י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

היועה"מ לממשלה: "אין לנו קיצורי דרך בחקירות נגד ראש הממשלה"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התייחס לחקירות נגד נתניהו ודרעי: "החקירות נעשות במקצועיות ויסודיות - לא נעשה קיצורי דרך". על ההפגנות נגדו: "הזכות להפגין היא זכות יסוד". הוסיף: "הפעילות נגד הדרת נשים - היא על דעתי"

מנדלבליט. צילום: תומר נויברג, פלאש90
מנדלבליט. צילום: תומר נויברג, פלאש90



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הערב (שלישי) בנאומו בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין למיגוון נושאים, כולל לחקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואריה דרעי. מנדלבליט אמר: "החקירות נעשות ביסודיות ובמקצועיות ןלא נעשה קיצורי דרך".

בנאומו אמר: "חשוב לי להדגיש בעיני הציבור כי אכיפת חוק איננה עניין פוליטי - ואסור שתושפע משיקולים שהם זרים להליך הפלילי. הדבר לא קרה, לא קורה ולא אתן לכך לקרות. אנחנו פועלים, ונמשיך לפעול, באופן עצמאי ונטול פניות. לעולם לא נהיה מושפעים משיקולים זרים. נמשיך לברר את האמת ולהכריע לאור הראיות - זהו הבסיס היחיד לעבודתנו. רעשי הרקע הפוליטיים, לכאן או לכאן, לא ישפיעו עלינו".

עוד הוסיף: "אני נתקל לא פעם באמירות המבקשות לייחס מוטיבציות לא ענייניות להכרעות משפטיות. אני דוחה בכל תוקף אמירות כאלו. היועצים המשפטיים בשירות הציבורי מחויבים לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות החוק, ולפי מיטב התרשמותי, כך הם אכן עושים. בסופו של יום, השיקולים היחידים שניצבים בפנינו בעת קבלת ההחלטה אם להעמיד פלוני לדין – ואין זה משנה אם מדובר בנבחר ציבור או בכל אזרח אחר, הם השיקול הראייתי והאינטרס הציבורי. ככל שיימצא שיש די ראיות להגשת כתב אישום - כתב האישום יוגש".

מנדלבליט התייחס לההפגנות נגדו בפתח תקווה ואמר: "חופש הביטוי וגם הזכות להפגין הן זכויות יסוד במדינה דמוקרטית ועל כך אין כל דיון. מטבע הדברים, מאחר שהדברים נוגעים בי באופן אישי, ומסיבות מובנות, אין בכוונתי להתייחס לעניין זה".

בנושא הדרת נשים ציין: "בשנת 2014, אימצה ממשלת ישראל החלטה חשובה ולפיה הממשלה מבקשת 'להביע מחויבותה לשוויון זכויות, לחתירה לשוויון מגדרי ולקידום מעמדן של נשים בישראל מכל שכבות האוכלוסייה ובתחומים רבים ככל הניתן'. באותה החלטה, הכירה ממשלת ישראל בכך ש'תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי היא תופעה חמורה המתאפיינת בהפלייתן של נשים באשר הן נשים, המחייבת פעולה ממשלתית אקטיבית לביעורה'".

מנדלבליט הוסיף כי "הואיל ומדובר בנושא מובהק של הגנה על זכויות והבטחת השוויון, המצוי בליבת העיסוק של היועץ המשפטי לממשלה, שימשה עו"ד דינה זילבר, מטעמו של היועץ, כגורם שאחראי על הטיפול בתחום זה, והגשימה בפעילותה את מדיניותה המוצהרת של הממשלה כאמור לביעור התופעה. במסגרת זו, אף מונתה עו"ד זילבר לאחראית על יישום דו"ח הצוות של משרד המשפטים שעסק בתופעה. פעולתה של עו"ד זילבר בהקשר זה נערכה על דעת היועץ המשפטי לממשלה הקודם ועל דעתי". בעבודתה בתחום זה, השיגה עו"ד זילבר הישגים משמעותיים במניעת מקרים של הדרת נשים אסורה, והפכה למוקד של ידע וניסיון בנושא.

"לאחרונה, החליטה הממשלה למנות את הרשות לקידום מעמד האישה כגורם שיהא אחראי לפקח ולעקוב אחר פעילות משרדי הממשלה בנוגע למדינת הדרת נשים, ואני כמובן מברך על כך", הוסיף מנדלבליט. "אולם אין בדבר כדי לגרוע מהסמכות לטיפול בהיבטים המשפטיים העקרוניים של נושא זה, אשר הייתה נתונה מאז ומתמיד לאחריות היועץ המשפטי לממשלה. עו"ד זילבר תמשיך לטפל מטעמי בהיבטים משפטיים אלו, כפי שעשתה עד כה בהצלחה רבה, במסירות וללא דופי, ובמסגרת זו גם תלווה את עבודת הרשות לקידום מעמד האישה".
בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד