כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פשרה בבירה: פאב המפלצת ייפתח בשבת

פשרה זמנית גובשה סביב פרשת פתיחת 'פאב המפלצת' בשבתות • הפאב יהיה פתוח בשבת במבנה המינהל הקהילתי, אך לא תתקיים בו כל פעילות עסקית

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
צילום: Yonatan Sindel/Flash90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90



פשרה זמנית בפרשת פאב המפלצת בירושלים. לאחר מאבק חריף בין עיריית ירושלים לפאב המפלצת בקרית יובל וזאת בעקבות פתיחתו הלא חוקית של הפאב בשבת, בימים האחרונים התגבשה פשרה בין הצדדים שעשויה לעשות סוף לפרשה.

המתווה הזמני נחתם אתמול בלילה, על פיו, הפאב ימשיך לפעול בשבת במתחם המינהל הקהילתי יובלים רק במסגרת שתוגדר כלא מחללת שבת. כלומר: לא תתקיים במקום כל פעילות עסקית, וכי המשקאות וכדומה - יירכשו קודם או לאחר השבת.

שייקה אל עמי, שניווט את המתווה החדש כתב כי "שמחים לבשר כי הצלחנו לגבש מתווה מוסכם להמשך הפעילות המבורכת של המפלצת בקריית יובל. בשלב ראשון במסגרת ובשת"פ עם מינהל קהילתי יובלים, ובהמשך במקום עצמאי משלהם".

לדבריו, "יוזמת המפלצת היא התארגנות קהילתית חיובית ונפלאה המייצרת אנרגיות קהילתיות טובות ומעצימות בקריית יובל. התארגנות שעניינה בפעילות תרבותית וקהילתית חיובית ומקסימה למען הציבור החילוני והפלורליסטי בשכונה, ולא בחיכוך ובמאבק מול ציבורים אחרים. קהילתיות במיטבה ובקיסמה".

אל עמי הוסיף כי "אך בידוע שלא הייתה הסכמה על מתכונת הפעילות בחצר המינהל הקהילתי. לשמחתנו עלה בידינו למצוא את הדרך לייצר שיח משותף של אנשי המפלצת, המינהל הקהילתי והמערכת העירונית, לגבש מתווה פעילות משותף ומוסכם, ולהסדיר בהסכמה ובאופן נכון את הפעילות, ולהבטיח את המשכה המבורך ועתידה למען השכונה ותושביה".

כזכור, עיריית ירושלים פנתה לבית המשפט המחוזי שיוציא צו סגירה לפאב המפלצת בטענה שהוא פותח את שעריו בשבת בניגוד לחוק וכי מזה מספר חודשים שהוא מנסה לפעול בחצר המינהל הקהילתי בקריית יובל בניגוד לעמדת המינהל הקהילתי והעירייה.

לטענת העירייה, לפאב אין רשיון עסק כחוק, אין אישור כיבוי אש, נמכר במקום אלכוהול ומתקיימות בו פעילויות נוספות אשר אסור לקיימן בקרקע ציבורית.

כזכור, בית משפט קבע שאין סמכות להורות על סגירת המקום, אך הבהיר בפסיקתו כי אין להבין מהחלטה זו... על היתר לפעילות העסק המדובר ללא רישיון עסק. מובהר למשיבה - תאגיד המפלצת ולכל נושאי התפקידים בה כי פעילות עסק מחייבת רישוי וכי כל עוד זה לא ניתן הפעלתו היא בגדר עבירה פלילית, על המשמעויות שיש לכך".

כעת, המתווה הזמני צפוי להשתיק את המאבק, עד המאבק הבא בעיר שידעה מאבקים בין המגזרים וייתכן שעוד תדע.
קרית יובל פאב המפלצת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד