כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הסלקציה בלונדון החרדית נמשכת: "הבנות יושבות בבית ובוכות"

לא רק בישראל זה קורה, גם בלונדון ישנם מנהלי בתי ספר שמקשיחים את ליבם ולא מקבלים בנות חרדיות מבתים טובים וכשרים למוסד החינוכי שבהנהלתם ולא בפעם הראשונה • בית ספר אחד טוען שאם השני יקבל גם הוא יקבל. והשלישי? • מעקב 'בחדרי'

הסלקציה בלונדון החרדית נמשכת: "הבנות יושבות בבית ובוכות"



שתי בנות חרדיות מהקהילה החרדית בגולדרס גרין בלונדון, לא התקבלו למוסדות חינוך, בגלל מחלוקת בין בתי הספר המקומיים.

לפני כמה חודשים דווח ב'בחדרי חרדים' על 16 בנות שנותרו ללא בית ספר. רבנים מקומיים נכנסו לעובי הקורה והחלו לטפל בסיפור, כשבתווך שלושת בתי הספר מקומיים מתקוטטים ביניהם, וטוענים שאין להם מקום, בית ספר אחד הבהיר לעסקנים ולרבנים לפני כמה חודשים; "אם אתם רוצים שנקבל בנות שלא התקבלו, אנחנו דורשים 150,000 לירות סטרלינג", השווים לכ-700 אלף ש"ח. לבסוף התרצה בית הספר וקיבל מספר בנות ללא הכסף שניסה לסחוט מהרבנים והעסקנים, לאחר שבתי הספר התחלקו ביניהן בילדות.

כעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי שתי בנות נותרו עדיין ללא בית ספר, מאחר וכל בית ספר טוען, כי הוא כבר קיבל כמה שיכל וכבר מילא את המכסה.

הגאון רבי משה יהודה דוב הלפרין רב בית המדרש 'בית שמואל' ראדומישלא בגולדרס גרין, יצא במכתב לפני כחודשיים בו הוא מבקש "לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה, עד שיסודרו כל הבנות".

במודעה שמתפרסמת בקרב הקהילה החרדית בגולדרס גרין, נכתב "תזכורת, לא משאירים את ילד מאחור" ומפרסמים את המכתב של הרב הלפרין, בנוסף לעוד מכתב ששם חתומים רבנים נוספים בנושא.

אחד העסקנים מספר ל'בחדרי חרדים' על הסקנדל, "יש שתי בנות שיושבות בבית ובוכות, בתי הספר מתקוטטים ביניהם ולא אכפת להם מהבנות, בית הספר בית יעקב טוען שאם בית הספר 'מנורה' יקבל את אחת הבנות, הוא יקבל את הבת השניה, הבית ספר השלישי שניסה לסחוט מהרבנים והעסקנים כסף תמורת קבלת הבנות, לא מציית לרבנים. בית הספר טוען שיש לו רב משלו, ומאחר והוא בית ספר פרטי, הוא יקבל את מי שהוא רוצה".

ל'בחדרי חרדים' נודע שעסקנים מתקשרים לכל ההורים בגולדרס גרין, ומבקשים מהם לא לשלוח את הילדים לבתי הספר שאמורים להתחיל את שנת הלימודים תשע"ח ביום חמישי הקרוב, עד ששתי הבנות יתקבלו לאחד מבתי הספר. בנוסף ישנם גורמים שונים בקהילה שמאיימים לפנות לשלטונות כדי לפוצץ את הסיפור הזה, מה שיגרום לכאוס אדיר.

העסקנים טוענים שיש להם דרכים לגרום לבנות להתקבל, אבל הם מחכים לראות אם הדברים יסתדרו, ואם הבנות לא יתקבלו הם ירעידו את לונדון.

עסקן נוסף מספר ל'בחדרי חרדים' כי "לאחת הבנות הציעו ללכת לבית ספר מאד מודרני, וההורים סרבו, לטענת ההורים, בתם לא מודרנית, והיא לא אשמה שבתי הספר רבים אחד עם השני".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח אי"ה.
לונדון אפליית בנות הרב הלפרין מגולדס גרין בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד