כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מפגיני השמאל הפרו את הוראות בג"צ: "אנרכיסטים רומסי חוק"

משטרת ישראל טוענת שהפגנת השמאל סמוך לביתו של היועה"נ לממשלה, הפרה את המתווה שקבע בג"צ. השר גלעד ארדן "הם פועלים נגד שלטון החוק ועושים דה-לגיטימציה ליועה"מ בגלל אינטרס פוליטי". דוד ביטן: "עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח"

צילום: יונתן זינדל
צילום: יונתן זינדל



הסתיימה הפגנת השמאל סמוך לביתו של היועה"מ לממשלה, במחאה נגד ה'סחבת' בה הוא נוקט לטענת המפגינים בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי המשטרה, המפגינים הפרו את ההגבלות שהטיל בג"ץ על מספר המפגינים ועל השימוש בשני מגאפונים בלבד, וחסמו את הכביש במקום בניגוד להנחיות.

בהודעת המשטרה נאמר כי, "מספר המפגינים המירבי עלה על 500 משתתפים, עפ"י הערכה השתתפו במחאה 2000 מוחים, תוך שהם חורגים ממתחם הקניון שאושר בבג"צ. פעמים רבות הופר התנאי שלא לרדת לכביש. הופר התנאי לפיו יעשה שימוש בשני מגפונים בלבד. הופר התנאי לפיו ההפגנה תחל בשעה 20:00- ההפגנה החלה מוקדם יותר".

עוד נטען כי, "מארגני ההפגנה הונחו על ידי בית המשפט להעמיד סדרנים לצורך שמירה על הסדר, כאשר בפועל הופעלו 5 סדרנים באופן שלא הלם את היקף האירוע ומורכבותו".

המשטרה ציינה כי, "כל נסיונות התיאום של משטרת ישראל עם נציגי המוחים לאורך סוף השבוע, לקביעת התנאים הדרושים לשמירה על הסדר במקום, נותרו ללא מענה".

עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את המפגינים הגיב: "אלפי המפגינים האחרים התמקמו במתחם קרוב בהתאם לחוק ועל פי המתווה עליו הורה בית המשפט. עוד הוסיף כי "המשטרה היא זו שמופקדת על ויסות המפגינים בהתאם למתווה".

השר גלעד ארדן, הגיב וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלדד יניב ומני נפתלי נוהגים כאנרכיסטים שעושים דין לעצמם. הם קראו לציבור לנהוג בניגוד להנחיות המשטרה שמופקדת על הסדר הציבורי, הם אלה שפועלים נגד שלטון החוק ועושים דה-לגיטימציה ליועץ המשפטי לממשלה בגלל אינטרס פוליטי. הסיבה שלא היה נכון לעצור את אלדד היא שהוא רצה להיעצר לטובת הפריימריז שלו ולכן סירב לחתום על תנאי המשטרה".

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, מסר: ״מדובר בהפרה בוטה של החלטת בג״ץ, רק שבוע לאחר שחזינו בהפרה בוטה של הוראות המשטרה. עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה. אני מצפה מהמשטרה לפעול ביד קשה ולאכוף את הוראות בית המשפט נגד מיעוט אנרכיסטי".
הפגננות היועמש פתח תקוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד