כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אברהם פורת שדיבר באנטישמיות לחרדי; לא מתנצל ואז מתנצל ומכפיש

'ערוץ 20' השיג ראיון עם אותו קיבוצניק שנראה משתלח בחרדי "תוריד את השטיח מהראש" • אך זה המשיך בשנאתו העזה כלפי המגזר החרדי: "מכיוון שיש לי בעיה קשה עם החרדים... אני לא חוזר בי ולא מתנצל" • מאוחר יותר בפייסבוק כבר שינה את הטון • צפו בכתבה

ההפגנה בפתח תקוה. צילום: פלאש 90
ההפגנה בפתח תקוה. צילום: פלאש 90



יממה לאחר שסרטון שתועד בהפגנה במוצ"ש מול בית היועמ"ש בפתח תקוה עורר עניין רב כשגם ראש הממשלה וגם עיתונאים מהשמאל גינו את המעשה וקבעו כי מדובר באנטישמיות, הקיבוצניק לא מתנצל.

בסרטון שפורסם אתמול (ראשון) נראה קיבוצניק מתעמת עם חרדי מבוגר כשהוא מכנה את הכיפה שלראשו כשטיח ואומר לו תוריד את השערות כשהוא מכוון לזקן. בסרטון נראה החבדניק מנסה להגיב לו עניינית, אך אותו קיבוצניק שזוהה על ידי ערוץ 20 כאברהם פורת מקיבוץ מזרע המוכר מאז 2015 כאחד האנשים העומדים מאחורי מני נפתלי במאבקו נגד ראש הממשלה וגם עזר לו לגייס לו מימון וכסף. 'ערוץ 20' הצליחו להשיג את האיש לראיון ולתגובה, להלן תגובתו.
הראיון עם אברהם פורת בתוכניתו של אמיר איבגי ב'ערוץ 20'

תחילה נשאל פורת על ידי המראיין אמיר איבגי, האם אין לו בעיה עם הרוח האנטישמית שנישאה מדבריו כלפי המפגין החרדי, על כך ענה: "מכיוון שיש לי בעיה קשה עם החרדים שמוצצים את... המדינה, תעשה עם זה מה שאתה רוצה. אם צריך ללכת עם זה עוד פסיעה, אלך עם זה עוד פסיעה. אין לי שום בעיה. אני לא חוזר בי ולא מתנצל".

"אני חושב שמבחינת מדינת ישראל והחרדים, המצב כ"כ קשה במדינה. מתחיל עם זה שלוקחים עבריין ושמים אותו במקום הפשע שלו", הוסיף פורת.

כזכור, בסרטון נראה פורת תוקף את החרדי ומטיח בו: "זו עבודה זרה, הם גנבים ומושחתים. לא תגנוב, אתה לא יודע מה זה בכלל? תוריד את השטיח שיש לך על הראש", בהתייחסו אל הכיפה שעל ראשו. בשיחה עם אמיר איבגי בתוכניתו הלילית, עמד הפעיל מאחורי מעשיו, כאמור. "אני לא יודע באיזה רגע הצטרפו לצילום, האדם החרדי התקרב בצורה אלימה ומסוכנת לעורכת הדין שעובדת שם, אישה מבוגרת. היא הייתה כבר תשושה לגמרי. כל מה שאני עשיתי הוא, נכנסתי ביניהם פיזית בשביל להפריד אותם ובשביל להרחיק אותו ממנה. אני לא יודע מה ראית, מה צילמת, מה יצא, זה מה שהיה".

לדבריו של פורת, החרדי עצמו היה תוקפני כלפיו. "הוא היה כ"כ אגרסיבי כלפי אותו אדם, שעבדה כל כך קשה, אחרי כל היום הזה, היא עמדה וניקתה, אספה את כל הלכלוך מהרצפה. היא הייתה מותשת לחלוטין. אני בכלל הייתי בצד, ואז ראיתי אותו מתקרב אליה בצורה אגרסיבית ואלימה". כך לפי גירסתו של פורת.

"ערוץ 20, הייתה אתמול הפגנה מאד גדולה בפעם ה-40. ערוץ 20 זה ערוץ שהלשון שלו נמצאת עמוק עמוק בתוך מקום מסוים שאני לא רוצה להגיד עכשיו. היחס שלי אליכם הוא מאוד לא חיובי. מה שתעשו עם הכתבה הזו זה בדיוק הפוך ממה שצריך להיות ולכן אני מוותר על המשך השיחה אתך, תעשה עם זה מה שאתה רוצה", סיכם אברהם פורת את השיחה.

מאוחר יותר כבר הפך את עורו וכך כתב בדף הפייסבוק שלו:

חברים, שלום.

התנצלות.

אתמול, לאחר סיום ההפגנה בפתח תקווה, נחלצתי להגן בגופי על אשה מבוגרת שהותקפה בצורה מפחידה על ידי חרדי. (ראיתי את האיש מתעמת לפני כן גם עם אחרים). הפעולה שלי היית ניסיון להפרדה פיסית בין אדם שנראה לי שממש רוצה לפגוע, תוקף פעילה מבוגרת ועייפה, מקלל, משתמש במילים קשות ובכמעט בא במגע אותו ניסיתי למנוע בגופי. הייתה לי הרגשה לפי צורת הדיבור שלו שהנ"ל שייך לאנשי כהנא / בנט / בטן וחבריהם. (ומה הוא בכלל בא לחפש בין אנשי ההפגנה נגד השחיתות עם לא עימותים, למה הוא בא לשם ?)

אני מודה שבהפרדה הפיסית, מתוך עייפות, כעס ורוגז אמרתי דברים לא ראויים, לא מכובדים ואני מתחרט עליהם ומתנצל עליהם.

סליחה.

בהחלט הדברים שאמרתי אינם ראויים ועדיף היה לו לא נאמרו כלל.

כדאי לשים לב שמי שמפיץ את הסיפור הנם כתבי ערוץ - 20 הידוע ב"איכותו ובאמינותו". זהו הערוץ הפרטי של ביבי שלנו, שרק אליו הוא מתראיין עם שאלות מוזמנות על ידו מראש.
וכמובן כל הכתוב ונאמר בערוץ זה הינו "אמת לאמיתה, דברי אלוהים חיים".

כדאי גם להתייחס לכך, שאחרי - 40 הפגנות עם כל כך הרבה משתתפים, כל מה שעיתונאי ערוץ - 20המגמתיים מצאו, זה רק את העניין השגוי הזה להתלות בו, ומעבר לכך, הם מתעלמים מכל הסיפור הגדול של ההפגנות כולן והסיבות להן, כלומר השחיתות השלטונית אותן הן רוצות למנוע.
אז, שוב. אני מתנצל על שאמרתי...

וניפגש כולנו שוב בהפגנה הבאה.

כך פורת בדף הפייסבוק.
הפגנה_ אנטישמיות אברהם פורת ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד