כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב מאזוז על הבראקל: "כשר כמו הלבנים" • צפו

עופות ה'בראקל' לא ישווקו יותר לחנויות - לאחר שגדולי פוסקי ההלכה אסרו אותו, הגיעו רק היום לשולחנו של הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' שפסק שהם כשרים

הרב מאזוז על הבראקל: "כשר כמו הלבנים" • צפו



סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' ואשר נאסרו על ידי רוב פוסקי ההלכה, הגיעה גם לשולחנו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון הרב מאיר מאזוז.

משלחת שהגיע לבית מדרשו של הרב מאזוז בבני ברק עם עוף 'הבראקל', גילו כי הרב מיד זיהה את העופות כתרנגול 'הבלדי' המפורסם שאכלו כל עדות המזרח בחו"ל, וכי אלו ממש מה ששחט הרב בצעירותו בהיותו בחו"ל.



הרב מאזוז התפלא על טענות המחמירים, "מאיפה המציאו את החומרות האלו, מספיק מחלוקות מכל דבר". הרב הוסיף כי בעבר לא הכרנו בכלל את הלבנים "כשהגענו לכאן לא הכרנו את הלבנים, וסמכנו על מסורת האשכנזים".

לדברי התלמידים של הרב, כידוע בעניין מסורות העופות די על פי ההלכה במסורת של אחרים. המשלחת הראתה לרב את השינויים בעיניים, ברגליים ובצוואר, והרב פסל את החששות והכריע כי אלו הם הנפוצים בחו"ל ואין בהם שום שינוי, ההבדלים הם כמו ההבדלים שיש גם בין בני האדם, בין צבע שער כזה או אחר.

הרב הזכיר את דברי 'הבית יוסף' על הגזירה שגזרו אומות העולם על היהודים שלא לעשות כפרות רק בלבנים, מוכח שאדרבא היו רגילים גם בשל צבעונים. הרב הסביר משמעות המילה 'בלדי' - פירושו תרנגול הגדל בעיר, בערבית 'בלאד' זה עיר, בלאדי זה מהעיר.

בו במקום הצטרף במקום לפסק הלכה חד משמעי שאין כל חשש בזה, אך גם לא לומר מאידך שגם הלבנים לא מהודרים. הכל טוב, ומהודר.

בהקשר לכך, סיפרו מקורבי הגר"מ מאזוז כי הרב הביע מורת רוח מספר פעמים מהחומרות המופרזות וההידורים שאין להם מקור בפוסקים ובהלכה, על חשבון כיסם של האברכים החיים בצמצום ובדוחק.
עוף הבראקל הרב מאיר מאזוז סערה עופות לבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד