כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרבנים בהוראה לנשים: "אל תשמשו כמוכרות"

גדולי רבני ומשפיעי ברסלב יוצאים בקריאה לנשים הבאות לעשות את ראש השנה במחיצת רבי נחמן מברסלב, שלא להימצא בסביבת הציון ורחוב פושקינה, הידוע כעמוס חנויות ובסטות • "נשים משרתות שם לציבור הגברים, אוי לאותה בושה"

אומן. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
אומן. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90



הרכבת האווירית הגדולה בדרך לאוקראינה: גדולי רבני ומשפיעי חסידות ברסלב יוצאים בקריאה לנשים, להקפיד שלא יסתובבו באזור הציון ורחוב פושקינה - הרחוב הראשי ולא ישמשו כמוכרות בחנויות.

כידוע הציון של רבי נחמן מברסלב נסגר לתפילת נשים בהוראת הרבנים החל מכ"ו אלול ועד לו' תשרי בכדי למנוע בעיות של צניעות, גם נשים המגיעות עם בעליהם לשהות בראש השנה לא יכולות להסתובב במקום עקב הסגירה.

במכתב כותבים הרבנים "ידוע לכל מעלת יקרת קדושת מקום חלקת מחוקק ספון ציון רבינו הקדוש הנחל נובע מקור חכמה מוהר"ן מברסלב זיע"א, אשר עפ"י ציוויו מתקבצים מידי שנה בימי ראש השנה אלפים ורבבות בנ"י על הציוה"ק מתוך התעוררות תשובה ולב בוער להתקרבות להשי"ת, וב"ה זוכים לתיקונים נפלאים ורואים ישועות ונפלאות בגשמיות ובעיקר ברוחניות. וידועים דברי רביה"ק כי כשבאים על ציוה"ק ואומרים שם את י' מזמורי התהלים שגילה ומתעוררים לתשובה, יש לו חילוץ עצמות ונחת רוח גדול למעלה מכך".

"בפרט בימים קדושים אלו כאשר רבבות ישראל מקיימים את צוואתו, בוודאי כי אין ערוך לשמחתו ולתענוגו של רביה"ק מהעבודה הנעשית במקום קדוש זה. אך מאידך מה נורא צערו וכאבו הגדול כאשר דייקא במקום קדוש זה נפרצים גבולות הקדושה באופן מבהיל ונתקיים מה שנאמר "סביב רשעים יתהלכון" כאשר בשנים האחרונות עדים אנו למצב נורא בהרס גדרי הצניעות השורר ברחובות שמסביב לציון בהם שוכנים אנשי שלומינו בימי ראש השנה הק', אשר נשים מסתובבות בתוככי הציבור הקדוש ועוסקות במקח וממכר וכדו', גם בחנויות של תשמישי קדושה או של מיני מאכל ודומיהן עומדות מוכרות ומכשילות את הרבים רח"ל. כמו כן יש בתי הארחה, מלוניות, וכדו' אשר נשים משרתות שם לציבור הגברים, אוי לאותה בושה" כותבים הרבנים.

"מה גם כי בהרבה מהמקרים ישנם פרוצות במקומות אלו רח"ל" וידוע גודל סכנת הגוף והנפש שמעמידים את כולנו והכתוב אומר – בכך כמחז"ל "אמר רבי שמלאי כל מקום שאתה מוצא זנות אנדרלמוסיא באה" כו' (מד"ר ויקרא "והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך", והצער הגדול והיסורים הנוראים שנגרמים להצדיק בכך בוודאי אין לשער כמובא בליקוטי מוהר"ן עד כמה מקפיד הצדיק על שמץ של פגם בקדושה ק"ו באיסורים חמורים בקדושה וצניעות רח"ל".

"ועל של כך באנו באזהרה חמורה להעמיד תקנות קבועות על שמירת קדושת המחנה כדלהלן: א. בעלי החנויות והמלוניות וכדו' אסור להם בשפו"א להעסיק נשים הן יהודיות והן נכריות לשרת את הלקוחות. ב. חנות או בית הארחה שנשים משרתות שם, אין לקנות או להתארח שם. ג. וכמ"כ בכל ימי התקבצות אנ"ש לא תימצא שום אשה - כולל אלו המתגוררות באומן - בכל שטח הרחובות הסמוכים לציון הק', מקום בו נמצאים גברים".

את מכתבם מסיימים הרבנים "ומכאן תצא קריאתנו לכל או"א מהמתקבצים על ציוה"ק, ובפרט לכל הנוגעים בדבר, הן לבעלי החנויות והמלוניות, ולכל האחראים במישרין או בעקיפין, נא ונא עשו ככל אשר ביכלתכם למגר תופעות מבישות אלו, שלא נהיה בכלל מחטיאי הרבים רח"ל, אשר עונשם חמור מאוד ובוודאי כי הפועלים ומשתדלים לגדור גדר ולעמוד בפרץ וכל העומדים בנסיון ושומרים על התקנות עושים בזה נייחא בעלי –לנשמתו של רביה"ק הננמ"ח זיע"א אשר יעמוד למליץ ולמגן בשמים על העומדים על המשמר הן הנוגעים בדבר העסקים והן המתעסקים בזיכוי הרבים בהרחבת גבולי הקדושה והצניעות אשר היא ההבטחה להשראת השכינה הק' במחנה, ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב".





אומן רבני ברסלב רחוב פושקינה נשים ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד