י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקשר בין קייט פארמה לסכסוך על ירושה של 250 מיליון דולר

ד''ר אריה בלדגרין, מי שעומד מאחורי האקזיט הענק של קייט פארמה - חברת התרופות שנמכרת ב-11.9 מיליארד דולר - קשור בעקיפין גם להיסטוריה של התעשייה הישראלית

אריה בלדגרין. צילום: טבע
אריה בלדגרין. צילום: טבע



ד"ר אריה בלדגרין, מי שעומד מאחורי האקזיט הענק של קייט פארמה - חברת התרופות שנמכרת ב-11.9 מיליארד דולר - קשור בעקיפין גם להיסטוריה של התעשייה הישראלית. רעייתו, רבקה, היא בתו של שלמה זבלודוביץ', שבשנות ה–50 של המאה הקודמת הקים את מפעל סולתם בישראל יחד עם תאגיד כור ההיסטורי, שהתפרק מאז. רבקה היא גם אחותו של פויו זבלודוביץ', שמתגורר רוב הזמן בבריטניה ומושקע בישראל בעסקי נדל''ן ובחברת כנפיים, השולטת באל על.

בניגוד לאחותו, לפויו זבלודוביץ' פעילות פוליטית ענפה בבריטניה וקשרים לפוליטיקה הישראלית, שכן הוא מוכר כמקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לזבלודוביץ' בית בקיסריה שבעבר פורסם כי הושאל לנתניהו לפעילות משפחתית. על פי פרסום בערוץ 2, שמו נקשר באחרונה בחקירת המשטרה כמי שנשאל אם העניק מתנות לנתניהו.

ב–2009 פרץ סכסוך ירושה בין האחים. מקורבים למשפחה סיפרו, על פי חלק מהפרסומים, כי רבקה ופויו ירשו ב–1995 מאביהם כ–250 מיליון דולר. הכספים נצברו מרווחי עסקי האב, שהקים את חברת סולתם ועסק באמצעותה בעיקר במכירת אמצעי לחימה לאיראן. הירושה הופקדה בנאמנויות בגיברלטור ובליכטנשטיין, כך שלאחים לא היתה אפשרות לעשות בכסף ככל העולה על רוחם, אלא באישור הנאמנים. האחרונים נהגו להשקיע את הכספים בתיאום בין האחים.

לדברי אותם מקורבים, ב–2004 הרגישה רבקה כי הירושה מתנהלת במנותק ממנה ובתיאום עם אחיה בלבד. דרישתה ליתר מעורבות לא נענתה, בנימוק כי אחיה קיבל עדיפות כלשהי על פניה מאביו ולכן זכותו לנהל את הירושה כראות עיניו. רבקה דרשה הפרדת כוחות, ובהיעדר שיתוף פעולה מצד פויו — פנתה להליכים משפטיים.

במהלך 2005, רגע לפני הליך של תביעה, הסכימו האחים באמצעות עורכי דינם לגבש פשרה, שבמסגרתה קיבלה רבקה ככל הנראה כ–100 מיליון דולר, ואילו פויו קיבל את שאר הכסף.
אריה בלדגרין קייט פארמה פויו זבלודוביץ' אמצעי לחימה סכסוך ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד