כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חשיפת 'בחדרי': 'יתד' מדווח לראשונה על ה'דיל' ותוקף את ברקת

'יתד נאמן' מתייחס לראשונה ל'דיל' בין ר"ע ירושלים לנציגי 'דגל התורה' שנחשף ב'בחדרי חרדים' וגם מבהיר כי הפרסומים של ברקת אינם נכונים בעליל • "על פי ההבנות שהושגו אין שום מניעה לכל יהודי חרדי באשר הוא להתגורר בכל שכונה בעיר, חרדית ושאיננה חרדית"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: קובי גדעון, פלאש 90



לאחר חודשים רבים של דממה, הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' מתייחס הבוקר (שלישי) לראשונה ל'דיל' בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לסיעת 'דגל התורה' בעיר וכפי שנחשף ודווח לראשונה ב"בחדרי חרדים". על פי ה'דיל' - גובש מתווה שיסדיר את צרכי התושבים החרדים בשכונות המעורבות בעיר.

בנוסף מובהר כי הפרסומים של ראש העיר אינם נכונים וכי אין ולא תהיה חלוקה בין חרדים לחילונים בעיר ירושלים וכי בכל השכונות המעורבות יש לציבור החרדי זכות מלאה להתגורר ולקבל כל מה שמגיע לו. כמו"כ מודגש כי גם בעתיד 'דגל התורה' תהיה רשאית לדרוש מהעירייה את צרכי הציבור החרדי בשכונות המעורבות.

בעיתון נכתב כי "בתום מו"מ ממושך, הגיעה "דגל התורה" בירושלים להבנות עם ראש העירייה, ניר ברקת, בכל הקשור למתן פתרונות במבני חינוך בשכונות המעורבות ברחבי העיר, בהן קיימת מצוקה אדירה של מבני חינוך לציבור החרדי במשך שנים רבות, בעקבות המדיניות של ראש העירייה למנוע מבני חינוך לציבור החרדי בשכונות המעורבות. ההבנות שהושגו מהוות פריצת דרך למתן פתרונות למבני חינוך בשכונות המעורבות".

עוד נכתב הבוקר כי "המדובר בשכונות: נוה יעקב, פסגת זאב, קרית יובל, רמות א', רמות ב', גבעת מרדכי, גילה, נחלאות, הגבעה הצרפתית ורמת אשכול. על פי ההבנות, בכל השכונות הללו יבנו עשרות מבני חינוך שיתנו מענים לצרכים המרובים של הציבור החרדי, וכן יועברו לחינוך החרדי מבנים מזרמי חינוך אחרים, ובנוסף עירית ירושלים תשכור מבנים גדולים ונרחבים על חשבונה ותעמידם לרשות מערכת החינוך החרדי".

כפי שפורסם אמש ב"בחדרי חרדים", גם הבוקר מבהירים ב'יתד' כי אין שחר לפרסומים בערוצים החילונים כאילו נעשתה חלוקה לירושלים, "בשבועות האחרונים, לאחר הסיכומים שהושגו, פורסמו בתקשורת ידיעות רבות הקשורות לנושא זה, שהיו רצופות במידע שאין לו שחר, מידע מוטעה ומטעה, מידע אשר גרם לבלבול רב והטעיה".

העיתון מתייחס לפרסום של ברקת בפייסבוק ומתנער ממנו: "ביום ראשון בערב, לאחר ישיבת הנהלת עיריית ירושלים, פרסם ראש העיריה, ניר ברקת, באתר האישי שלו ברשת החברתית, הודעה תחת הכותרת "תוכנית ברקת לשמירת ציביון השכונות בירושלים", כשהוא מצרף לה מפה של השכונות המדוברות והכלולות בתוכניתו. המדובר היה בפרסום בעייתי ביותר".

"בעקבות הפרסום של התוכנית כאמור, החליטו ב"דגל התורה" בירושלים לפרסם הודעה לעיתונות שתבהיר את העובדות, ותעשה סדר בכל המידע הבלתי מדויק והאינטרסנטי שזרם לציבור בשבועות האחרונים. ההודעה נפתחה בהדגשה כי מדובר בהודעת מסודרת של חברי מועצת העיר מטעם "דגל התורה" בעיריית ירושלים, ח"כ הרב יעקב אשר שעמד בראש הצוות שניהל את המו"מ על ההבנות שהושגו, ועל דעת חברי ועדת הרבנים שליט"א של התנועה בירושלים".

לאחר הבאת ההודעה שפורסמה אמש ב"בחדרי חרדים", צויין כי "גם בישיבת הנהלת עיריית ירושלים ביום ראשון בערב, ישיבה בה הציג ברקת את תוכניתו והמפה שפרסם באתר הרשת החברתית האישי שלו, הדגישו נציגי "דגל התורה" בעירייה, יו"ר הסיעה הרב אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העירייה ומ"מ הרב יצחק פינדרוס, באופן חד משמעי, כי על פי ההבנות שהושגו אין שום מניעה לכל יהודי חרדי באשר הוא להתגורר בכל שכונה בעיר, חרדית ושאיננה חרדית, ולקבל בה פתרונות לצרכי החינוך של בניו ובנותיו".

"כן הדגישו באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי בניגוד לפרסומים ואמירות כאלו ואחרות, אין שום הבנה או הסכמה על כך שבמעלה הדרך לא יוצגו דרישות נוספות לקבל מבני חינוך בכל השכונות המדוברות, בהתאם לצרכים, וכי כל אמירה או פרסום בעניין זה כאילו מדובר בהסכם שעל פיו לא ניתן יהיה לדרוש בעתיד מבנים בתוך השכונות המעורבות, אין בהם אמת. בנוסף גם הבהירו כי לא היתה שום הסכמה לגבי המינהלים הקהילתיים ברמות ובקרית יובל".

"עוד יש לציין", נכתב לסיום, "כי במהלך ישיבת ההנהלה האמורה, הבהיר ראש העיריה, ניר ברקת, כי בניגוד לפרסומים השונים אין מדובר בהסכם כלשהו שנחתם, אלא במסגרת של הבנות שהושגו, ואשר הועלו על ידו במסמך שנעשה על ידו ועל דעתו, ולכן הוא כינה אותה "תוכנית ברקת".
הדיל בירושלים ניר ברקת דגל התורה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד