י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"יהודים גונבים תרנגולות לקראת יום כיפור"

הרשויות בפריז הזהירו חקלאים מפני סיכון לגניבת עיזים ועופות לקראת החגים המוסלמים והיהודיים, עיד אל-אדחא ויום כיפור, זאת אף שלא ידוע על אף מקרה של גניבת תרנגולות לפני היום הקדוש. נשיא הקונסיסטואר: "פתאום גילינו שכולנו גנבי עופות"

תרנגולים. צילום: נתי שוחט - פלאש 90
תרנגולים. צילום: נתי שוחט - פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



עירייה בפרברי פריז, הזהירה את החקלאים מפני סיכון מוגבר לגניבת עיזים ועופות לקראת החגים המוסלמים והיהודיים, של עיד אל-אדחא ויום כיפור.

האזהרה, שעוררה תגובות זועמות מצד מנהיגים קהילתיים שראו בה הסתה, הופיעה במכתב שנשלח בתחילת החודש, על ידי סניף של משטרת האוטם דה סיין, אזור המונה כמה פרברים ממזרח לפריז.

המכתב של המשטרה הורה לחקלאים לקיים "עירנות גבוהה" לקראת עיד אל-אדחא, שמתקיים השנה ב -1 בספטמבר, ויום כיפור 28 יום לאחר מכן, מאחר ו'הדתיים משתי הדתות הללו, מבצעים הקרבת קורבנות לא חוקיים' של כבשים ותרנגולות.

בעיד אל-אדחא, מוסלמים מקריבים כבשים, ופעילי זכויות בעלי-חיים מפיצים הודעות שקוראות לאסור על שחיטת כבשים, ודורשים את הימום הבהמה לפני השחיטה, מה שפוסל את הבהמה לאכילה לפי ההלכה היהודית, וגם מעוררים התנגדות להגירה המוסלמית למדינות אירופה.

במכתב הוסבר לרפתנים ולבעלי לולים, כי יהודים בשעות שלפני יום כיפור, מענים את התרנגולים על ידי נפנוף באוויר כמה פעמים, ואז הן נשחטות ככפרה על חטאים שנעשו בשנה האחרונה, כך מדווח האתר JTA.

ג'ואל מרגי, נשיא הקונסיסטואר, הארגון האחראי על מתן שירותי דת לקהילות יהודיות בצרפת אמר "לאחר שקראתי את ההודעה, נדהמתי לגלות שאני וכל בני הדת היהודית, הפכו לגנבי עוף פוטנציאליים".

בעקבות תלונות על המכתב, אמר דובר מחלקת ביטחון הפנים של האזור לה פריזאן "זה היה עניין של לגלות ערנות, ולא נועד להעליב אף אדם".

לדברי העיתון לה פריסיאן, כבשים נגנבו בעבר על מנת להקריבם במהלך עיד אל-אדחא, אך ככל הנראה לא על ידי המוסלמים, אלא דווקא על ידי סוחרי בהמות מרומא שמכרו כ-200 כבשים ב-2013 לקראת החג המוסלמי למתפללים בכמחצית משווי השוק שלהם, העיתון לא דיווח על גניבת תרנגולות לפני יום כיפור.

בעיני פרנסיס קאליפאט, נשיא קבוצת הגג של יהודי צרפת, ההכללה של החג היהודי במכתב של המשטרה, היתה אחת מהמקרים שבהם יהודים מושווים עם מוסלמים בצורה שגויה, כטקטיקה להסרת האשמה של איסלאמופוביה.

"הנטייה השיטתית הזו של פוליטיקאים ושל התקשורת, והפעם מצד רשויות המינהל, הפכה לבלתי נסבלת ובלתי מקובלת", אמר.
אנשטימיות צרפת תרנגולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד