ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כשל חמור: חיילים חרדים הוכשלו בבשר בחלב

חיילים חרדים הוכשלו באכילת בשר בחלב, בשל תקלה חמורה של הרבנות הצבאית והרבנות המקומית

כשל חמור: חיילים חרדים הוכשלו בבשר בחלב
pixabay



חיילים מיחידת נצח יהודה ויחידות חרדיות נוספות, אכלו בשבוע שעבר בשר בחלב, בשל תקלה חמורה של הרבנות הצבאית ושל הרבנות המקומית, כך חשף הכתב יהודה עמרני ברדיו קול ברמה.

מתברר, כי החיילים שהיו בשבוע של סדנת חינוך בלטרון, אכלו במסעדה אזרחית בכשרות רגילה של רבנות מטה יהודה, שם הוגשה לארוחה חלבית 'פסטה עם חתיכות עוף' אותה אכלו החיילים עם גבינה. תוך כדי הארוחה הבחינו החיילים בחתיכות העוף ומיד עזבו את המקום.

רבנות מטה יהודה ורב המועצה שנותנים הכשר למקום הגיבו לקול ברמה כי "המוצר הבשרי שיצא מרבנות תל אביב יצא עם מדבקת פרווה". לעומת זאת, ברבנות תל אביב הגיבו כי "המוצר יצא עם תווית 'בשרי' והתקלה היתה במסעדה עצמה, בלטרון".

תחקיר 'קול ברמה' מעלה שאלות קשות באשר להתנהלות הרבנות המקומית, משום שגם לשיטתם, המפעל טרם הודה בתקלה, וחרף זאת גם היום מתקבלים המוצרים מאותו מקום. בנוסף אין ברבנות הראשית והמקומית נוהל סדור אותו יש לקיים כשקורות תקלות כאלה.

עוד מעלה התחקיר כי החיילים החרדים אכלו במקום אזרחי בכשרות רגילה במסגרת צבאית ולא בכשרות מהדרין, והדבר נעשה כבשגרה במתקן בלטרון. עוד חושף התחקיר כי גם בשנה שעברה סיפרו חיילים חרדים על תקלות כשרות באותו מקום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "למסעדה האזרחית בה אכלו החיילים, תעודת כשרות בתוקף המונפקת על ידי רבנות מטה יהודה. בארוחת הערב של החיילים, הוגש מזון פרווה אשר בושל בכלים בשריים, בארוחה חלבית".

עוד נמסר כי "הרבנות הצבאית פועלת מול כלל הגורמים הרלוונטיים לאכיפה מחמירה של נהלי הכשרות במקום. הנהלים חודדו לרבני היחידות בהם משרתים חיילים חרדים בדבר ההקפדה היתרה על מזון מהדרין גם במקומות הסעדה אזרחיים. צה"ל רואה את האירוע בחומרה ופועל למניעת הישנות מקרים מסוג זה".
חיילים בשר וחלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד