ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מזכיר המועצת: "הח"כים משדרים מצוקה, המועצות לא יתכנסו השבוע"

"השבוע לא נראה שהמועצות יתכנסו - אבל יכול להיות שבהמשך יתכנסו, יכול להיות, צריך לתאם זמן ולהתעסק בזה. מבחינה טכנית הישיבה השבוע לא תצא לפועל" כך מזכיר המועצת הליטאית הבוקר, לאחר שהסיעות החרדיות ביקשו לכנסן

מזכיר המועצת: "הח"כים משדרים מצוקה, המועצות לא יתכנסו השבוע"



מאבק השבת: לאחר שראשי המפלגות החרדיות הרימו ידיים וביקשו לכנס את שלוש מועצות גדולי התורה - של ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל, מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הרב אברהם רובינשטיין, הבהיר הבוקר לנועם זיגמן ב'קול ברמה', כי ככל הנראה – השבוע המועצות לא יתכנסו בשל אילוצים טכניים, "השבוע לא נראה שהמועצות יתכנסו - אבל יכול להיות שבהמשך יתכנסו, יכול להיות, צריך לתאם זמן ולהתעסק בזה. מבחינה טכנית הישיבה השבוע לא תצא לפועל, אני מקווה שבהמשך יתכנסו".

לדבריו של רובינשטיין, "הייתה בקשה של שלוש הסיעות החרדיות לפנות למועצות גדולי ישראל ומטפלים בענין. הח"כים עצמם לא מחליטים אם המועצות יתכנסו, הם מחליטים לפנות אל המועצות. המועצות יחליטו אם הן מתייחסות לנושא. לפי המצוקה שהח"כים משדרים, שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו מזלזלים בדרישות שלהם, ולכן הם פונים למועצות לשמוע את דעתן".

על ההחלטות שצפויות להתקבל על שולחנם של גדולי ישראל אמר מזכיר המועצת הדגלאית: "גם אם הם יתכנסו - אנחנו לא יודעים מה הם יחליטו, מלבד התכנסות המועצות, הרבנים מדברים ומתקשרים בנשוא בינם לבין עצמם ומטקסים עצה. גם בלי הכינוס אפשר לגבש מהלכים ולנסות לחסום את הפירצה הנוראה של רכבת ישראל ושל חילולי השבת".

רובינשטיין הוסיף: "אני מדבר עם מזכירי המועצות האחרות כמעט כל יום וכמה פעמים ביום, אנחנו מנסים לראות מה לעשות. קשה לי כעת לדעת מתי ואיך וכמה, אבל איך שאני מדבר גם עם האחרים, מדובר על התכנסות משותפת, יש שיח שנמצא לא רק באוויר, יש דיבורים ומעשים. כל האופציות קיימות".

"לגופם של דברים", מוסיף רובינשטיין, "גדולי ישראל רואים בחומרה את הזלזול שיש לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ - בנושא הזה של רמיסת קדושת השבת, הם מדברים ומבטיחים ולא מקיימים את מה שמבטיחים. אני לא יודע מה הסיבה שלהם, אם זה סיבה פוליטית או עניינית, נראה שזה משהו פוליטי. בגלל סיבות פוליטיות לא צריך לרמוס את השבת. אף אחד לא חושב שעבודות רכבת ישראל בשבת - זה פיקוח נפש".

על השאלה: האם רה"י הגראי"ל שטיינמן צפוי להשתתף בישיבת המועצות - השיב רובינשטיין: "אני זהיר, אני לא רוצה להיכנס לפרטים. גדולי ישראל מאוד בצער מהעניין הזה. הנושא, נמצא על שולחנם. אם יהיה כינוס או לא – כרגע אין, אבל גדולי ישראל יגידו את דעתם".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור התייחס למשבר השבת ואמר הבוקר לדוד חכם ב'כאן מורשת' כי "מאז שהקמנו את וועדת הארבעה - יש ירידה בחילולי השבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מפקיר את צביונה היהודי של מדינת ישראל בכך שהוא לא מכופף את שריו למנוע חילולי שבת ברכבת. רוב הציבור רוצה לשמור את השבת ולהנהיג צביון יהודי במדינת ישראל, אנחנו נעשה מה שנכון למען השבת, עליית המדרגה שלנו - זה כינוס של מועצות גדולי התורה וראש הממשלה צריך לחשוב פעמיים לפני כינוס מועצות גדולי התורה כדי שלא יתקבלו החלטות בלתי הפיכות. אם לישראל כץ יש מחשבה או כיוון להיות ראש ממשלה בעתיד - הוא יכול לשכוח מזה".
שבת חילולי השבת אברהם רובינשטיין בנימין נתניהו ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד