י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכרז ראשון להקמת קו נוסף של הרכבת הקלה בירושלים

המכרז יכלול העתקת תשתיות בתקציב כולל של כ–60 מיליון שקל • מכרז זה הוא הראשון בסדרת מכרזי הנדסה אזרחית שתפרסם מוריה, בהיקף כולל של 4 מיליארד שקל

הרכבת הקלה. צילום: פלאש 90
הרכבת הקלה. צילום: פלאש 90



פרויקט ההקמה של הקו השני של הרכבת הקלה בירושלים — הקו הירוק — ייצא היום לדרך במכרז ראשון לעבודות הפיתוח בקו, שתפרסם מוריה, חברת התשתיות העירונית של ירושלים.

המכרז יכלול העתקת תשתיות בתקציב כולל של כ–60 מיליון שקל. מכרז זה הוא הראשון בסדרת מכרזי הנדסה אזרחית שתפרסם מוריה, בהיקף כולל של 4 מיליארד שקל.

המכרזים נועדו להכין את תוואי הרכבת הקלה לכניסת הזכיין הפרטי שיקבל לידיו את המפתחות להנחת המסילות ולהפעלת הרכבת, בהיקף של 5–4 מיליארד שקלים נוספים. המכרז לבחירת זכיין ההקמה וההפעלה של הפרויקט עדיין לא פורסם, ובימים אלה מתנהל שלב המיון המוקדם (PQ) שלו.

מסילת הקו הירוק תימתח לאורך כ–20 ק"מ, בין שכונת גילה בדרום לשכונת הגבעה הצרפתית ולהר הצופים. הקו יעצור ב–36 תחנות ויעבור במוקדים מרכזיים, ובהם קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, בנייני האומה, קריית הממשלה, בית החולים הדסה הר הצופים וקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים. המכרז לביצועו יכלול גם את הפרויקט להארכת המסילה הקיימת של הקו האדום (14 ק"מ) עד הדסה עין כרם ונוה יעקב, לצד 8 ק"מ של מסילה בשתי שלוחות נוספות להר הצופים ולגבעת רם (קו הקמפוסים) — בעלות של כ–1.5 מיליארד שקלים נוספים.

מנכ"ל מוריה, דורון נויוירט, אמר כי עוד ב–2017 יפורסמו שלושה מכרזי ביצוע נוספים במקטעי הקו הירוק, וכי העבודות יתחילו ב–2019–2018. "הקו הירוק צפוי להכפיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בירושלים וימשיך את מהפכת התחבורה הציבורית", הוסיף נויוירט. "אנשים יזדקקו פחות לכלי רכב פרטיים, ויתבססו יותר על הרכבת הקלה. דילול התנועה בכלי הרכב הפרטיים יקל גם את העומסים במרכז העיר".
הרכבת הקלה מכרז הקו הירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד