כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאבק חדש • ההורים החרדים מאיימים: "נשבית את בית הספר"

הורי התלמידות בבית ספר 'בית יעקב' מאיימים להשבית את הלימודים בתחילת השנה, זאת בעקבות הכוונה למקם חלק מהכיתות בשכונה אחרת בשל מצוקת מקום • "ניאלץ להשבית את הלימודים לכלל התלמידות", כתבו ההורים במכתב חריף לנציגים החרדים

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש90



מאבק חרדי חדש או נורמה מוכרת החוזרת על עצמה לפני כל תחילת שנת הלימודים? הורי התלמידות בבית הספר 'בית יעקב' ברח' בן ציון בגבעת שאול מאיימים להשבית את כלל הלימודים בתחילת השנה, וזאת בעקבות הכוונה למקם את כיתות ב' בשכונה אחרת, בשל מצוקת מקום.

ההורים שיגרו מכתב חריף לחברי הכנסת החרדים ולחברי המועצה החרדים בירושלים, שבו הם מבקשים מהם להתערב ולא לאפשר את העברת הכיתות לשכונה אחרת, לפני שיהיה מאוחר.

במכתב שהגיע לידי "בחדרי חרדים" כותבים ההורים: "אנו הורים לתלמידות בית ספר בית יעקב שאול הזדעזענו לשמוע כי קיימת מחשבה להעביר את בנותינו ללמוד במבנה אחר שאינו המבנה הרגיל של בית הספר בית יעקב גבעת שאול".

לטענתם, "זה זמן רב שאנו מתלוננים על התנאים הקשים בהם לומדות בנותינו בבית הספר וזאת בשל גידול האוכלוסין בשכונה מחד ומחסור חמור במבנים למוסדות חינוך חרדי מאידך. אנו ערים למצוקת המבנים בשכונה עבור המוסדות החרדיים ומבינים את הבעיה הקיימת בשנת הלימודים הבאה והמחסור בשתי כיתות לימוד".

"בשלב זה מדובר על תלמידות כיתות ב'", מוסיפים הורי התלמידות, "אולם, אין זה מתקבל כלל על הדעת להעביר את בנותינו העולות לכיתה ב' למבנה אחר. מדובר בבנות קטנות בגילאי 7-8 שעדיין אינן מורגלות בכללי בית הספר ורק בשנה שעברה החלו בהכרת המוסד, כללי ההתנהגות בבית הספר, המורות, הכיתות, ההנהלה וכו' ולא יתכן להעבירן למקום אחר ללא הנהלה, חדר מורות מסודר, כיתות ראויות וכדו'".

"כמובן", טענו בנוסף, "שהמחשבה להעבירן לשכונה אחרת הינה מופרכת ובלתי אפשרית בעליל. שליחת בנות קטנות כאלה באוטובוסים/הסעות הינו מעשה חסר אחריות לחלוטין ואנו מתנגדים לו בכל תוקף".

"צר לנו, כתושבי השכונה, על מצוקת המוסדות החמורה עבור הילדים החרדיים אולם אין זה מתפקידינו לדאוג למבנים עבור מוסדות החינוך. אנו דואגים כי בנותינו תלמדנה באותו מבנה בית הספר בו החלו את כיתה א' בשנה שעברה".

במידה ובכל זאת ייאלצו לשלוח שתי כיתות למבנה אחר יש צורך במציאת פתרון סמוך ונראה לבית הספר וכמובן לא מחוץ לשכונה. פתרון זמני זה מוכרח שיהיה במקביל לעבודה מסיבית למציאת פתרון קבע הולם למאות תלמידות השכונה.

לסיום, ההורים משגרים מסר מאיים: "אנו מצפים לפתרון מיידי לבעיה. אם וכאשר לא יימצא פתרון עד לתחילת שנת הלימודים ניאלץ להשבית את הלימודים לכלל התלמידות".





בתי ספר בית יעקב הורים השבתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד