י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת החתונה הגדולה הלילה בחצר גור: החידושים והשינויים

אלפי חסידי גור יחגגו הלילה בשמחת נישואי נכדו של האדמו"ר במרכז החסידות ברחוב ירמיהו • לאן ביקש הרבי לנסוע הבוקר לאחר שחרית, מי יתכבד בסידור הקידושין ומדוע הפעם לא יערך מעמד לחיים לאדמו"רים • 'בחדרי' עם תיעוד מההכנות

החופה בחצר חסידות גור אמש.
החופה בחצר חסידות גור אמש.



למעלה מרבבת חסידי גור ישתתפו הערב (רביעי), בשמחת החתונה הגדולה לנכדו של האדמו"ר מגור, בן לבנו הגדול הרה"צ רבי אברהם מרדכי אלתר, שתיערך במרכז החסידות - בית המדרש הגדול ברחוב ירמיהו בירושלים.

בשונה מכל החתונות, הפעם מעמד החופה יחל באזור בשעה 16:00 אחר הצהריים ויערך בחזית בית המדרש ברחוב ירמיהו פינת בר אילן.

בסידור הקידושין יתכבד האדמו"ר מגור ובברכות צפויים להתכבד גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה.

לאחר שנים רבות שבהם לא השתתף בחופת גור, האדמו"ר מבעלזא יכובד היום בברכה אחריתא במעמד החופה.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', לכאורה לא הולך להתקיים לחיים לאדמו"רים אחרי החופה, זאת עקב דחיפות בפעם הקודמת ובודקים אפשרות לעשות את התנאים ממש לפני החופה בסלון של הרבי בהשתתפות האדמו"רים.

להלן הסדרי התנועה: החל מהשעה 14:00 ייסגר לתנועת כלי רכב ציר בר אילן, בין צומת סנהדריה לצומת שמגר וירמיהו. שוטרי אגף התנועה יפרסו לאורך הציר והתנועה תופנה לצירים חלופיים: שבטי ישראל, נביאים ושמואל הנביא. לציבור המגיע לחתונה מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. לנוסעים בתחבורה ציבורית- הציבור מתבקש להתעדכן עם מוקדי השירות אודות השינויים.

במשטרה פרסמו כי לא תותר חניית רכבים לכל אורך ציר ירמיהו, ממנחת יצחק ועד צומת אפריון לרגל אירוע ציבורי.

שורת הוראות פורסמו לחסידים בעקבות מעמד החופה החדש ופקקי תנועה כבדים צפויים באזור.

1. היות והחופה ברחוב ירמיהו, לא תינתן אפשרות לחניה לא לאוטובוסים ולא לרכבים פרטיים ברחוב ירמיהו בקטע שבין רח' מנחת יצחק לרח' צפניה. מארגני האוטובוסים הפרטיים צריכים לקחת זאת בחשבון.

2. דרכי ההגעה לגברים לאזור החופה, היא מכיוון רחובות בר אילן, צפניה, עלי הכהן, ולירמיהו. כך שלאוטובוסים כדאי להגיע מכיוון כביש 9 ולהתקדם כמה שניתן לאזור הנ"ל, כמו אלו שמגיעים מכיוון ביהמ"ד יוכלו לרדת לכיוון החופה בשביל שמיועד ל'אדורך גיין' (מעבר לפני הרבי לאחל מזל טוב).

3. דרכי ההגעה לנשים לאזור החופה ולאמירת מזל"ט לפני החופה ולאחר החופה, היא מכיוון רחובות ברנדייס, מנחת יצחק, ולירמיהו, ניתן יהיה גם להגיע מכיוון רחוב אלקנה, על המדרכה הצמודה לבנייני המגורים, המגודרת לצורך מעבר נשים לכיוון אזור הנשים בחופה.

4. לנשים אמירת מזל"ט לפני החופה ולאחר החופה, היא אך ורק מרחוב ירמיהו בשער הגדול האמצעי בין המדרגות המזרחיות למדרגות המערביות, והיציאה חזרה היא דרך המדרגות המערביות לכיוון רחוב ירמיהו.

5. הכיבוד והשתיה לגברים יהיה ברחבת חניון שנלר ברחבת החופה הקודמת, כמו"כ לא יהיה ניתן לחנות ביום החופה בחניון זה.

6. סדר ה'אדורך גיין' לאחר החופה: מתקדמים ברחוב ירמיהו לכיוון רחוב צפניה, מימין קיים שביל מרוצף 6 ומטופח שמוביל עד למקום ה'אדורך גיין', היות והושקע בתקופה האחרונה דשא וגינון בכל השביל הנ"ל, מבקשים בכל לשון של בקשה ללכת רק בשביל המרוצף ולא לסטות או לעקוף שלא בשביל המיועד להליכה.

7.כל הדרך ל'אדורך גיין' כולל השביל הנ"ל מיועד גם למבוגרים, יש דרך נגישה ללא מדרגות כלל.

8. במהלך הדרך ל'אדורך גיין' יש עמדות של שתיה וכיבוד, כמו"כ במהלך הדרך בנין ה“מתיבתא“ יהיה פתוח לציבור לצורך כיבוד שתיה ולשירותים.

9. יש לכבד ולסייע לציבור המבוגרים לעבור בצורה מכובדת וראויה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מתנהל מאבק איתנים בין איחוד מוסדות גור לבין הנהלת בית המדרש החדש על הפקת החתונה ובייחוד על ליבם של האורחים מחו"ל.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי הבוקר אחרי תפילת שחרית, ביקש האדמו"ר להתפלל באוהל אדמו"רי גור ה'אמרי אמת' ו'הפני מנחם' זצ"ל, לרגל יום החופה והרב שלמה ראטה מבאי בית האדמו"ר לקח את הרבי לתפילה.

ההכנות לשמחת בית גור





































חתונת גור רחוב ירמיהו חופה הרבי מבעלזא אדורך גיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד