כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בתמיכת גדולי ישראל: רב חדש לבני ברק

המהלך שבושל בבית הגר"ח קנייבסקי וגדולי בני ברק: לאחר שנים רבות, יתקיימו בחירות לרבנות העיר, עם מועמד מוסכם - הגאון רבי שמואל צברי העומד בראש מוסדות דרכי אי"ש, בנשיאות הגר"ח קנייבסקי. ראש העיר חנוך זייברט תומך גם הוא

הגר"ש צברי במעונו של הגר"ח קנייבסקי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגר"ש צברי במעונו של הגר"ח קנייבסקי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



המהלך שבושל בבית גדולי בני-ברק: לאחר שנים רבות, יתקיימו בחירות לרבנות עיר התורה והחסידות - בני ברק, עם מועמד שנהנה מתמיכה רחבה של כלל החוגים והעדות.

בבתי גדולי ישראל בבני ברק, ובית הגר"ל בפרט, נסגר בחודשים האחרונים מהלך לבחירת מחליף לרב העיר הגאון רבי שלמה קורח שנושק לגיל השמונים. מי שיחליפו בבחירות שייערכו, הוא הגאון רבי שמואל צברי מחבר ספר השיטות ואיש חינוך מפורסם בעיר.

הרב צברי עומד בראש מוסדות דרכי אי"ש, בנשיאות הגר"ח קנייבסקי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב צברי נחשב למועמד מוסכם גם על ידי בית הגר"ח קנייבסקי ובית הגר"ש בעדני, ואדמו"רים רבים לצד תמיכה מראש העיר חנוך זייברט.

על פי הפרסומים ברשומות משרד המשפטים, שר הדתות דוש אזולאי החל בהליך בחירת רב בעיר ופרישה מוקדמת של הרב קורח.

השר לשירותי דת דוד אזולאי הכריז על פתיחת הליך בחירות בעיר בני ברק, זאת לאור העובדה שרבה הנוכחי של העיר הגאון רבי שלמה קורח צפוי לסיים את תפקידו בתאריך א' בטבת תשע"ט.

בנוסח שפרסם השר אזולאי ברשומות נכתב כי "בהתאם לתקנות 6(ב) לתקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר), התשס"ז – 2017, אני מודיע כי יש צורך לבחור רב עיר בבני ברק".

עוד נכתב כי "מועד פרישתו של רב העיר המכהן יהיה ביום א' בטבת התשע"ט, (9בדצמבר 2018) או במועד בחירתו של הרב החדש, לפי המוקדם".

המהלך שנרקם בין כל בתי גדולי ישראל צפוי להכנס להליך מואץ אם כי הסיכויים לא כל כך קרובים כי מדובר בתהליך ארוך.

מקורביו של הגר"ש צברי המועמד המוסכם אומרים ל'בחדרי חרדים': "אין ספק כי הרב הוא מועמד ראוי ומקובל בכל החצרות גם בחסידים ותקוותנו כי אכן הדבר ייצא אל הפועל בקרוב".
רבי חיים קנייבסקי בחירות לרבנות בני ברק הרב שמואל צברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד