כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הסופה בטקסס: "ברחנו עם ספרי התורה"

הוריקן 'הארווי' מכה בעוצמה את טקסס וגורם להצפות באזורים נרחבים. רבבות אנשים פונו מבתיהם ביניהם גם קהילות יהודיות ובתי כנסת."עזבנו בערב שבת את הבית. נטלנו את ספר התורה מבית הכנסת", מספר אחד מרבני הקהילות

הסופה בטקסס: "ברחנו עם ספרי התורה"



ההוריקן בטקסס: הקהילה היהודית בצרות. ביום שישי החל מפלס המים בחופי קורפוס כריסטי שבטקסס לעלות, בעקבות סופת הוריקן 'הארווי' שהתקרבה לאזור במהירות.

כך גם, לפחות חמישה אנשים נהרגו ביוסטון טקסס, מגשם ורוחות הוריקן חזקות שפגעו בעיר וגרם לשיטפון אדיר. גם הקהילה היהודית נקלעה לקשיים בשל הסופה.

"חלקים מהקהילה שלנו הושפעו ממזג האוויר הקשה ביומיים האחרונים. אנחנו עובדים עם כוחות ההצלה כדי להעריך את המצב הנוכחי בקהילה שלנו, ולקבוע עדיפות על דרכי פעולה, אנו נדווח ברגע שנדע כיצד אנחנו מתקדמים קדימה בטווח הקצר ובטווח הארוך", כך פירסמה הפדרציה היהודית של יוסטון היום בבוקר, בפייסבוק. ההודעה לא פירטה מה ומי נפגעו בקהילה היהודית.



ארגון ה-JCC (איגוד הקהילות היהודיות) ביוסטון, הודיע גם הוא כי פעילות הארגון תושבת למשך כל סוף השבוע כולל יום ראשון. לפני ההוריקן הארגון אגר ציוד חירום לקהילה כולל בקבוקי מים, כפפות עבודה, חומרי אריזה, ארגזים לאחסון פלסטיק, שקיות אשפה חזקות, וחומרי ניקוי.

העיתון Texas Jewish Herald-Voice, דיווח כי בבתים באזורי יוסטון המאוכלסים ביהודים היו דיווחים על שטפונות ביום ראשון בבוקר, בפעם השלישית ובאופן חסר תקדים.

בשל כך עשרות אלפי איש פינו את בתיהם וברחו מהאזור המוצף במים, בין התושבים נמלטו מפחד הסופה היה שליח חב"ד הרב נפתלי שמוקלר.

בשיחה ל-collive אמר הרב שמוקלר: "ערב שבת עזבו את הבית ונסענו להתארח אצל הרב אשר ודינה הכט, שלוחי הרבי בעמק ריו גרנדה. אנשים בהחלט מודאגים. הבית שלנו נמצא במרחק של 2 רחובות מהמפרץ שנמצא ממש בדרך הסערה. אלה שלא יכלו להתפנות, נשארו שם ואנחנו שומרים על איתם קשר".

"אני מתכוון לחזור עם אספקה של אוכל ועזרה", הוא אומר. "המטרה שלנו היא לעזור לאנשים נזקקים, לצערנו, אנחנו מצפים שהסערה תגרום נזק משמעותי".

גם הרב יוסי זכליקופסקי, ראש בית הכנסת המקומי בשכונת בליר ביוסטון, סיפר לחב"ד ניוז, כי בתים רבים מוצפים כעת, כולל אלה שמעולם לא הוצפו קודם לכן, הרב מספר כי הקומה הראשונה מכוסה בכמעט שלושה סנטימטרים של מים, וכי הוא ומשפחתו, כולל חמישה ילדים מתחת לגיל 10, עברו לקומה השנייה של ביתם.

"כרגע אנחנו מוודאים שיש לכולם מקום בטוח ויבש ללכת", אומרת חני לזרוף מהקהילה של חב"ד.

מושל טקסס גרג אבוט הכריז על מצב חירום ב-30 מחוזות, שכללו סגירת כבישים, בתי ספר ועסקים ביוסטון, סן אנטוניו ואזורים רבים אחרים יישארו סגורים כל השבוע, כולל היום, כמו גם משרדי ממשלה רבים.









סופת הוריקן טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד