כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בעקבות התאונה בכביש 1: משאיות מעורבות פי 5 בתאונות

משאיות מהוות 2% בלבד מצי הרכב בישראל, אבל מעורבות ב-9% מהתאונות החמורות. אוטובוסים מהווים רק 1% מצי הרכב, אבל מעורבים ב-10% מהתאונות החמורות

בעקבות התאונה בכביש 1: משאיות מעורבות פי 5 בתאונות
ישראל כספי



בעקבות התאונה הקשה שאירעה הבוקר, 24 במאי 2011, בה נפצעו 32 בני אדם, ואדם נוסף נהרג, בהתנגשות בין אוטובוס של חברת "אגד" לבין משאית בכביש מספר 1 באזור מחלף בן שמן, מפרסמת אור ירוק נתונים בנושא מעורבות משאיות ואוטובוסים בתאונות חמורות.

התאונה אירעה סמוך לשעה 9:30 כאשר המשאית והאוטובוס, שהיה עמוס נוסעים, התנגשו סמוך למחלף בן שמן, כשנסעו במקביל. האוטובוס נפגע קשות, הוטח במעקה הבטיחות וצדו נקרע. נוסעים שישבו באותו צד נפגעו קשה מכולם.

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב: " תאונה בה מעורבים אוטובוס ומשאית היא הרת אסון, ומהווה פיגוע רב נפגעים לכל דבר. מצב שבו שני כלי רכב השוקלים עשרות טונות פוגעים זה בזה, שקול לשדה קרב. לצערנו, גם בתאונה הבוקר, המפגש בין אוטובוס עמוס נוסעים מצד אחד ומשאית כבדה מן הצד השני - נגמר בקטסטרופה."

על פי נתוני משטרת ישראל על מעורבות כלי רכב בתאונות דרכים חמורות (קטלניות וקשות) בשנת 2010 עולה, כי משאיות מהוות 2% מצי הרכב בישראל, אבל מעורבות ב-9% מהתאונות החמורות - פי 5. אוטובוסים מהווים 1% מצי הרכב, אבל מעורבים ב-10% מהתאונות החמורות - פי 10.

פתרונות האפשריים לצמצום התאונות עם אוטובוסים ומשאיות

• לקדם את השימוש במכשור טכנולוגי שיכול לשמור על הנהג – מערכות להתראה על עייפות ועל סטייה מנתיב, מערכת בקרת יציבות, אלכולוק, מגבילי מהירות, קופסא ירוקה ועוד.

• לקדם שימוש במכשור להתראה בשטחים מתים – מראות אספריות, מצלמות, אינפרא אדום, מכ"מ.

• להוסיף נתיבים מיוחדים לתנועת כלי רכב כבדים ואוטובוסים במקומות בהם יש תנועה ערה או שישנה בעיה של שיפועים חדים.

• במקומות בהם כבר קיימים נתיבי תחבורה ציבורית – יש לאכוף את הנסיעה בהם ביתר יעילות.

• חקיקה - לאסור בחוק על כניסת רכב כבד והסטת התנועה בשעות מסוימות, על מנת לצמצם את החיכוך בין תנועה עירונית פגיעה ובין המשאיות והאוטובוסים.

• להקים מגרשי חניה לרכב כבד מחוץ לריכוזי אוכלוסין ובכניסה לערים.

• להקים אזורי מנוחה ורענון לנהגי רכב כבד.

• בטיחות הרכבים עצמם - להקפיד על תקינות מערכות הבטיחות, תחזוקת הבלמים והצמיגים והאמצעים לקשירת מטענים.

• לשמור על חוקי עבודה ומנוחה ולשפר את המודעות לבטיחות בחברות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד