כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפון קוריאה שיגרה טיל: האזרחים ירדו ב-6 בבוקר למקלטים

הרודן הצפון קוריאני ממשיך לשחק באש: אתמול שיגרה ארצו טיל בליסטי שעבר מעל שטחה הטריטוריאלי של יפן ונפל בים • בחודש שעבר כבר שיגר שני טילים בין יבשתיים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



צפון קוריאה שיגרה אתמול (שני) טיל בליסטי שטס מעל האי היוקאידו היפני. זו הפרובוקציה החזקה ביותר של הרודן מצפון קוריאה, שעלולה לחמם מחדש את המתחים בין פיונגיאנג לעולם המערבי.

השיגור מציב אתגר נוסף, לנשיא טראמפ, שהפך את צפון קוריאה ליעד רטורי מועדף. טראמפ אמר מוקדם יותר החודש כי הוא יגרום לקים השליט, להתחרט אם יפגע בארה"ב או בבעלות בריתה, ושצפון קוריאה תחטוף מכת אש שהעולם עוד לא ראה.

ראש הממשלה היפני נלחץ משיגור הטיל של צפון קוריאה ואמר, "שיגור טיל והטסתו מעל ארצנו היה מעשה חסר אחריות, והוא מהווה איום רציני ללא תקדים ליפן", אמר שינזו אייב לאחר ישיבת חירום של מועצת הביטחון.

מערכת ההגנה המשודרגת של יפן נכנסה לפעולה ושלחה התראות חירום דרך טלפונים סלולריים ובאזעקות באזור בו עבר הטיל, זמן קצר לאחר השעה 6:00 בבוקר שעון מקומי, והזהירה אנשים שהיו בטווח הטיל, להסתתר מהטיל ולרדת למקלטים.

עם זאת, יפן לא ניסתה להפיל את הטיל, כך מדווח הוושינגטון פוסט.

נראה שהטיל היה טיל בליסטי לטווח בינוני, בעל יכולת לטוס 3,000 ק"מ, מה שמביא אותו ליכולת להגיע בקלות לשטח של האי גואם, שנמצא 3400 קילומטר מצפון קוריאה, ובו שוכנים בסיסים גדולים של צבא ארה"ב.

הטיל עצמו לא שוגר לכיוון דרום - לעבר גואם, אלא מזרחה משם, לעבר האוקיאנוס השקט.

השיגור הזה מגיע לאחר שצפון קוריאה שיגרה בחודש שעבר שני טילים בליסטיים בין יבשתיים, בעלי יכולת תיאורטית להגיע ליבשת ארצות הברית, מה שמדגיש את ההתרסה של השליט קים על הקהילה הבינלאומית ואת נחישותו לקדם את תוכנית הטילים שלו.
צפון קוריאה שיגור טיל יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד