י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

צפירת הרגעה: הענן הוולקאני לא ישפיע על ישראל

התפרצות הר הגעש באיסלנד שיבש את לוח הטיסות ברחבי אירופה • הענן עושה את דרכו לישראל, אך רשות התעופה מרגיעה: לא צפויים שינויים בלוח הטיסות

נמל התעופה, ימשיך לפעול כרגיל. צילום ארכיון
נמל התעופה, ימשיך לפעול כרגיל. צילום ארכיון

ענן האפר הוולקני, המשבש את לוח הטיסות ברחבי אירופה נמצא בדרכו לישראל. למרות החששות הענן לא צפוי להשפיע על תנועת המטוסים במרחב האווירי של ישראל, זאת בעקבות נתונים מעודכנים שהתקבלו במשרד התחבורה וברשות התעופה האזרחית על ידי השירות המטאורולוגי הבריטי.

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה ברשות התעופה הוחלט שלא לבצע שינויים בתנועה האווירית בישראל ולהמשיך כרגיל את כל הטיסות.

עוד נמסר כי מתחזיות מעודכנות שפרסם השירות המטאורולוגי הבריטי המנהל מעקב אחר התפרצות הר הגעש שבאיסלנד, עולה כי ריכוזי האפר הוולקני הצפויים להגיע לישראל הם ברמה נמוכה שאינה צפויה לסכן את תנועת המטוסים במרחב האווירי.

כמו כן צויין כי במשרד התחבורה וברשות התעופה האזרחית ממשיכים לעקוב אחר התפשטות הענן הוולקני, וכי במהלך הערב צפוי להתקבל עדכון נוסף באשר להתפשטותו של הענן.

על פי הערכות השרות המטאורולוגי הישראלי, צפוי הענן הוולקני לחלוף מעל קפריסין היום אחר הצהריים ובשעות הלילה המאוחרות להגיע לישראל. הענן הוולקני נע לכיוון ישראל בגובה של 20 אלף רגל מהקרקע, נישא על ידי רוחות צפון מערביות הנושבות לכיוון דרום מזרח.

עוד נמסר כי ענן חלקיקים נע בגובה שבין חמישה לשישה קילומטרים מעל פני הקרקע, ואינו צפוי להשפיע על איכות האוויר באיזור. עם זאת, המשרד להגנת הסביבה יבדוק באופן רציף את איכות האוויר ויעדכן את הציבור במקרה הצורך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד