כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חנויות הוצפו: מחסור באוכל כשר ביוסטון

ביוסטון שבטקסס, המדינה שחווה הוריקן אדיר בימים האחרונים - קיים מחסור חמור באוכל כשר

חנויות הוצפו: מחסור באוכל כשר ביוסטון
רויטרס



ביוסטון שבטקסס, המדינה שחווה הוריקן אדיר בימים האחרונים,ושהביא למותם של לפחות 10 אנשים, תמיד האוכל כשר בחנויות היה כמות מוגבלת.

בעוד שאוכלוסייתה היהודית גדלה במהירות בשנים האחרונות, היא נותרה מרוחקת מבחינה גיאוגרפית ממפעלי ייצור של מזון כשר, מדי שבוע מגיעים משאיות עם מזון כשר ממאות אם לא אלפי קילומטרים, לקומץ רשתות סופרמרקטים, כמו הרשת H-E-B, שמוכרות בשר כשר, עופות וחלב לקהילה היהודית ביוסטון.

סופת ההוריקן הארווי הציפה שניים מהסופרמרקטים העיקריים האלה וגרמה לשניים האחרים להיסגר - אחד מהם הפך למקלט על ידי הרשויות - והציוד והאוכל שבתוכו מתחיל להגמר, כך מדווח האתר Yeshiva world news.

"הזמנו בשר כשר ממיאמי, וזה כרגע על משאית קירור בדרך לכאן" אומר הרב דוד גולדשטיין, שליח חב"ד ביוסטון, שמרכז את המאמץ הגדול להשגת אוכל כשר לקהילה היהודית, כמו כן, בית חב"ד האזורי של טקסס מתכנן להכין מזווה אוכל גדול כשר לקהילות היהודיות מספקי אוכל המגיעים לאזור.

"כמובן שהם יכולים להגיע לכאן, רק אם הכבישים ללא מים, זה עניין של ימים עד שלא יהיה לנו חלב וכל מיני מוצרי מזון יסודיים", אומר הרב יוסי זכליקופסקי, שליח חב"ד שביתו הוצף, ומכהן כרב בית הכנסת של בליר ביוסטון. הוא הוסיף "כי רבים מאלה שאין להם חשמל, נאלצו לזרוק את כל המזון הכשר שהם אספו, מאחר והוא התקלקל".

לעת עתה, מצרכים בסיסיים כמו אורז ודגנים עדיין זמינים בחנויות מכולת לא מוצפות. אבל אלפי אנשים ביוסטון עדיין נמצאים במתנסי"ם ובאצטדיונים לאחר שביתם הוצף.

פיני בארד-ווידגור עבר ליוסטון מניו יורק רק בשבוע שעבר עם אשתו וילדיו. כאשר כל תקשורת דיווחו על מזג האוויר הסוער שמגיע לפני השבת, החליט בארד-ווידגור לקחת את משפחתו לפורט וורת', מרחק נסיעה של כחמש שעות, חברים אמרו לו שהוא מגזים מבחינת המרחק שאליו נסע, כך שהוא לא יודע את היקף הנזק שנגרם לביתו החדש.

כשמשפחתו בטוחה בפורט וורת', טס בארד-ויגור לניו יורק ביום ראשון בערב לעבודה, וכעת עוזר לרב גולדשטיין לתאם משלוח מזון כשר מברוקלין.

"אנחנו עובדים על משלוח של כמה משאיות מלאות אוכל" הוא אומר, אם כי עדיין לא הצליח להשיג משאית עם קירור", מספר בארד ויגור.

בנוסף לסופרמרקטים ולמסעדות כשרות (שרובן הוצפו), מספר משפחות יהודיות באזור יוסטון מזמינות אוכל כשר באמצעות אתר שמוכר אוכל כשר באינטרנט, יחד הן מזמינות הזמנה מרוכזת אחת לשלושה חודשים, לאחר מכן הם מאחסנים את האוכל במקפיא גדול, המשלוח הקרוב היה אמור להגיע ב-4 לספטמבר, ונכון לעכשיו זה לא נראה שזה יגיע, כל זה כשראש השנה והחגים מתקרבים במהירות.
יוסטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד