י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת ההילולא: מאבק על קבר דן בן יעקב

אור לט' אלול, יום פטירת דן בן יעקב, תתקיים הילולת ענק במקום קברו סמוך לבית שמש. המארגנים קוראים לציבור להגיע למקום, בצל כוונת הרשויות לאטום את המבנה

בקבוקי המים של מטה המאבק בדן בן יעקב
בקבוקי המים של מטה המאבק בדן בן יעקב



בליל יום רביעי, אור לט' אלול, יום פטירת דן בן יעקב, תתקיים הילולת ענק במקום קברו סמוך לבית שמש. המארגנים קוראים לציבור להגיע למקום, בצל כוונת הרשויות לאטום את מבנה הציון.

בהמשך לחשיפת "בחדרי חרדים" על כוונת רשות מקרקעי ישראל, בהתאם לפסק דין שניתן, לאטום את מבנה ציונו הקדוש של דן בן יעקב בבלוקים, בעקבות פלישה בלתי חוקית למבנה הקבר, מתכננים פעילי מטה המאבק, לבואם של האלפים להילולה שתתקיים אור ליום ד', ט' באלול, יום פטירת דן בן יעקב כפי שנכתב בילקוט שמעוני.

במודעות שנתלו היום, במתחם המיועד לאטימה, נקרא הציבור להגיע ולהשתתף בהמוניו בהילולא, כאשר המארגנים מקווים כי בואם של ההמונים, הן ביום ההילולא והן בקביעות, תביא את האחראים במשרד הדתות ובמרכז לפיתוח המקומות הקדושים להתעשת, ולפרוס חסותם על המקום.

הציבור שמגיע למקום, נקרא להביא עימו שתייה וכיבוד למקום. במודעה שפורסמה היום נכתב כי: "היות והרשויות ניתקו את המים, נא להביא בקבוקי מים. וזכות דן בן יעקב יעמוד לו בכל מילי דמיטב".

להלן תגובת הרשות כפי שנמסרה ל'בחדרי חרדים': "מדובר במבנה עתיק, שאין אישור מהנדס לחוזקו וליציבותו, הנמצא על קרקע ציבורית בתוך יער המיועד לשמש כריאה ירוקה לרווחת הציבור. הפעילות במבנה – לרבות חיבורו לחשמל – איננה חוקית ולא הותרה ע"י הרשות.

"מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע הזהירו את הנמצאים במקום כי הם פולשים למקום וכי עליהם לפנות את הציוד שהביאו איתם ולהתפנות מהקרקע, אחרת הם יפונו בליווי משטרה. כיום אין המבנה מוכר על ידי משרד הדתות כקבר דן. ככל ובעתיד המבנה יוכר על ידי הגורמים המוסמכים, נפעל בהתאם".











דן בן יעקב אטימת הקבר הילולא בקבוקי מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד