כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לקראת מלחמה? ארה"ב ערכה ניסוי לנשק הגרעיני המסוכן ביותר שלה

זה אמנם יהיה מוכן על פי ההערכות רק בעוד כשלוש שנים, אך נראה שארה"ב היתה חייבת לפרסם זאת כתגובה לדבריו של המנהיג הצפון קוריאני כי "המבצע הנרחב באוקיינוס השקט יכלול גם את האי גואם" • מועצת האו"ם גינתה הלילה את השיגור

לקראת מלחמה? ארה"ב ערכה ניסוי לנשק הגרעיני המסוכן ביותר שלה
רויטרס



מלחמת העולם השלישית מתקרבת? ארה"ב בניסוי של הנשק הגרעיני המסוכן ביותר שנמצא ברשותה אי פעם. ארצות הברית ביצעה ניסוי שני לפצצה, המתוארת כנשק הגרעיני המסוכן ביותר שיוצר אי פעם, זאת בעקבות המתיחות עם צפון קוריאה שהולכת ומחריפה מיום ליום.

ה-CNN מדווח כי הרשויות בארה"ב אישרו כי הניסוי הצליח ופצצת B61-12 צפויה להיכנס לשימוש בתוך שלוש שנים.

פצצת B61-12, ללא ראש נפץ גרעיני, הושלכה ממטוסי קרב מסוג F-15E באזור הבדיקה בנבאדה ב-8 באוגוסט, כך על פי הממשל הלאומי לביטחון גרעיני.

הניסויים נועדו לבדוק את "הפונקציות הלא-גרעיניות של הפצצה ואת היכולת של המטוס להעביר את הנשק". נמסר

ניסויים אלה הן חלק מסדרת ניסויים שיבוצעו במהלך שלוש השנים הבאות כדי להכניס את הB61-12 לשימוש. הניסוי הראשון בוצע בחודש מרץ.

כאמור, הטיל החדש מתוכנן להכנס לתפעול במרץ 2020.

מומחים צבאיים מאמינים כי דיוק הנשק החדש מפחית את הסיכון לנזק נלווה, ולנפגעים פוטנציאליים נפוצים בקרב אזרחים.

הפרסום של הניסוי הזה מגיע יממה לאחר שיגור טיל מעל יפן על ידי צפון קוריאה, השאלה הגדולה היא, האם זה יהפוך למלחמה בין צפון קוריאה לבין ארה"ב?.

בינתיים סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי שיגור הטיל האחרון מעל יפן, הגיע בתגובה לתרגיל המשותף בין ארה"ב לקוריאה הדרומית, דבר שמאיים על צפון קוריאה, לדברי המנהיג קים ג'ונג און, "המבצע הנרחב באוקיינוס השקט יכלול גם את האי גואם" על פי הדיווחים מקוריאה, המנהיג קים ג'ונג און נכח בזמן שיגור הטיל.

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה הלילה (רביעי), דיון חירום בעקבות שיגור הטיל, וגינתה בחריפות את קוריאה הצפונית וכינתה את הניסוי מעל יפן כ"שערורייתי".
צפון קוריאה שיגור טיל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד