י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האסירים ניצחו את הכלא ויקבלו אוכל כשר

לאחר שחגגו את חג החירות ברעב, ארבעה אסירים יהודים שהגישו תביעה נגד בית הכלא, ניצחו • בקרוב הם יקבלו אוכל כשר כרצונם, אך גובה הפיצוי שהם אמורים לקבל על עגמת הנפש עד היום, טרם נקבע

אילוסטרציה. צילום: רויטרס
אילוסטרציה. צילום: רויטרס



אסירים יהודים יקבלו אוכל כשר. החל מ-1 בנובמבר, מדינת איידהו תתחיל להציע תפריט כשר לאסירי המדינה בעקבות הסכם הפשרה עם ACLU האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות, ארגון אמריקאי ללא כוונות רווח שמטרתו שימור זכויות וחירויות האזרח בארצות הברית. הארגון הוקם בשנת 1920, והנו עד עצם היום הזה הארגון הגדול בתחום זה בארצות הברית.

בתביעה של ACLU באיידהו בבית המשפט הפדראלי. השופטת האמריקאית קנדי דייל תפקח על הסכם הפשרה, לפיו בתי הכלא הממלכתיים יספקו מזון כשר באריזה ארוזה וחתומה. כך דווח באתר 'ג'ואיש פרס'.

הסכם ההסדר אינו מסיים את התביעה המתמשכת ובית המשפט הפדראלי יצטרך לקבל החלטה באשר לגובה הפיצוי שיינתן לאסירים יהודים על כך שאולצו עד היום "לטמא את עצמם על ידי אכילת מזון אסור מבחינה דתית"(כך מסביר האתר לקוראיו).

הכל החל כשקבוצה של ארבעה אסירים יהודים תבעו מוקדם יותר השנה, את הנהלת הכלא, על כך שרעבו בדרך כלל בכלא, כי לא רצו לאכול טרף.

הקבוצה פרסמה הודעה בנושא "הדת שלנו דורשת מאיתנו לאכול כשר, זה היה קרב קשה במעלה ההר, אבל אנחנו שמחים שנוכל סוף סוף לקיים את העקרונות הדתיים שלנו מבלי שנצטרך עוד להיות רעבים, פגיעה ביהודי אחד היא פגיעה בכל הקהילה היהודית".

"האסירים האלה מדגימים את האומץ ואת הנחישות הנדרשים לאכיפת זכויות חוקתיות", אמר יו"ר ACLU, ליאו מוראלס. "המדינה, כולל פקידי הכלא שלה, לא יכולה להעדיף דת אחת על פני כל האחרות והמקרה הזה מאשש מחדש את העיקרון החוקתי הבסיסי של חירות דתית. לאסירים היהודים תהיה מכאן ואילך גישה לארוחות מזינות העונות על צרכיהם הדתיים, כמו שיש לאסירים אחרים הצורכים דברים מסוימים הקשורים לדת".

ארבעת האסירים היהודים שתבעו את הנהלת הכלא, הגישו את התביעה לאחר חג הפסח, שבמהלכו רעבו שניים מהתובעים, והסתפקו רק בפירות ומצות בגלל סירוב של הכלא לספק ארוחות כשרות לפסח.⁠⁠⁠⁠
בית כלא אסירים יהודים אוכל כשר תביעה פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד