיתיים".

לסיכום הוסיף, "בלי קשר אנחנו מכבדים את כל המנוחים והמנוחות של כל האישים הפוליטיים שגדולים בעיני הציבור וגם בעיני עצמם".

יצויין שמאוחר יותר המשיך וצייץ אליטוב בטוויטר: ‏"הוקרה והערכה מקיר לקיר: הרבי מסערט ויז'ניץ בניחום אבלים אצל ראש העיר הבולדוזר של בני ברק חנוך זייברט, בבית הצנוע של הוריו ברחוב סעדיה גאון".

האם זה כן נאות? מן הסתם אין דין פוליטיקאי כדין אדמו"ר. אבל אופי משפחתי זה כבר לא.

זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד