י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחטף במודיעין עילית: רישום לישיבות לתשע"ט - השנה הבאה נסגר בתחילת שנה

מודיעין עילית סוערת. פחות משבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים ועונת הרישום לישיבות הקטנות לשנת תשע"ט - בשלבי סגירה. לאחר שהתגלה כי מתחת לפני השטח, שתי ישיבות חשובות בעיר מנהלות רישום, החל השטח לתסוס, ושאר הישיבות הקטנות בעיר בשלבי סגירה לשנת הלימודים הבאה

בחורי ישיבה לצעירים במודיעין עילית. צילום: קובי כץ
בחורי ישיבה לצעירים במודיעין עילית. צילום: קובי כץ



העיר החרדית מודיעין עילית סוערת בימים אלו: המאמצים לשמור על סדר ואיזון בקבלת תלמידים למוסדות, כדי למנוע תחרות אכזרית שמביאה לנזקים רבים לאלו שאינם נחשבים 'מצוינים', נכשלו. הרבנים הרימו ידיים, מנהלי הישיבות, ובעיקר הרשמים ניצחו את השיטה, בדרך לשמירה על יוקרת הישיבות בשורה הראשונה.

פחות משבוע עבר מאז פתיחת שנת הלימודים וילדי כיתות ח' במודיעין עילית כבר סגורים בישיבות(לשנה הבאה!). אחר שביומיים האחרונים התגלה כי מתחת לפני השטח, שתי ישיבות חשובות בעיר מנהלות רישום, החל השטח לתסוס, ושאר הישיבות הקטנות בעיר בשלבי סגירה לשנת הלימודים הבאה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הפעם החליטו רבני העיר שלא להתערב בסיפור לאחר שנכשלו בניסיונות לקבוע כללים וסדר במירוץ אחר התלמידים הטובים, בשנים עברו.

ה"נייעס" בבתי המדרשות ובכוללים של העיר, עוסק בסיפור הזה, שמובא לראשונה ב'בחדרי' - סאגת הרישום לישיבות הקטנות. זאת אחר שבאופן תקדימי עונת הרישום לישיבות לשנת תשע"ט צפויה להיסגר בימים הקרובים, כאמור ימים אחדים בלבד אחר פתיחת שנת הלימודים הנוכחית תשע"ח.

מי שעומד להפסיד מכך אלו הישיבות שרשמיהם לא היו מודעים למחטף המהיר, או ישיבות שנחשבות 'בינוניות'. אלו יאלצו לקבל בחורים שלא התקבלו בישיבות היוקרה, שכאמור סיננו ורשמו את המועדפים עליהם, לשנה הבאה, כבר עכשיו.



הכניסה למודיעין עילית. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90 צילום: הכניסה למודיעין עילית. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
הכניסה למודיעין עילית. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90


אחד הרשמים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר, כי מדובר בהפתעה גדולה מאוד. "תפסו את כולם לא מוכנים", אומר הרשם ל'בחדרי'. "תמיד הרישום נסגר בתחילת החורף. הפעם הקדימו את כולם". בשונה מהעבר, הפעם התחילו את הדבר דווקא הישיבות הטובות שחשו נפגעות בפעמים קודמות לאחר שהשתדלו לאחר את הרישום".

מזה מספר שנים, שאב"ד קרית ספר הגאון רבי שלמה זלמן אולמן, מנסה לדחות את מועד הרישום לסוף החורף. לטענתו, לצד הבעיות בסגירה מוקדמת, ישנם ילדים שמתפתחים במשך שנת הלימודים בכיתה ח', ורק במשך השנה ניתן לראות מהי הישיבה המתאימה להם.

חרף מאמציו, הניסיון לדחות את הרישום בשנים האחרונות לא צלח. השנה כאמור, הרבנים לא התערבו, והישיבות הקטנות במודיעין עילית כבר סוגרות בימים אלו את רשימת התלמידים לשנת תשע"ט.

קרית ספר במודיעין עילית הופכת בשנים האחרונות לאליטה הנבחרת והיוקרתית ביותר, בעולם הליטאי. הביטוי לכך מתקבל בהתייקרות משמעותית של מחירי הדירות, בפרט באזורי האברכים, בתחרות על רישום וכניסה לישיבות וכמובן בקבלה למוסדות נבחרים, הנחשבים למובחרים יותר.
מודיעין עילית ישיבות קטנות רישום הרב שלמה זלמן אולמן כיתה ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד