כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לייבל'ה: העיתונאי מערוץ 2 בשיחה עם אשת האדמו"ר

והשבוע בלייבל'ה: נכדו של הרב אלישיב בפגישה היסטורית עם חבר הכנסת גפני. הלחישה הסודית של היועץ לפרוש בזמן הטקס. והאם הדור השני של ליצמן כבר משתלט על משרד הבריאות?

לייבל'ה: העיתונאי מערוץ 2 בשיחה עם אשת האדמו"ר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



כמה עורכים לעיתון 'הדרך'?

תקיעת השופר בבית הכנסת של לייבל'ה לאחר שחרית, בישרה לכל עמך בית ישראל - א-ל-ו-ל הגיע ופרש את כנפיו הרוחניות על העם היושב בציון. שתי בשורות טובות מסתתרות כאן, הראשונה היא סיום בין הזמנים והשנייה אלול.

ראשית נטל לייבל'ה מחברת חדשה מתיקו של הילד, על מחברת זו הוא החליט להעלות את הגיגי בין הזמנים, והשבוע האחרון שכמו תמיד היה עמוס במיוחד.

בראשונה פותח לייבל'ה בעיתונאי הבכיר יאיר שרקי מחדשות שתיים, שנראה בעצמו כאילו עלה לשיעור א' או משהו מעין זה. שרקי זה לא נח לרגע, הוא נסע לשוויץ ואיטליה ותיעד את הנופשים החרדים ממעמד הביניים. אלו המרשים לעצמם חופשה חלומית באירופה, בין היתר תיעד בכתבה את הרבי 'מתולדות אברהם יצחק' בתפילה ובנאות דשא, לייבל'ה שישב במלון במרפסת רחבת הידיים, ראה את שרקי יושב לשיחה עם הרבנית שורה חנה, אשת הרבי. שבמשך שעה ארוכה הסבירה לו על העדה החרדית וכו', לייבל'ה ישב מרותק מרחוק ותיעד את הרבנית בשיחה עם העיתונאי שנראה היה כי הוא שומר את הדברים הנשגבים על לוח ליבו.



לייבל'ה שם פעמיו לכנס של ארגון 'בנועם' בהשתתפות אריה דרעי, שתקף את צוהר. במעמד השתתף גם עורך הדין ישראל ענדען מבית שמש, המשמש גם כעורך הדין של הארגון וישה בשולחן הכבוד.

לייבל'ה שמע שענדען הפך לעורך עיתון 'הדרך' של ש"ס, היה זה כשחבר הכנסת מיכאל מלכיאלי קם לנאום ואמר 'ברשות יו"ר התנועה הקדושה וכו' וברשות עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים', וכמובן שמיהרו העם לתקנו ולומר, כי העורך המסור כלל לא יושב בין הנוכחים. לייבל'ה יודע שגרינבוים וענדען חברים טובים, אבל עד כדי החלפת השטעלע? זאת לא ידע לייבל'ה.



ואפרופו 'הדרך' לייבל'ה מדווח על הצד השני של המתרס, עיתון 'יום ליום' והעורך לשעבר האיש והכישרון, יצחק קקון שזה עתה פרש מהעיתון. יצא אחרי שנים ארוכות של עריכה מידי שבוע בשבוע לטייל בארץ ולנקות את הראש. לייבל'ה מביא תיעוד בלעדי של קקון בתמונה, המתבונן בקופים ב'חי פארק' השוכן בקרית מוצקין.



את הכלל 'תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים' זוכר לייבל'ה מהקורס באקדמיה (הנפרדת) לעיתונות. הוא נזכר בכך בחיוך קל השבוע כשראה את אריה אלישיב, לשעבר הבוס של גפני ומי שהיה האיש הכל יכול במגזר הליטאי. שפגש את יו"ר ועדת הכספים, בחתונה של בת ראש ישיבת מיר. אריה אלישיב שהגיע למקום באוטובוס המגיע עד גבעת מרדכי, ולא בטרמפים כפי שהאגדה מספרת. פגש את גפני והשניים החליפו חוויות מהימים הטובים בחנן 10. לסיום הם נעמדו גם להצטלם ביחד.



ואחרי פרשת רבנות לוד שהסעירה פה ושם כמה אנשים מהברנז'ה וגם כאלו שלא, מדווח ליייבל'ה על מיכו מיראשווילי שיצא להתאוורר מעט מהסערה התקשורתית הקלה, מקום האוורור במסעדת 'ריץ קרלטון' היוקרתית. הידועה כמסוגלת לאוורר גם כאלו העייפים מפרשות גדולות יותר. לייבל'ה מאחל רק שקט ושלווה וכמובן מביא תיעוד בלעדי.



ואת מנהל היישוב 'תל ציון' אייל ראובן, ראה לייבל'ה בלונה פארק יחד עם ילדיו. מה שנקרא להנות מכל רגע.



לייבל'ה תוהה מה למשפחת המלוכה ולכפר דרוזי, אך דיווח הוא דיווח וחייבים להביאו - וכך מספר לייבל'ה כי בכפר יאסיף הדרוזי, ראה לייבל'ה את שרוליק פרוש מגיע עם ילדיו 'ללונה פארק' הממוזג והנעים, הבילוי נערך רגע לפני כבישת שטח האש באלעד.



ואם כבר הזכרנו את פרוש, לייבל'ה מספר על יציאה יחד עם כל התותחים של אלעד, רפאל אלבז, יחיקם גמליאל, משה סעדון, ואבי שטרן לטייל השבוע ב'רידינג' התל אביביב, הסיור נערך כמובן, לאחר שכל החסידים התפזרו מהמקום. לבל יטרידו את מנוחת ראש העיר.



ובכפר יאסיף הדרוזי, ממש באותו מקום, ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ, הרמ"ט של חה"כ אייכלר. רבינוביץ' נראה לאחר שעלה על המתקנים יחד עם הילדים ובכך סיים את בין הזמנים המפרך בטיול חביב לבני המשפחה, לייבל'ה חייך בהתפעלות על המסירות.



ואם כבר נזכרנו ב'יהדות התורה' - לייבל'ה מביא דיווחון קצרצר מהפוליטיקה השובתת, כך נראו השבוע בלשכת השר ליצמן מספר ילדים מתוקים, מסתבר כי הביאו את הנכדים ללשכה של השר, הנכדים הקטנים השתעשעו וישבו על הכיסא של הסבא המסור. אחרי הכול, בעוד כמה שנים הם עצמם יאיישו את הכיסא הזה, במשרד כזה או אחר, כדאי שיתרגלו.



ואפרופו ליצמן - אז האיש המסור והכי קרוב לשר מוטי בבצ'יק, נצפה לוחש על אזנו של ראש הממשלה אצל יו"ר הקואליציה הבולדוזר דוד ביטן שחיתן את בתו בראשון לציון בהשתתפות כל צמרת המדינה.



לייבל'ה הגיע לטקס הידוע באלעד, ולייבל'ה כמו לייבל'ה, לא מסתפק בכיסאות האחוריים אלא ישר קופץ לקו האש, אך הפעם בקו האש באלעד, לייבל'ה כמעט ונכווה. הסיבה היא הלם ממנחה הטקס, דובר העירייה האגדי, האיש המוכשר חיים לוריא, שגילה כישרונות הנחייה נדירים. לייבל'ה יודע שאנחנו רק באלול אבל כבר החל לומר 'זאת חליפתי' וד"ל.



וכמובן האיש מאחורי הקלעים, יועץ התקשורת ודובר ראש העיר יהודה רובינשטיין שנתפס על חם לוחש לאוזנו של ראש העיר באמצע הטקס. למרות שפרוש גבוה מרובינשטיין כמעט בכפליים, הלחישה עברה בהצלחה. לייבל'ה סקרן לדעת את תוכן הדברים אך יודע כי יותר קל יהיה להשיג מידע מהמוסד. ולא לדעת אפילו את הנושא.



ואילו ב"נאות דשא" עסקינן, לא שייך לדלג על עיירת הנופש 'וילאר' שבשוויץ, שם עשו את החופשה בשבוע האחרון רבנים, עסקנים ושועי עולם שנהנו מנופש מדהים ושבת מיוחדת עם חברי מקהלת "יחד" האגדית.

שליח לייבל'ה למקום לכד בעדשתו את נשיא המקהלה מוטי זילברברג, לצד נשיא החברות קדישא בישראל, החרדי הכל יכול אברהם מנלה, כשהם מקבלים עצה וברכה מ"הרנטגן" ששהה אף הוא במקום למנוחה. מה עוד נסגר שם? מוקדם עוד לדווח. ללייבל'ה נודע כי משם פנה הרב לסעודת ר"ח בחדרו, לשם הזמין את חברי מקהלת "יחד" וקהל מצומצם ממקורביו.



ואפרופו אלול וזאת חליפתי, לייבל'ה מספר על הצלם המוכשר, עזרא טרבלסי. שנצפה יוצא לבדוק את השופרות לרגל חודש אלול, הוא השיג שופר גדול עם דגל ארה"ב, מה שיכבד את נשיא ארצות הברית טראמפ לתקוע בו. או לכל הפחות יספיק לחתן היהודי של הנשיא חובב ציון.



השבוע פתח לייבל'ה בין הסדרים כמובן, והאזין ברוב קשב לרדיו קול ברמה, אורח חגיגי הגיע לבקר, שר הביטחון לשעבר אהוד ברק. שהגיע להתארח בתכניתו של בני רבינוביץ, בתמונה ראשונה שפורסמה מהראיון נראה ברק בחולצת טריקו לאחר ריצה בפארק. אלא שתמונות שיצאו אחר כך מהשידור המוקלט, הראו כי האיש הישן עם הזקן החדש לבוש בחולצה לבנה בוהקת שאפילו הקפלים טרם גוהצו בה, כנהוג לבעלי הון, לייבל'ה שמח שברדיו הספרדי לצד פירות העונה מחזיקים גם חולצות 'ספייר' מה שנקרא, שיהיה. אם יתלכלך.






ואפרופו רבינוביץ, השבוע התבשר עם ישראל כי בנו של בני, הלא הוא אביגדור היקר, מנכ"ל עבודות לחרדים וחבר דירה בגאולה של אהרן רבינוביץ, מעיתון לאנשים חושבים 'הארץ', התארס עם בחירת ליבו. יומיים לאחר שיושבי הטוייטר התבשרו על כך זה נכתב ביתד נאמן עם התואר הנוסף תלמיד ישיבת אור אלחנן. לייבל'ה מברך בברכת 'וארשתיך לי באמונה'.

באירוע רב רושם, הושק משרד עורכי - דין נתנאל רוזנשטיין ויוסף פדר, ברחוב הרב שך בביתר עילית. שיאו של אירוע השקת המשרד נרשם בעת קביעת המזוזות על ידי האדמו"ר ממעז'יבוז'. המשפיע רבי פנחס בונקר והרה"ג רבי אברהם אייזנבך מגיד שיעורי הדף היומי הנודעים בעיר כולה, והעומד בראשות "קהילת הדף היומי". במהלך ערב ההשקה הגיעו לברך את עורכי הדין, רבים מחבריהם וידידיהם בעיר.

החברים שמחו, בירכו ונטלו חלק בשמחתם. רוזנשטיין ופדר עוסקים בתחומי הנדל"ן, ליטיגציה (ייצוג) אזרחית ודיני עבודה, הוצאה לפועל, חברות ועמותות. אין ספק שקיומו של משרד עורכי דין נוסף בעיר יענה על הצרכים הרבים של תושביה. לייבל'ה כבר נרשם כלקוח, איך אמרנו קודם? שיהיה.



פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב ליו"ר תנועת ש"ס שר הפנים אריה דרעי להולדת הנכד אצל בתו משפחת אביטן שיזכו לרוב נחת יהודית.

ברכת מזל טוב לחבר הכנסת יעקב מרגי, לרגל הולדת הנכד.

והברכה אחת היא למשפיע הרב מוטה פרנק לרגל שמחת אירוסי בנו יוסף אשר בא בקשרי שידוכין עם בת גילו חיה בת הרב רפאל גבירץ.



השבוע יצאו אוטובוסים מבני ברק מגני הדר ומירושלים לכפר המכביה ברמת גן שם חיתן מיקי ברזל מנכ"ל נתיב והאיש שהמציא את מכשירי הסלולר המוגנים בברכת הרבנים.. באירוע נצפו רבנים ראשי ישיבות והגבירים מהר השלום.. גם מנהל השיווק של האתר אבי אורן בא לברך.



ברכת מזל טוב ליו"ר המועצה הדתית בבית שמש יהודה מהדיזדה כל המי ומי בעיר בראשות שני הגוראים אלתר וברסלר המחדשים כל הזמן.



מאות השתתפו בשישי במירון בשמחת הברית לבנו של יו"ר ארגון החסד 'חסדי שבתאי' ומנהל מרפאות צפת ומרום גליל במאוחדת יוסי זליקוביץ.



וברכת מזל טוב לקמב"ץ זק"א ירושלים בנצי אוירינג לרגל אירוסי בתו. לייבל'ה חושף כי שמו המלא של בנצי הוא 'בן ציון שלמה דב הלוי אוירינג'.



ברכת מזל טוב לאיש העסקים מנחם כרמל בעל רשת צרכניות 'בר כל' לרגל שמחת אירוסי בתו.

ועוד איש עסקים שמתפרנס מהשבת יו"ר הוועדה למען קדושת השבת, וגני הילדים. יצחק גולדקנופף חיתן את נכדתו השבוע באולמי 'גוטניק' בירושלים.



לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ מרדיו קול חי שלמרות שלא גילו לו בבית הנשיא איפה ריבלין הולך לבקר, הוא חגג את הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. לברכה זו מצטרפים כל גולשי לייבל'ה בארץ ובעולם.

ברכת מזל טוב להרב יהושע קרויזר, משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ לרגל שמחת נישואי בנו.

ברכת מזל טוב להרב אברהם ישעיה קלפנר משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל שמחת נישואי בתו ביום שני הקרוב באולמי הדקל בב"ב.

ברכת מזל טוב להרב ר' יחזקאל טירהויז משב"ק האדמו"ר מסאדיגורה, ומראשי החבורות בחסידות, לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו.

ברכת מזל טוב לר' יואל קלפהולץ, מנאמני בית האדמו"ר מרחמסטריווקא. לרגל שמחת אירוסי בתו.

ברכת מזל"ט לרופא המפורסם הד"ר מיכאל פקטרוביץ, מאנשי הרפואה במודיעין עלית לרגל שמחת נישואי בתו, עם הבה"ח בניהו הורביץ מבחירי תלמידי ישיבת נדבורנה. שתיערך ביום רביעי הקרוב.

ברכת מזל טוב לנתי נחום מעיריית ב"ב, לאירוסי בנו עם בת רב קהילת עדן בלונדון, הרב אמנון שלום.
לייבלה רכילות חרדית יאיר שרקי תולדות אברהם יצחק מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד