כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לפחות 9 בני אדם נהרגו בסופת ההוריקן הארווי; טראמפ בדרכו לטקסס

סופת ההוריקן הארווי שהגיעה לטקסס גרמה למותם של לפחות תשעה בני אדם • במשך יומיים השתוללה הסופה והציפה את הרחובות שהפכו לתעלות מים רחבות • הנשיא טראמפ עושה כעת את דרכו לטקסס ויקיים מסיבת עיתונאים במדינה מוכת השטפונות

צילומים: רויטרס
צילומים: רויטרס



סופת ההוריקן הארווי ששטפה את טקסס, גרמה למותם של לפחות תשעה בני אדם ברחבי המדינה. במשך יומיים השתוללה הסופה והשיטפונות הפכו את הרחובות לתעלות מים רחבות. כעת, לאחר שהסופה נרגעה, מתחילים לאמוד נזקים.

הרשויות חוששות כי מספר ההרוגים יעלה בימים הקרובים לצד המשך מאמצי ההצלה. במדינה יורדים כל העת גשמים חזקים, הגורמים לנהרות לעלות וליצור שטפונות אדירים.



טראמפ בדרכו לטקססצילום: טראמפ בדרכו לטקסס
טראמפ בדרכו לטקסס


הנשיא דונאלד טראמפ עושה כעת את דרכו לטקסס שם יקיים מסיבת עיתונאים. טראמפ הבטיח כי הממשל יסייע למדינה שנפגעה ע"י הסופה ההרסנית.

"ההתאוששות תהיה דרך ארוכה וקשה. הממשל הפדרלי עומד מוכן, ויכול לסייע במאמץ הזה", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא פינלנד, סאולי נייניסטו.





מאות מתנדבים הסתובבו עם סירות כדי להציל תושבים שנלכדו במים, הרשויות מזהירות כי יותר מ -30,000 בני אדם נוספים ייאלצו להתפנות מבתיהם ביוסטון, כאשר צפויים גשמים נוספים בהמשך השבוע.

"עוד לא יצאנו מהיער", אמרה איליין דיוק, המזכירה לביטחון פנים, בתדרוך לעיתונאים ביום שני בוושינגטון. "הארווי הוא עדיין סערה מסוכנת והיסטורית".

הוושינגטון פוסט מדווח כי יקח עוד זמן רב עד שטקסס תחזור למצב שפוי, הנזקים הם אדירים, עדיין לא ידוע מתי אנשים יוכלו לחזור לבתיהם.
טקסס סופה יוסטון הארווי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד